• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

TravelNext

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche.

  • Nieuws
  • Duurzaam
  • Tech
    • Mobiel
    • Apps
    • Video
    • Virtual reality
  • Social
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Pinterest
    • Snapchat
    • YouTube
    • Reviews
  • Marketing
    • Affiliate marketing
    • Destinatiemarketing
    • E-mailmarketing
    • Online advertising
    • Online PR en branding
    • Zoekmachine marketing
  • E-commerce
    • Customer service
    • Sharing Economy
    • Usability & design
    • Webanalytics
  • Events
    • ANVR Congres
    • Travel Congress
    • Reiswerk Studentenchallenge
    • Emerce eTravel 2016
    • Vakantiebeurs Vakdagen Jaarbeurs Utrecht
    • ITB Berlijn
    • Digital Tourism Innovation Campus Barcelona
    • Eye For Travel Amsterdam
    • TravelNext Congres
  • Specials
    • International Year of Sustainability in Tourism (2017)
    • Trends
    • Startups
    • Interviews
    • Opleiding en ontwikkeling
  • Partners
    • RED Online Marketing
    • EURAM
    • Samenwerken?
  • Bloggers
  • Vacatures
  • Contact

Vakantie consument wil tot 25% meer betalen bij positief review

19 mei 2008 door Martin van Kranenburg

In de artikelen database van VODW Marketing staat een interessant artikel van de invloed van positieve reviews op het online aankoopgedrag.

In het artikel wordt een experiment besproken die gaat over drie fictieve aanbiedingen voor een weekendje Parijs: de eerste voor 175 euro met een rapportcijfer 5,5 (gemiddelde van 100 reacties), de tweede voor 200 euro met een cijfer 8,0 (slechts 1 reactie) en de derde voor 225 euro, ook met een cijfer 8,0 (100 reacties). Maar liefst 77% koos voor de laatste optie. Vanwege het hoge beoordelingscijfer in combinatie met het hoge aantal beoordelingen kon een prijs worden gevraagd die bijna een kwart hoger ligt.

Deze constatering wordt ondersteund door ervaringen van webwinkels in de Verenigde Staten. Het Amerikaanse Netshops.Inc realiseerde in korte tijd een verkoopstijging van 26% op producten waarvoor productrecensies waren geïntroduceerd. J.C. Whitney, een fabrikant van autoaccessoires en –onderdelen, constateerde een verband tussen de hoogte van de beoordelingen en de omzet. Producten met de hoogste beoordeling realiseerden een omzetstijging van 16%.


Lees hier het hele artikel en meer over het onderzoek

Gerelateerde Berichten

  • SeatID: zie bij welk hotel je Social media vrienden ook zijn geweest

    De website voor last-minute hotelreserveringen, Hot Hotels, heeft SeatID geïntegreerd. Je downloadt de mobiele applicatie…

  • Social media klachten en TripAdvisor

    TripAdvisor heeft sinds geruime tijd een optie voor bedrijven om te reageren op reviews en…

  • Onderzoek: Dragen social media activiteiten bij aan de reputatie van toeristische bedrijven?

    Social media hebben de manier veranderd waarop mensen online met elkaar en met bedrijven omgaan.…

Categorie: Reviews, Social media

Over Martin van Kranenburg

In 2007 heeft Martin het marketingblog Reismanagers.nl opgericht. In mei 2012 is Reismanagers.nl overgegaan naar TravelNext. Martin van Kranenburg is sinds 1998 werkzaam in de online marketing (@sinds1998). Hij heeft aan de wieg gestaan van de websites van D-reizen en Micazu (winnaar Thuiswinkel Awards 2011 - 2014). Naast het ontwikkelen van online platformen in de reisbranche is Martin een gepassioneerd spreker, dagvoorzitter en trainer en heeft hij zich gespecialiseerd op het gebied van persuasive design en conversie. Martin is de schrijver van de populaire Marketingfacts whitepaper ‘online beïnvloeden’, waarin hij de principes van Robert B. Cialdini heeft vertaald naar een online omgeving. Cialdini is hoogleraar Psychologie en Marketing en bekend van zijn gezaghebbende boek ‘Influence‘. Ook is Martin de bedenker van het ConversionFriday model, waarmee hij bedrijven helpt met structurele focus snel de online omzet te verhogen.

Lees Interacties

Reacties

  1. Martin van Kranenburg zegt

    20 mei 2008 om 09:56

    Kijk ook op Frankwatching voor een uitgebreid verslag:

    http://www.frankwatching.com/archive/2008/05/19/web-20-vergelijkingssites-beinvloeden-koopbeslissing/

Primaire Sidebar

Nieuwsbrief

Mis niets en schrijf je in voor de nieuwsbrief!

TravelNext is onderdeel van vakblad TravelPro

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Twitter
  • YouTube

Knowledge Partners

Breda University
Reiswerk
Reiswerk
EURAM
Vakantiebeurs
Travel Congress

Recente vacatures

Vacatures powered by Reiswerk.nl


General Manager Huis Huren Ibiza
Red Online Marketing zoekt online marketeers
Vakantiestunt zoekt zelfstandig reisspecialisten
Display & Paid Social Marketeer bij Thomas Cook
Junior SEO Specialist bij TUI
Online marketeer bij Sunweb Group

Zelf een vacature plaatsen als werkgever?

Dat kan! Je maakt eenmalig een werkgeversprofiel aan op Reiswerk.nl en vervolgens kun je er alle vacatures in uploaden, die getoond worden aan een database bestaande uit meer dan 10.000 geregistreerden.

Recente reacties

  • Nelly wolter op TUI lanceert nieuw concept: eerlijk op vakantie met TUI Fair Travel
  • Sandra Mathijssen op Succesvol digitaal Travel Congress 2021: vooruitkijken naar de nieuwe werkelijkheid
  • Georg op Ierse technologie biedt grensverleggende en veilige reisoplossingen 

Tagcloud

Google hotels Airbnb Booking.com Vakantiebeurs travel reviews mobiel technologie TripAdvisor KLM TUI onderzoek reizen NHTV Social Media Facebook instagram Expedia destinatiemarketing

Footer

Founding partners

Meer weten over ons Privacy beleid?

Privacy en Cookiebeleid

Copyright © 2023 | TravelNext | Cookieverklaring