• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

TravelNext

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche.

  • Nieuws
  • Duurzaam
  • Tech
    • Mobiel
    • Apps
    • Video
    • Virtual reality
  • Social
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Pinterest
    • Snapchat
    • YouTube
    • Reviews
  • Marketing
    • Affiliate marketing
    • Destinatiemarketing
    • E-mailmarketing
    • Online advertising
    • Online PR en branding
    • Zoekmachine marketing
  • E-commerce
    • Customer service
    • Sharing Economy
    • Usability & design
    • Webanalytics
  • Events
    • ANVR Congres
    • Travel Congress
    • Reiswerk Studentenchallenge
    • Emerce eTravel 2016
    • Vakantiebeurs Vakdagen Jaarbeurs Utrecht
    • ITB Berlijn
    • Digital Tourism Innovation Campus Barcelona
    • Eye For Travel Amsterdam
    • TravelNext Congres
  • Specials
    • International Year of Sustainability in Tourism (2017)
    • Trends
    • Startups
    • Interviews
    • Opleiding en ontwikkeling
  • Partners
    • RED Online Marketing
    • EURAM
    • Samenwerken?
  • Bloggers
  • Vacatures
  • Contact

Wat is een marktconforme pagerank voor de reisbranche?

7 september 2007 door Martin van Kranenburg

Een pagerank is een soort van rapportcijfer van Google. Het wordt gebruikt om de belangrijkheid van websites aan te geven. Simpel gezegd: hoe hoger de pagerank, hoe belangrijker de website.

En hoe belangrijker de website, hoe groter de kans dat u bovenaan in de zoekresultaten komt. Het hoog eindigen in zoekresultaten is overigens wel van meer factoren afhankelijk, maar daarover een andere keer meer. Een pagerank loopt van 0 t/m 10. Maar wat is nu een marktconforme pagerank in de reiswereld? Wanneer doe je het goed of slecht? Een marktconforme pagerank voor de reisbranche ligt op 5. Partijen als Arke, D-reizen, ElmarReizen, Neckermann, Oad, Sunweb en Weekendjeweg scoren een 5. Maar er zijn ook positieve uitzonderingen, zo halen Transavia en Schiphol een pagerank van 7.

De pagerank verhogen?
Het verkrijgen van relevante en waardevolle links zijn belangrijk voor het verhogen van de pagerank. Een artikel op de website van Elsevier bijvoorbeeld. Elsevier heeft een pagerank van 8, dus als hier een artikel met een link naar uw website staat dan heeft u er een relevante en waardevolle link bij.Het is dus zaak om zoveel mogelijk relevante links binnen te halen. Maar zorg er daarnaast vooral voor dat u unieke content heeft, zodat sites vanzelf naar uw site gaan linken. Zo heeft Schiphol veel links te danken die naar de pagina van vertrek en aankomst verwijzen. En de ANWB heeft veel inkomende links die verwijzen naar de actuele verkeersinformatie.

Pagerank resultaten:
Url: www.schiphol.nl = 7
Url: www.transavia.nl = 7
Url: www.anwb.nl = 6
Url: www.zoover.nl = 6
Url: www.arke.nl = 5
Url: www.d-reizen.nl = 5
Url: www.elmarreizen.nl = 5
Url: www.landal.nl = 5
Url: www.neckermann.nl = 5
Url: www.oad.nl = 5
Url: www.sudtours.nl = 5
Url: www.sunweb.nl = 5
Url: www.weekendjeweg.nl = 5
Url: www.jiba.nl = 4
Url: www.ferio.nl = 4

Gerelateerde Berichten

  • De noodzaak van webanalytics

    Webanalytics is het meten, verzamelen, analyseren en rapporteren van het bezoekersgedrag van de website. Doormiddel…

  • De do's en don'ts van linkbuilding

    Zodra je website scoort op bepaalde zoekwoorden of wanneer de befaamde groene balk dat “Google…

  • YouTube voor de reisbranche? Grote kansen! #itb2015

    In dit panel op de tweede vakdag van de ITB is videojournalist Matthias Morr ingegaan…

Categorie: E-commerce, Webanalytics

Over Martin van Kranenburg

In 2007 heeft Martin het marketingblog Reismanagers.nl opgericht. In mei 2012 is Reismanagers.nl overgegaan naar TravelNext. Martin van Kranenburg is sinds 1998 werkzaam in de online marketing (@sinds1998). Hij heeft aan de wieg gestaan van de websites van D-reizen en Micazu (winnaar Thuiswinkel Awards 2011 - 2014). Naast het ontwikkelen van online platformen in de reisbranche is Martin een gepassioneerd spreker, dagvoorzitter en trainer en heeft hij zich gespecialiseerd op het gebied van persuasive design en conversie. Martin is de schrijver van de populaire Marketingfacts whitepaper ‘online beïnvloeden’, waarin hij de principes van Robert B. Cialdini heeft vertaald naar een online omgeving. Cialdini is hoogleraar Psychologie en Marketing en bekend van zijn gezaghebbende boek ‘Influence‘. Ook is Martin de bedenker van het ConversionFriday model, waarmee hij bedrijven helpt met structurele focus snel de online omzet te verhogen.

Lees Interacties

Reacties

  1. reismanagers zegt

    7 september 2007 om 12:45

    Via: http://www.start4all.com/pagerank/nl.php kan je op eenvoudige wijze de pagerank van een webpagina achterhalen.

Primaire Sidebar

Nieuwsbrief

Mis niets en schrijf je in voor de nieuwsbrief!

TravelNext is onderdeel van vakblad TravelPro

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Twitter
  • YouTube

Knowledge Partners

Breda University
Reiswerk
Reiswerk
EURAM
Vakantiebeurs
Travel Congress

Recente vacatures

Vacatures powered by Reiswerk.nl


General Manager Huis Huren Ibiza
Red Online Marketing zoekt online marketeers
Vakantiestunt zoekt zelfstandig reisspecialisten
Display & Paid Social Marketeer bij Thomas Cook
Junior SEO Specialist bij TUI
Online marketeer bij Sunweb Group

Zelf een vacature plaatsen als werkgever?

Dat kan! Je maakt eenmalig een werkgeversprofiel aan op Reiswerk.nl en vervolgens kun je er alle vacatures in uploaden, die getoond worden aan een database bestaande uit meer dan 10.000 geregistreerden.

Recente reacties

  • Nelly wolter op TUI lanceert nieuw concept: eerlijk op vakantie met TUI Fair Travel
  • Sandra Mathijssen op Succesvol digitaal Travel Congress 2021: vooruitkijken naar de nieuwe werkelijkheid
  • Georg op Ierse technologie biedt grensverleggende en veilige reisoplossingen 

Tagcloud

technologie Social Media destinatiemarketing travel onderzoek mobiel KLM Airbnb NHTV reviews hotels Vakantiebeurs instagram Booking.com Expedia TripAdvisor TUI reizen Google Facebook

Footer

Founding partners

Meer weten over ons Privacy beleid?

Privacy en Cookiebeleid

Copyright © 2023 | TravelNext | Cookieverklaring