Vlaanderen is de perfecte plek als je houdt van een fijn festival op z’n tijd. Mij, als fervent festivalganger, stiekem ook onbekend (op Pukkelpop, Reggae Geel en Rock Werchter na), tot vandaag! Want Vlaanderen zet zichzelf op de kaart als ideale plek voor de festivalganger met de campagne ‘Flanders is a festival’.

Winnen: 2 maanden feest!

Onder andere door een onwijs gave actie. Wie wil dit nou niet: 2 maanden lang met je beste vriend of vriendin rondtoeren door het Vlaamse landschap in zo’n kek Volkswagen busje, daar dromen we toch allemaal van? En als kersen op de taart mag je ook nog alle 100 festivals bezoeken, krijg je € 5000 zakgeld mee EN mag je onbeperkt franse frietjes eten.

We worden dus weer gepakt op onze passies: reizen, franse frietjes eten en het vrije leven. En alles wat je als deelnemer hoeft te doen is je favoriete muziek-, festival- of roadtripfoto te uploaden en in maximaal 100 woorden aan te geven dat jij die wedstrijd hoort te winnen. Uiteraard moet je vanaf 8 mei je vrienden wel even vragen voor je te stemmen, zo gepiept.

Op de kaart

De wedstrijd staat nu een paar uur live en de eerste 6 deelnemers hebben hun zegje al gedaan. Vanaf 8 mei kan er gestemd worden op de deelnemers en samen met de passie is dat waar volgens mij de kracht zit in dit hele verhaal.

Deelnemers zullen er alles aan doen om zo veel mogelijk votes te krijgen. Ze zullen hun vrienden oproepen via Twitter, Facebook en alle andere sociale media om de eerste te worden en te winnen. Wat zij natuurlijk automatisch weer delen met hun vrienden en volgers.  De boodschap van Vlaanderen als festivalland wordt hierdoor als een olievlek over het web verspreid onder precies de juiste doelgroep: de festivalgangers.