• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

TravelNext

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche.

  • Nieuws
  • Duurzaam
  • Tech
    • Mobiel
    • Apps
    • Video
    • Virtual reality
  • Social
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Pinterest
    • Snapchat
    • YouTube
    • Reviews
  • Marketing
    • Affiliate marketing
    • Destinatiemarketing
    • E-mailmarketing
    • Online advertising
    • Online PR en branding
    • Zoekmachine marketing
  • E-commerce
    • Customer service
    • Sharing Economy
    • Usability & design
    • Webanalytics
  • Events
    • ANVR Congres
    • Travel Congress
    • Reiswerk Studentenchallenge
    • Emerce eTravel 2016
    • Vakantiebeurs Vakdagen Jaarbeurs Utrecht
    • ITB Berlijn
    • Digital Tourism Innovation Campus Barcelona
    • Eye For Travel Amsterdam
    • TravelNext Congres
  • Specials
    • International Year of Sustainability in Tourism (2017)
    • Trends
    • Startups
    • Interviews
    • Opleiding en ontwikkeling
  • Partners
    • RED Online Marketing
    • EURAM
    • Samenwerken?
  • Bloggers
  • Vacatures
  • Contact

Vlaanderen op de festivalkaart!

25 april 2012 door Annelies Hulshof

Vlaanderen is de perfecte plek als je houdt van een fijn festival op z’n tijd. Mij, als fervent festivalganger, stiekem ook onbekend (op Pukkelpop, Reggae Geel en Rock Werchter na), tot vandaag! Want Vlaanderen zet zichzelf op de kaart als ideale plek voor de festivalganger met de campagne ‘Flanders is a festival’.

Winnen: 2 maanden feest!

Onder andere door een onwijs gave actie. Wie wil dit nou niet: 2 maanden lang met je beste vriend of vriendin rondtoeren door het Vlaamse landschap in zo’n kek Volkswagen busje, daar dromen we toch allemaal van? En als kersen op de taart mag je ook nog alle 100 festivals bezoeken, krijg je € 5000 zakgeld mee EN mag je onbeperkt franse frietjes eten.

We worden dus weer gepakt op onze passies: reizen, franse frietjes eten en het vrije leven. En alles wat je als deelnemer hoeft te doen is je favoriete muziek-, festival- of roadtripfoto te uploaden en in maximaal 100 woorden aan te geven dat jij die wedstrijd hoort te winnen. Uiteraard moet je vanaf 8 mei je vrienden wel even vragen voor je te stemmen, zo gepiept.

Op de kaart

De wedstrijd staat nu een paar uur live en de eerste 6 deelnemers hebben hun zegje al gedaan. Vanaf 8 mei kan er gestemd worden op de deelnemers en samen met de passie is dat waar volgens mij de kracht zit in dit hele verhaal.

Deelnemers zullen er alles aan doen om zo veel mogelijk votes te krijgen. Ze zullen hun vrienden oproepen via Twitter, Facebook en alle andere sociale media om de eerste te worden en te winnen. Wat zij natuurlijk automatisch weer delen met hun vrienden en volgers.  De boodschap van Vlaanderen als festivalland wordt hierdoor als een olievlek over het web verspreid onder precies de juiste doelgroep: de festivalgangers.

Gerelateerde Berichten

  • Met vlag en wimpel geslaagd: bloggersproject #fiaf12

    Bijna een jaar geleden schreef ik op TravelNext over het grote bloggersproject van Toerisme Vlaanderen…

  • De ultieme social media strategie in travel

    Australië was in 2012 volgens Tourism Australia de meest besproken globale bestemming op Facebook, Google+…

  • Social Media Tracks op de Vakantiebeurs, de wrap-up

    TravelNext heeft geholpen met een deel van het programma van de Social Media Tracks op…

Categorie: Destinatiemarketing, Online PR en branding, Social media

Over Annelies Hulshof

Annelies heeft aan de wieg gestaan van TravelNext, en was de eerste communitymanager van dit kennisplatform. Na haar studie Communicatie met specialisatie 'nieuwe media' kwam in TravelNext haar passie voor online marketing en reizen samen! Annelies is zelf ook fervent reiziger en schrijft nu vanuit het Belgische Gent.

Lees Interacties

Reacties

  1. Patrick Mulder zegt

    1 mei 2012 om 17:09

    een mooie actie. Ik zie dat nu al meer dan 7000 fans/likes hebben verzamelend op Facebook in een korte tijd en dat er enige interactie ook is met de fans.

Trackbacks

  1. Isabel Mosk bij #FMT over social media binnen destinatiemarketing - TravelNext schreef:
    21 juni 2012 om 13:41

    […] het programma over de impact van social media binnen de destinatiemarketing, haar nieuwe campagne Flanders is a Festival, de passie die daarin key is en waar DMO’s nu […]

  2. Eelco Roos: “Steeds meer organisaties zien Instagram als ideale tool voor destinatiemarketing” - TravelNext schreef:
    4 februari 2013 om 13:30

    […] “Ja, ik ben al meerdere keren benaderd en ook op reis geweest. Ik weet niet meer precies hoe, maar ik kwam in contact met Isabel Mosk van Think! Social Media. Think! was voor Visit Flanders op zoek naar bloggers die mee wilden doen met de grootste blogreis ooit: Flanders is a Festival (#FIAF). […]

  3. ITB: Als DMO werken met travelbloggers? Bedenk goed wát je wilt en met wie - TravelNext schreef:
    14 maart 2013 om 10:57

    […] andere best-practice die Kevin is blijven hangen is ‘Flanders is a festival’, met een goede keuze in bloggers die afgestemd waren op de diverse muziek festivals. Het enige […]

  4. Met vlag en wimpel geslaagd: bloggersproject #fiaf12 - TravelNext schreef:
    11 april 2013 om 07:08

    […] een jaar geleden schreef ik op TravelNext over het grote bloggersproject van Toerisme Vlaanderen in samenwerking met Think! Social Media. Nu zijn daar de resultaten van terug en dat is niet mis. […]

  5. Het handboek voor destinaties om te gaan samenwerken met bloggers! - TravelNext schreef:
    10 november 2015 om 12:28

    […] met influencers is een fundamenteel onderdeel van hun strategie geworden. Met campagnes als “Flanders is a festival” kiezen zij bewust voor niche marketing binnen hun destinatiemarketing strategie. Zij zijn dé […]

Primaire Sidebar

Nieuwsbrief

Mis niets en schrijf je in voor de nieuwsbrief!

TravelNext is onderdeel van vakblad TravelPro

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Twitter
  • YouTube

Knowledge Partners

Breda University
Reiswerk
Reiswerk
EURAM
Vakantiebeurs
Travel Congress

Recente vacatures

Vacatures powered by Reiswerk.nl


General Manager Huis Huren Ibiza
Red Online Marketing zoekt online marketeers
Vakantiestunt zoekt zelfstandig reisspecialisten
Display & Paid Social Marketeer bij Thomas Cook
Junior SEO Specialist bij TUI
Online marketeer bij Sunweb Group

Zelf een vacature plaatsen als werkgever?

Dat kan! Je maakt eenmalig een werkgeversprofiel aan op Reiswerk.nl en vervolgens kun je er alle vacatures in uploaden, die getoond worden aan een database bestaande uit meer dan 10.000 geregistreerden.

Recente reacties

  • Nelly wolter op TUI lanceert nieuw concept: eerlijk op vakantie met TUI Fair Travel
  • Sandra Mathijssen op Succesvol digitaal Travel Congress 2021: vooruitkijken naar de nieuwe werkelijkheid
  • Georg op Ierse technologie biedt grensverleggende en veilige reisoplossingen 

Tagcloud

onderzoek reviews technologie Expedia Airbnb travel Google reizen Booking.com Social Media NHTV mobiel KLM hotels Facebook TripAdvisor Vakantiebeurs TUI instagram destinatiemarketing

Footer

Founding partners

Meer weten over ons Privacy beleid?

Privacy en Cookiebeleid

Copyright © 2023 | TravelNext | Cookieverklaring