• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

TravelNext

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche.

  • Nieuws
  • Duurzaam
  • Tech
    • Mobiel
    • Apps
    • Video
    • Virtual reality
  • Social
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Pinterest
    • Snapchat
    • YouTube
    • Reviews
  • Marketing
    • Affiliate marketing
    • Destinatiemarketing
    • E-mailmarketing
    • Online advertising
    • Online PR en branding
    • Zoekmachine marketing
  • E-commerce
    • Customer service
    • Sharing Economy
    • Usability & design
    • Webanalytics
  • Events
    • ANVR Congres
    • Travel Congress
    • Reiswerk Studentenchallenge
    • Emerce eTravel 2016
    • Vakantiebeurs Vakdagen Jaarbeurs Utrecht
    • ITB Berlijn
    • Digital Tourism Innovation Campus Barcelona
    • Eye For Travel Amsterdam
    • TravelNext Congres
  • Specials
    • International Year of Sustainability in Tourism (2017)
    • Trends
    • Startups
    • Interviews
    • Opleiding en ontwikkeling
  • Partners
    • RED Online Marketing
    • EURAM
    • Samenwerken?
  • Bloggers
  • Vacatures
  • Contact

TripAdvisor lanceert Tingo: geld terug bij daling hotelprijzen

26 maart 2012 door Annelies Hulshof

Tripadvisor blinkt met haar ogen en de travelwereld staat weer even stil om mee te kijken. Dit keer heeft Tripadvisor een nieuwe website gelanceerd, Tingo. Tingo is een hotel boekingssite waarbij de consument een hotel kan boeken en automatisch een tegemoetkoming ontvangt wanneer de prijs van het betreffende hotel daalt.

Volgens mij kent iedereen dat gevoel wel: je zit in hetzelfde hotel, maar je weet dat iedereen een andere prijs betaalt. Soms lopen de kortingen namelijk fors op omdat iemand net op het juiste moment bij de juiste aanbieder de kamer heeft geboekt. Zit je dan, in je duurdere hotelkamer.

De laagste prijs
De organisatie is een nieuwe website die ervoor zorgt dat consumenten allemaal kunnen gaan voor de laagste prijs. Met TripAdvisor als grote broer zijn ook de reviews verweven in de organisatie.

Het Money Back principe gaat zo: ik boek een hotelkamer in Amsterdam op Tingo.com voor € 140,- per nacht, een week voordat ik wil gaan. De organisatie bekijkt voor mij of de prijs van de kamer daalt na het boeken tot het moment dat ik ga. Als de prijs van mijn hotelkamer is gedaald herboekt Tingo mijn boeking bij het hotel tegen de lagere prijs. Ik als reiziger krijg het verschil teruggestort op mijn rekening, daar hoef ik verder niets voor te doen. Gaat de prijs niet omlaag, heb ik mijn reservering staan tegen de laagste prijs.

Miljoenen besparen
De organisatie geeft aan dat reizigers in Amerika in 2011 zo’n $300 miljoen hadden kunnen besparen als de service had bestaan. Ze geven aan dat in de afgelopen 30 dagen bijna 500 hotels in Parijs in prijs zijn gedaald. In New York zijn dat er 200 en 270 in Londen in dezelfde tijdsperiode.

Gerelateerde Berichten

  • TripAdvisor mikt op kleine hotels en B&B’s met TripConnect

    TripAdvisor heeft vandaag TripConnect gelanceerd, een self-service platform voor advertenties van kleinere hotels en bed…

  • Social media klachten en TripAdvisor

    TripAdvisor heeft sinds geruime tijd een optie voor bedrijven om te reageren op reviews en…

  • Daisycon lanceert reisnetwerk Paxz.nl

    Daisycon brengt zijn reisgerelateerde relaties onder in een eigen netwerk: Paxz. Met dit initiatief wil…

Categorie: Specials, Startups Tags: Hotel, Tingo, TripAdvisor

Over Annelies Hulshof

Annelies heeft aan de wieg gestaan van TravelNext, en was de eerste communitymanager van dit kennisplatform. Na haar studie Communicatie met specialisatie 'nieuwe media' kwam in TravelNext haar passie voor online marketing en reizen samen! Annelies is zelf ook fervent reiziger en schrijft nu vanuit het Belgische Gent.

Lees Interacties

Reacties

  1. TravelNext.nl zegt

    29 maart 2012 om 09:53

    Interessante toevoeging:

    “The launch of Tingo by Smarter Travel Media, a division of TripAdvisor, may have caused a flap among hoteliers but it has also highlighted two industry idiosyncrasies: 1) no cancellation fee until 24 hours within booking and 2) rooms are often more expensive rather than cheaper the further out you book.”
    Uit: http://www.traveltrends.biz/ttn555-bingo-tingo-cause-hotel-angst/

Primaire Sidebar

Nieuwsbrief

Mis niets en schrijf je in voor de nieuwsbrief!

TravelNext is onderdeel van vakblad TravelPro

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Twitter
  • YouTube

Knowledge Partners

Breda University
Reiswerk
Reiswerk
EURAM
Vakantiebeurs
Travel Congress

Recente vacatures

Vacatures powered by Reiswerk.nl


General Manager Huis Huren Ibiza
Red Online Marketing zoekt online marketeers
Vakantiestunt zoekt zelfstandig reisspecialisten
Display & Paid Social Marketeer bij Thomas Cook
Junior SEO Specialist bij TUI
Online marketeer bij Sunweb Group

Zelf een vacature plaatsen als werkgever?

Dat kan! Je maakt eenmalig een werkgeversprofiel aan op Reiswerk.nl en vervolgens kun je er alle vacatures in uploaden, die getoond worden aan een database bestaande uit meer dan 10.000 geregistreerden.

Recente reacties

  • Nelly wolter op TUI lanceert nieuw concept: eerlijk op vakantie met TUI Fair Travel
  • Sandra Mathijssen op Succesvol digitaal Travel Congress 2021: vooruitkijken naar de nieuwe werkelijkheid
  • Georg op Ierse technologie biedt grensverleggende en veilige reisoplossingen 

Tagcloud

Expedia instagram hotels TripAdvisor destinatiemarketing Airbnb Social Media Vakantiebeurs Booking.com travel reizen Google onderzoek TUI mobiel reviews Facebook NHTV technologie KLM

Footer

Founding partners

Meer weten over ons Privacy beleid?

Privacy en Cookiebeleid

Copyright © 2023 | TravelNext | Cookieverklaring