Tripadvisor blinkt met haar ogen en de travelwereld staat weer even stil om mee te kijken. Dit keer heeft Tripadvisor een nieuwe website gelanceerd, Tingo. Tingo is een hotel boekingssite waarbij de consument een hotel kan boeken en automatisch een tegemoetkoming ontvangt wanneer de prijs van het betreffende hotel daalt.

Volgens mij kent iedereen dat gevoel wel: je zit in hetzelfde hotel, maar je weet dat iedereen een andere prijs betaalt. Soms lopen de kortingen namelijk fors op omdat iemand net op het juiste moment bij de juiste aanbieder de kamer heeft geboekt. Zit je dan, in je duurdere hotelkamer.

De laagste prijs
De organisatie is een nieuwe website die ervoor zorgt dat consumenten allemaal kunnen gaan voor de laagste prijs. Met TripAdvisor als grote broer zijn ook de reviews verweven in de organisatie.

Het Money Back principe gaat zo: ik boek een hotelkamer in Amsterdam op Tingo.com voor € 140,- per nacht, een week voordat ik wil gaan. De organisatie bekijkt voor mij of de prijs van de kamer daalt na het boeken tot het moment dat ik ga. Als de prijs van mijn hotelkamer is gedaald herboekt Tingo mijn boeking bij het hotel tegen de lagere prijs. Ik als reiziger krijg het verschil teruggestort op mijn rekening, daar hoef ik verder niets voor te doen. Gaat de prijs niet omlaag, heb ik mijn reservering staan tegen de laagste prijs.

Miljoenen besparen
De organisatie geeft aan dat reizigers in Amerika in 2011 zo’n $300 miljoen hadden kunnen besparen als de service had bestaan. Ze geven aan dat in de afgelopen 30 dagen bijna 500 hotels in Parijs in prijs zijn gedaald. In New York zijn dat er 200 en 270 in Londen in dezelfde tijdsperiode.