• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

TravelNext

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche.

  • Nieuws
  • Duurzaam
  • Tech
    • Mobiel
    • Apps
    • Video
    • Virtual reality
  • Social
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Pinterest
    • Snapchat
    • YouTube
    • Reviews
  • Marketing
    • Affiliate marketing
    • Destinatiemarketing
    • E-mailmarketing
    • Online advertising
    • Online PR en branding
    • Zoekmachine marketing
  • E-commerce
    • Customer service
    • Sharing Economy
    • Usability & design
    • Webanalytics
  • Events
    • ANVR Congres
    • Travel Congress
    • Reiswerk Studentenchallenge
    • Emerce eTravel 2016
    • Vakantiebeurs Vakdagen Jaarbeurs Utrecht
    • ITB Berlijn
    • Digital Tourism Innovation Campus Barcelona
    • Eye For Travel Amsterdam
    • TravelNext Congres
  • Specials
    • International Year of Sustainability in Tourism (2017)
    • Trends
    • Startups
    • Interviews
    • Opleiding en ontwikkeling
  • Partners
    • RED Online Marketing
    • EURAM
    • Samenwerken?
  • Bloggers
  • Vacatures
  • Contact

Webcare inzet van touroperators

5 september 2014 door Rens Dietz

Gisteren organiseerde HeadOffice NL het evenement Contentmarketing in de Vrije Tijd sector. De bezoekers van het event kregen een fraai boekje als give-away. Onderdeel hiervan was een Coosto-onderzoek naar het gebruik van Twitter onder touroperators. Deze statistieken wil ik ook graag met jullie delen op deze blog. Zie het als een toegift van Augustus Travelmaand; 1, 2, 3, 4.

webcare inzet reisbranche infographicArke is de touroperator die het meest in gesprek is op Twitter en Facebook. Zij ontvangen ook de meeste complimenten van mensen die tevreden zijn over hun webcare-inzet. Overall wordt Arke ook het meest besproken op sociale media. Sunweb en Corendon maken bij deze statistieken de top-3 compleet.

De touroperator met het hoogste percentage positieve berichten is Stip Reizen, gevolgd door Kras. Kras scoort sowieso goed: zij worden niet extreem veel besproken, maar zijn zelf wel erg actief op Twitter en Facebook. Chalet, Vrijuit en Beachmasters reageren procentueel op de meeste berichten; Beachmasters, Eliza Was Here en Arke doen dit gemiddeld het snelst. Overigens dient hierbij te worden opgemerkt dat het voor een kleinere organisatie beduidend eenvoudiger is om op deze statistieken goed te scoren: de cijfers zijn gemiddelden.

Deze tweet van Cruise Travel was de snelste webcare reactie. Ook Chantal van Sunweb verdient een bloemetje met deze reactie na 46 seconden:

webcare inzet touroperator 1Tot slot nog een leuke uitsmijter: content van touroperators mét foto’s doen het beduidend beter qua interactie dan posts zonder foto. De maanden dat consumenten het meest praten over vakantie zijn: 1) januari, 2) april en 3) februari.

infographic-travel-2

Gerelateerde Berichten

  • Hoe gebruiken touroperators social media in ‘boekmaand’?

    Januari is traditioneel de drukste maand voor reisaanbieders. Met Blue Monday en de Vakantiebeurs wordt…

  • Meer conversie uit e-mailmarketing door inzet Social Media

    OMG/Mailmedia presenteerde vorige week tijdens de Email Marketing Conferentie 2010 haar case ‘Share to Social…

  • Het boekingsproces van KLM en de inzet van social media

    Dit is een verslag van Frans Appels: Netprofiler.nl. Het hele artikel (en meer) is te…

  • Hoe gebruiken touroperators social media in ‘boekmaand’?

    Januari is traditioneel de drukste maand voor reisaanbieders. Met Blue Monday en de Vakantiebeurs wordt…

  • Meer conversie uit e-mailmarketing door inzet Social Media

    OMG/Mailmedia presenteerde vorige week tijdens de Email Marketing Conferentie 2010 haar case ‘Share to Social…

  • Het boekingsproces van KLM en de inzet van social media

    Dit is een verslag van Frans Appels: Netprofiler.nl. Het hele artikel (en meer) is te…

Categorie: Customer service, Social media, Webanalytics Tags: Arke, coosto, Corendon, Cruise Travel, Fox Vakanties, Kras, Sunweb, Thomas Cook, Twitter

Over Rens Dietz

Rens is medeverantwoordelijk voor de Marketing & Communicatie bij Coosto. Coosto is een social media monitoring en webcare tool. Coosto indexeert sociale netwerksites, nieuwssites, blogs en fora. Coosto gebruikt daarvoor een speciaal ontwikkeld en uniek webarchief dat dagelijks wordt aangevuld met miljoenen berichten vanuit meer dan 390.000 bronnen. Hierdoor is het eenvoudig om online ontwikkelingen te volgen en onderzoeken.

Lees Interacties

Reacties

  1. Laurens (Rondreis.nl) zegt

    8 september 2014 om 09:39

    Mooie toegift met weer zeer boeiende informatie Rens!

Trackbacks

  1. De toekomst van travel: e-Travel Summit 8 oktober - TravelNext schreef:
    8 september 2014 om 15:00

    […] beste presteren op social media. Daarnaast heeft hij afgelopen vrijdag een blog gepubliceerd over de webcare inzet van de reisbedrijven. Op 8 oktober zal Rens dieper ingaan op de vraag hoe je meer engagement kunt creëren met social […]

  2. E-travelsummit learnings! Drones als escape en social media monitoring als realiteit - TravelNext schreef:
    9 oktober 2014 om 15:49

    […] gewoon niet makkelijk! Naast de dolfinarium case, zijn door Rens onder andere ook de prestaties van touroperators op social media in het afgelopen halfjaar […]

Primaire Sidebar

Nieuwsbrief

Mis niets en schrijf je in voor de nieuwsbrief!

TravelNext is onderdeel van vakblad TravelPro

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Twitter
  • YouTube

Knowledge Partners

Breda University
Reiswerk
Reiswerk
EURAM
Vakantiebeurs
Travel Congress

Recente vacatures

Vacatures powered by Reiswerk.nl


General Manager Huis Huren Ibiza
Red Online Marketing zoekt online marketeers
Vakantiestunt zoekt zelfstandig reisspecialisten
Display & Paid Social Marketeer bij Thomas Cook
Junior SEO Specialist bij TUI
Online marketeer bij Sunweb Group

Zelf een vacature plaatsen als werkgever?

Dat kan! Je maakt eenmalig een werkgeversprofiel aan op Reiswerk.nl en vervolgens kun je er alle vacatures in uploaden, die getoond worden aan een database bestaande uit meer dan 10.000 geregistreerden.

Recente reacties

  • Nelly wolter op TUI lanceert nieuw concept: eerlijk op vakantie met TUI Fair Travel
  • Sandra Mathijssen op Succesvol digitaal Travel Congress 2021: vooruitkijken naar de nieuwe werkelijkheid
  • Georg op Ierse technologie biedt grensverleggende en veilige reisoplossingen 

Tagcloud

reviews Booking.com hotels destinatiemarketing Google technologie TripAdvisor KLM NHTV mobiel instagram Social Media travel reizen Vakantiebeurs Facebook Airbnb onderzoek TUI Expedia

Footer

Founding partners

Meer weten over ons Privacy beleid?

Privacy en Cookiebeleid

Copyright © 2023 | TravelNext | Cookieverklaring