• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

TravelNext

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche.

  • Nieuws
  • Duurzaam
  • Tech
    • Mobiel
    • Apps
    • Video
    • Virtual reality
  • Social
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Pinterest
    • Snapchat
    • YouTube
    • Reviews
  • Marketing
    • Affiliate marketing
    • Destinatiemarketing
    • E-mailmarketing
    • Online advertising
    • Online PR en branding
    • Zoekmachine marketing
  • E-commerce
    • Customer service
    • Sharing Economy
    • Usability & design
    • Webanalytics
  • Events
    • ANVR Congres
    • Travel Congress
    • Reiswerk Studentenchallenge
    • Emerce eTravel 2016
    • Vakantiebeurs Vakdagen Jaarbeurs Utrecht
    • ITB Berlijn
    • Digital Tourism Innovation Campus Barcelona
    • Eye For Travel Amsterdam
    • TravelNext Congres
  • Specials
    • International Year of Sustainability in Tourism (2017)
    • Trends
    • Startups
    • Interviews
    • Opleiding en ontwikkeling
  • Partners
    • RED Online Marketing
    • EURAM
    • Samenwerken?
  • Bloggers
  • Vacatures
  • Contact

Verslag Emerce eDay 2010 | Zoover

21 september 2010 door Louis Jansen

Emerce eDay 2010. Na m’n eerste eDay vorig jaar waar ik erg enthousiast van thuis kwam waren bij mij de verwachtingen hoog gespannen. Woonachtig in Den Haag is eDay bijna een thuiswedstrijd.

Toekomst van Sociale Travel Verticals – Zoover – Stephan Bosman
Voor mij als online travelprof een onderwerp om op voorhand de vingers bij af te likken. Spreker Stephan Bosman van Zoover had ik al een keer ontmoet op het Emerce eTravel congres eerder dit jaar. Aardige enthousiaste man. Het verhaal bleef helaas een beetje hangen op dingen waar veel partijen over praten, mee bezig zijn, of soms al geregeld hebben: intergratie met diversie sociale platformen zoals Facebook en Hyves en contentproviders. Niet echt vernieuwend voor iemand die veel leest en experimenteert over/met online ontwikkelingen in de reisbranche en dat is best jammer.

Ik geloof wél in het gebruik maken van bestaande platformen in plaats van zelf het wiel opnieuw uitvinden. Scheelt veel tijd, en je hebt direct een grote groep gebruikers zonder dat je daar zelf weer marketinginspanning voor hoeft te doen. Daarnaast rennen consumenten in het ergste geval bij je eigen ontwikkelde platform weg omdat je niet snel genoeg door ontwikkelt. Bij bestaande platformen ren je ‘gewoon’ mee naar het volgende platform in het ergste geval. Zoover verwacht overigens meer van mobiel/internetprogrammeren in plaats van het maken van losse apps zoals Apple dat momenteel erg succesvol doet voor de iPhone en iPad en Google dat naar mijn idee nog beter gaat doen bij het straks veel breder beschikbare Android.

Verrassend genoeg gaf Stephan aan dat Zoover er heel bewust voor gekozen heeft om niet verder dan een half tot een heel jaar vooruit te kijken. Omdat ze eerder een businessplan voor 3 tot 5 jaar hadden gemaakt bij Zoover en dat daar niets van klopte. Het zou niet mijn reden zijn om daarom maar niet verder dan 1 jaar te kijken maar ieder zijn eigen keuze uiteraard. Voorlopig is Zoover een groot succes dus ergens zal er iets heel goed kloppen in deze filosie. Het bleef nog wat vaag of Zoover in alle stappen van de reis van de klant een rol wil gaan spelen overigens. In iedere stap hebben reizigers ervaringen en waarom zouden ze die niet willen delen. Wat ik overigens nog niet wist is dat van de inmiddels  200.000.000 bezoeken in 2010 slechts 1,3 miljoen reviews voortkomen. Blijkbaar is het nog niet zo eenvoudig om een review los te peuteren op dit soort platformen.

Lees het complete verslag over Emerce eDay op Louisjansen.nl

Gerelateerde Berichten

  • Verslag Emerce eDay 2011 - Yelp

    "Meer onderwerpen van nu, minder van de toekomst". Met die woorden werd Emerce eDay 2011 geopend…

  • Emerce Travel Insight

    Bij Emerce Insight word je in een dag bijgepraat over alle innovaties op het gebied…

  • Emerce Travel Insight gemist?

    De Emerce Insight Travel van donderdag 22 november 2007 gemist? Geen probleem want gelukkig is…

Categorie: Travel Events Tags: Emerce eDay, Stephan Bos

Over Louis Jansen

Lees Interacties

Reacties

  1. Martin van Kranenburg zegt

    21 september 2010 om 09:19

    Leuk artikel Louis. En ja Zoover, ze doen toch wel iets goeds, ben benieuwd of ze op 7 oktober de prijs binnen halen voor de Fast50.

  2. Louis Jansen zegt

    21 september 2010 om 19:01

    Ik gun ze absoluut een hoge notering!

Primaire Sidebar

Nieuwsbrief

Mis niets en schrijf je in voor de nieuwsbrief!

TravelNext is onderdeel van vakblad TravelPro

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Twitter
  • YouTube

Knowledge Partners

Breda University
Reiswerk
Reiswerk
EURAM
Vakantiebeurs
Travel Congress

Recente vacatures

Vacatures powered by Reiswerk.nl


General Manager Huis Huren Ibiza
Red Online Marketing zoekt online marketeers
Vakantiestunt zoekt zelfstandig reisspecialisten
Display & Paid Social Marketeer bij Thomas Cook
Junior SEO Specialist bij TUI
Online marketeer bij Sunweb Group

Zelf een vacature plaatsen als werkgever?

Dat kan! Je maakt eenmalig een werkgeversprofiel aan op Reiswerk.nl en vervolgens kun je er alle vacatures in uploaden, die getoond worden aan een database bestaande uit meer dan 10.000 geregistreerden.

Recente reacties

  • Nelly wolter op TUI lanceert nieuw concept: eerlijk op vakantie met TUI Fair Travel
  • Sandra Mathijssen op Succesvol digitaal Travel Congress 2021: vooruitkijken naar de nieuwe werkelijkheid
  • Georg op Ierse technologie biedt grensverleggende en veilige reisoplossingen 

Tagcloud

Facebook Social Media instagram Booking.com mobiel TUI Google KLM onderzoek hotels Expedia Airbnb Vakantiebeurs reviews destinatiemarketing NHTV travel reizen technologie TripAdvisor

Footer

Founding partners

Meer weten over ons Privacy beleid?

Privacy en Cookiebeleid

Copyright © 2023 | TravelNext | Cookieverklaring