• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

TravelNext

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche.

  • Nieuws
  • Duurzaam
  • Tech
    • Mobiel
    • Apps
    • Video
    • Virtual reality
  • Social
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Pinterest
    • Snapchat
    • YouTube
    • Reviews
  • Marketing
    • Affiliate marketing
    • Destinatiemarketing
    • E-mailmarketing
    • Online advertising
    • Online PR en branding
    • Zoekmachine marketing
  • E-commerce
    • Customer service
    • Sharing Economy
    • Usability & design
    • Webanalytics
  • Events
    • ANVR Congres
    • Travel Congress
    • Reiswerk Studentenchallenge
    • Emerce eTravel 2016
    • Vakantiebeurs Vakdagen Jaarbeurs Utrecht
    • ITB Berlijn
    • Digital Tourism Innovation Campus Barcelona
    • Eye For Travel Amsterdam
    • TravelNext Congres
  • Specials
    • International Year of Sustainability in Tourism (2017)
    • Trends
    • Startups
    • Interviews
    • Opleiding en ontwikkeling
  • Partners
    • RED Online Marketing
    • EURAM
    • Samenwerken?
  • Bloggers
  • Vacatures
  • Contact

Wat zijn de voordelen van de beloofde e- commerce functie op Snapchat?

19 april 2016 door Amy van Tilborg

Snapchat als mogelijk nieuw e- commerce kanaal? De technologie is nog niet zo ver, maar de ideeën zijn aanwezig. Tijdens de conferentie Re/code maakte Joanna Coles, één van de leden van Bestuur van Snapchat bekend dat Snapchat zich in de toekomst meer wil gaan richten op e- commerce en zij hier dus ook druk mee bezig zijn. Net zoals andere social media kanalen zoals Facebook, Twitter en Pinterest wil ook Snapchat gaan verkopen via het kanaal. Gaan we in de toekomst ons hotel en ticket boeken via Snapchat? Nou, wie weet!

In de vorige blog over Snapchat vertelde ik meer over de mogelijke kansen die aanwezig zijn voor de reisbranche. In deze blog ga ik dieper in op de mogelijkheden die er zijn met een mogelijk nieuwe e- commerce functie binnen het kanaal. En wat biedt dit voor kansen voor onze branche?

What’s going on?

Snapchat is druk bezig met het integreren van een e- commerce functie binnen het eigen kanaal. Samen met uitgever Hearst heeft Snapchat het platform ‘Sweet’ ontwikkeld. De slogan van dit platform luidt als volgt: ‘Love something new every day.’ De content van Sweet is een combinatie tussen food, lifestyle, muziek en kunst. Dit platform moet er in de toekomst voor gaan zorgen dat er daadwerkelijk items verkocht kunnen gaan worden via Snapchat.

Het uiteindelijke doel is om Snapchat gebruikers een eenvoudige manier van shoppen aan te bieden, zonder dat zij de app hoeven te verlaten. De e- commerce functie zal ongeveer op dezelfde manier moeten gaan werken als de ‘Discover’ functie die sinds januari 2015 aanwezig is binnen Snapchat. Deze functie is destijds ontwikkeld om meer engagement te creëren tussen de gebruikers en betreffende organisaties.

discover funtie, snapchat

De nieuwe functie binnen Snapchat zal in zekere zin voor uitbreiding zorgen van het kanaal. De app zal door de nieuwe ontwikkeling meer nieuwe merken aantrekken. Daarnaast helpt de e- commerce functie organisaties ook om generatie Y beter te bereiken.

Welke kansen biedt deze nieuwe functie voor de reisbranche?

De nieuwe e- commerce functie zal voor een hoop organisaties kunnen gaan zorgen voor enorm veel kansen, ook voor bedrijven in de reisbranche. Denk hierbij aan touroperators of vliegmaatschappijen die hun producten kunnen gaan verkopen via Snapchat. Je kunt als organisatie foto’s, video’s, tekst en spraakberichten met elkaar combineren op één kanaal, hoe handig is dat?

Door middel van een aantal voorbeelden zal de mogelijke meerwaarde van een e- commerce functie binnen Snapchat duidelijk gemaakt worden.

  • GOGO is een van de weinige reisorganisaties die al heel actief aanwezig is op Snapchat. Ook voor hen zal de nieuwe e- commerce functie van toegevoegde waarde kunnen zijn. Ten eerste zit de doelgroep waar GOGO zich op richt voor het grootste deel op Snapchat en zijn zij daarop dagelijks actief. En ten tweede, door zogenaamde ‘snaps’ te versturen vanaf een bestemming wordt de doelgroep ook weer getriggerd om ook zo’n vakantie te gaan boeken. Hoe handig zal het dan voor GOGO en ook voor de gebruikers zijn om door middel van één klik terecht te komen op een boekingspagina van GOGO? Het kost een gebruiker minder stappen en ook nog eens minder tijd!
  • Denk bijvoorbeeld ook eens aan het voorbeeld van Walibi Holland en het geven van ‘sneak peeks’ van een nieuwe attractie. Door het steeds vrijgeven van meer informatie worden gebruikers getriggerd om naar het park toe te komen, zij worden nieuwsgierig gemaakt door middel van foto’s die maar maximaal 10 seconden te zien zijn. Maar om een kaartje te kopen voor het park moeten zij Snapchat verlaten op hun mobiele telefoon en gaan naar de website van Walibi Holland. Waarschijnlijk doen zij dit op een desktop, laptop of tablet omdat dit het handigste is. Dit zijn voor een gebruiker dus enorm veel stappen en kost ook nog eens extra veel tijd. Wanneer Snapchat dus een e- commerce functie integreert in de app kan een Snapchat gebruiker in een aantal stappen een kaartje kopen voor het park zonder dat zij de app moeten verlaten.

Maar zover is het dus allemaal nog niet. De nieuwe functie voor Snapchat moet eerst eens verder ontwikkeld worden, en dan kunnen de verdere mogelijkheden en uiteraard resultaten pas geschetst worden. Maar je ziet als bedrijf dus wel dat Snapchat steeds meer functies gaat aanbieden en het dus serieus overwogen moet worden om het social media platform mee te nemen in de social media strategie.

Gerelateerde Berichten

  • Een uitdaging: Snapchat in de reisbranche

    Snapchat. Dé booming app die zich de afgelopen tijd heeft ontwikkeld tot een van de…

  • Social media en de reisbranche

    Het gebruik van social media als promotiemiddel geeft mensen meer vertrouwen en het heeft als…

  • Social Media en Affiliate Marketing

    Vraag is niet of maar hoe we social media inzetten Alexander Willemsen beloofde ons meerwaarde…

Categorie: Snapchat, Social media

Over Amy van Tilborg

Amy van Tilborg is vierdejaars student Management Toerisme aan de NHTV in Breda. Haar grote passie voor reizen, de ontwikkelingen en trends in online marketing en social media komen uitstekend samen in de toeristische wereld. Amy is bezig zich volledig te richten op social media en zich hier verder in te specialiseren.

Lees Interacties

Reacties

  1. Michelina zegt

    17 mei 2016 om 18:32

    Hi there! I could haave sworn I’ve been to this
    website before butt after checking through some of the post
    I realized it’s new to me. Anyways, I’m definitely glad I found it and I’ll be book-marking
    and checking back frequently!

Trackbacks

  1. Social chat apps are taking over the business | TravelNext schreef:
    9 juni 2016 om 15:28

    […] dient al langere tijd als verkoopkanaal. En eerder schreven we op TravelNext ook al over de beloofde E- commerce functies van SnapChat, waar we ingingen op de kansen van Snapchat voor de branche. Maar dit zijn niet de enige kanalen […]

  2. Wat travel kan leren van fashion; apps en customer service | TravelNext schreef:
    10 juni 2016 om 10:38

    […] dient al langere tijd als verkoopkanaal. En eerder schreven we op TravelNext ook al over de beloofde E- commerce functies van SnapChat, waar we ingingen op de kansen van Snapchat voor de branche. Maar dit zijn niet de enige kanalen […]

Primaire Sidebar

Nieuwsbrief

Mis niets en schrijf je in voor de nieuwsbrief!

TravelNext is onderdeel van vakblad TravelPro

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Twitter
  • YouTube

Knowledge Partners

Breda University
Reiswerk
Reiswerk
EURAM
Vakantiebeurs
Travel Congress

Recente vacatures

Vacatures powered by Reiswerk.nl


General Manager Huis Huren Ibiza
Red Online Marketing zoekt online marketeers
Vakantiestunt zoekt zelfstandig reisspecialisten
Display & Paid Social Marketeer bij Thomas Cook
Junior SEO Specialist bij TUI
Online marketeer bij Sunweb Group

Zelf een vacature plaatsen als werkgever?

Dat kan! Je maakt eenmalig een werkgeversprofiel aan op Reiswerk.nl en vervolgens kun je er alle vacatures in uploaden, die getoond worden aan een database bestaande uit meer dan 10.000 geregistreerden.

Recente reacties

  • Nelly wolter op TUI lanceert nieuw concept: eerlijk op vakantie met TUI Fair Travel
  • Sandra Mathijssen op Succesvol digitaal Travel Congress 2021: vooruitkijken naar de nieuwe werkelijkheid
  • Georg op Ierse technologie biedt grensverleggende en veilige reisoplossingen 

Tagcloud

KLM destinatiemarketing Facebook mobiel Booking.com travel TripAdvisor instagram reviews Airbnb hotels TUI Social Media reizen Vakantiebeurs technologie onderzoek Expedia Google NHTV

Footer

Founding partners

Meer weten over ons Privacy beleid?

Privacy en Cookiebeleid

Copyright © 2023 | TravelNext | Cookieverklaring