• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

TravelNext

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche.

  • Nieuws
  • Duurzaam
  • Tech
    • Mobiel
    • Apps
    • Video
    • Virtual reality
  • Social
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Pinterest
    • Snapchat
    • YouTube
    • Reviews
  • Marketing
    • Affiliate marketing
    • Destinatiemarketing
    • E-mailmarketing
    • Online advertising
    • Online PR en branding
    • Zoekmachine marketing
  • E-commerce
    • Customer service
    • Sharing Economy
    • Usability & design
    • Webanalytics
  • Events
    • ANVR Congres
    • Travel Congress
    • Reiswerk Studentenchallenge
    • Emerce eTravel 2016
    • Vakantiebeurs Vakdagen Jaarbeurs Utrecht
    • ITB Berlijn
    • Digital Tourism Innovation Campus Barcelona
    • Eye For Travel Amsterdam
    • TravelNext Congres
  • Specials
    • International Year of Sustainability in Tourism (2017)
    • Trends
    • Startups
    • Interviews
    • Opleiding en ontwikkeling
  • Partners
    • RED Online Marketing
    • EURAM
    • Samenwerken?
  • Bloggers
  • Vacatures
  • Contact

Vakantiebeurs 2011 vol marketing tegenstrijdigheden

13 januari 2011 door Sabine de Witte

Strijd om bezoeker bij stands
Dinsdag ging de Dutch Tourist Expo 2011, zoals de Vakantiebeurs sinds dit jaar officieel heet, van start met de Vakdag. De Vakantiebeurs is de grootste consumentenbeurs van de reisbranche en verkeersbureaus, reisorganisaties en reisaanbieders pakken groots uit. Allemaal strijden ze om de bezoeker in de hoop op een boeking. Met live muziek, typerende culinaire hoogstandjes of indrukwekkend uitziende stands hopen ze potentiële klanten enthousiast te maken voor hun bestemming.

Traditioneel vernieuwend
Vergeleken met vorig jaar is het aantal aanwezige computers/laptops gegroeid, evenals de zogenaamde social media toepassingen. Alle grote standhouders zijn dat afgelopen jaar gaan inzetten, op hun eigen manier. Wat resulteert in traditionele vernieuwing. Een gratis gadget in de ruil voor NAW-gegevens om een folder af te kunnen sturen. Ook bij een nieuwsbrief-inschrijving wordt gevraagd om een bestaand adres. Twitter, Facebook en Hyves worden meer ingezet als extra informatiekanaal dan als marketinginstrument om consumenten te overtuigen nou eindelijk die lang gedroomde cruise eens te gaan maken. Een conversatie via online is nog steeds een ‘ver van ons bed’ show. KLM lijkt de enige grote vertegenwoordiger die het wel heeft begrepen (al roept hun laatste campagne met de KLM wereld deal weken vragen op in het kader van privacy) en Sawadee heeft afgelopen maand een succesvolle campagne op Facebook gehouden.

Papier onvervangbaar
De reisbranche denkt het nog steeds van dure full color folders te moeten hebben. In allerlei vormen en maten zijn ze aanwezig, de ene er nog mooier uitziend dan de andere. Op de consumentendag zie je bezoekers met handen vol folders rondlopen, maar bij de uitgang wordt de verzameling achtergelaten tassen steeds groter. Het gebrek aan interactief gebruik van computers, zoals bijvoorbeeld 3D films van bestemmingen en activiteiten, maken het papier nog wenselijk.

Aandacht trekken met weinig middelen
Hoe trek je als kleinere standhouder met weinig middelen toch bezoekers naar je stand? En hoe laat je bezoekers weten dat je aanwezig bent zonder vermelding in de informatiegids? AdFiliate bv bedacht samen met Blanco Tekst een oplossing voor Care Plus. Op de Vakantiebeurs is er een Foursquare special aangemaakt. Via Foursquare zie je de locatie van de stand en als je bij de stand bent aangekomen krijg je na het inchecken een Care Plus goodie bag. Op de Vakdag vonden al 10 gebruikers de stand en dit weekend worden er meer check-ins verwacht.

Gerelateerde Berichten

  • 122.200 bezoekers op de Vakantiebeurs

    De Vakantiebeurs heeft in 2008 iets minder publiek getrokken dan het jaar ervoor. Dit jaar kwamen…

  • Nieuw! Luxury Travel Evening op Vakantiebeurs

    Voor de eerste keer op de Vakantiebeurs is er vrijdagavond een Luxury Travel Evening. De…

  • Hoe zet je social media in om van een zoeker een boeker te maken? Social Media Congres 2011

    Vandaag mocht ik ook zelf aan de slag om een presentatie te geven over hoe…

Categorie: Travel Events, Vakantiebeurs Vakdagen Tags: foursquare, promotie, Social Media, Vakantiebeurs

Over Sabine de Witte

Sabine de Witte is freelance copywriter en tekstschrijver gespecialiseerd in webteksten en SEO. Daarnaast doet ze ook vertalingen, Google Adwords en online marketing en social media advies. Bloggen voor TravelNext is een leuke vertaalslag van ontwikkelingen delen met de nooit stilstaande reisbranche en het schrijfvak. Ook is Sabine curator van het citizenM magazine en travel + lifestyle reporter op sabinedewitte.nl. Zie ook mijn Google+ profiel.

Lees Interacties

Reacties

  1. Melanie (medewerker Vakantiebeurs) zegt

    14 januari 2011 om 10:29

    De Vakantiebeurs heet na 41 jaar nog altijd Vakantiebeurs. De naam is niet gewijzigd. De naam van de VakantieVakbeurs (de dinsdag voorafgaand aan de Vakantiebeurs) is wel gewijzigd en heet nu Dutch Tourism Expo. De Nederlandse titel bleek lastig voor de vele buitenlandse gasten die dag. Maar de Vakantiebeurs blijft gewoon Vakantiebeurs.

Trackbacks

  1. Tweets die vermelden Weblog | Reismanagers · Vakantiebeurs 2011 vol marketing tegenstrijdigheden -- Topsy.com schreef:
    14 januari 2011 om 12:56

    […] Dit blogartikel was vermeld op Twitter door Care Plus NL. Care Plus NL heeft gezegd: Wij proberen te vernieuwen! RT @sinds1998 Vakantiebeurs 2011 vol marketing tegenstrijdigheden http://t.co/4lv7LAD via #reismanagersnl […]

Primaire Sidebar

Nieuwsbrief

Mis niets en schrijf je in voor de nieuwsbrief!

TravelNext is onderdeel van vakblad TravelPro

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Twitter
  • YouTube

Knowledge Partners

Breda University
Reiswerk
Reiswerk
EURAM
Vakantiebeurs
Travel Congress

Recente vacatures

Vacatures powered by Reiswerk.nl


General Manager Huis Huren Ibiza
Red Online Marketing zoekt online marketeers
Vakantiestunt zoekt zelfstandig reisspecialisten
Display & Paid Social Marketeer bij Thomas Cook
Junior SEO Specialist bij TUI
Online marketeer bij Sunweb Group

Zelf een vacature plaatsen als werkgever?

Dat kan! Je maakt eenmalig een werkgeversprofiel aan op Reiswerk.nl en vervolgens kun je er alle vacatures in uploaden, die getoond worden aan een database bestaande uit meer dan 10.000 geregistreerden.

Recente reacties

  • Nelly wolter op TUI lanceert nieuw concept: eerlijk op vakantie met TUI Fair Travel
  • Sandra Mathijssen op Succesvol digitaal Travel Congress 2021: vooruitkijken naar de nieuwe werkelijkheid
  • Georg op Ierse technologie biedt grensverleggende en veilige reisoplossingen 

Tagcloud

hotels technologie TripAdvisor Expedia instagram TUI reizen mobiel NHTV reviews destinatiemarketing Facebook Social Media Google KLM Vakantiebeurs onderzoek Airbnb travel Booking.com

Footer

Founding partners

Meer weten over ons Privacy beleid?

Privacy en Cookiebeleid

Copyright © 2023 | TravelNext | Cookieverklaring