• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

TravelNext

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche.

  • Nieuws
  • Duurzaam
  • Tech
    • Mobiel
    • Apps
    • Video
    • Virtual reality
  • Social
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Pinterest
    • Snapchat
    • YouTube
    • Reviews
  • Marketing
    • Affiliate marketing
    • Destinatiemarketing
    • E-mailmarketing
    • Online advertising
    • Online PR en branding
    • Zoekmachine marketing
  • E-commerce
    • Customer service
    • Sharing Economy
    • Usability & design
    • Webanalytics
  • Events
    • ANVR Congres
    • Travel Congress
    • Reiswerk Studentenchallenge
    • Emerce eTravel 2016
    • Vakantiebeurs Vakdagen Jaarbeurs Utrecht
    • ITB Berlijn
    • Digital Tourism Innovation Campus Barcelona
    • Eye For Travel Amsterdam
    • TravelNext Congres
  • Specials
    • International Year of Sustainability in Tourism (2017)
    • Trends
    • Startups
    • Interviews
    • Opleiding en ontwikkeling
  • Partners
    • RED Online Marketing
    • EURAM
    • Samenwerken?
  • Bloggers
  • Vacatures
  • Contact

Welke budgetmaatschappijen leveren de beste service volgens social media?

5 oktober 2017 door Gastblogger

De zomer is weer voorbij en veel Nederlanders hebben genoten van een vakantie in het buitenland. Favoriet vervoermiddel is het vliegtuig, het liefst zo goedkoop mogelijk. Budgetmaatschappijen zijn ongekend populair, maar zijn deze ook beter op het gebied van service? Uit de gegevens van de Brand Monitor van Buzzcapture blijkt dat passagiers niet altijd even tevreden zijn over de service van budgetmaatschappijen. Transavia levert de beste service volgens social media gebruikers. Naast Transavia worden ook de airlines TUIfly Nederland en Lufthansa veel genoemd in combinatie met termen als ‘goede service’.

Hoewel Transavia de beste service levert volgens social media gebruikers, wordt de maatschappij ook het meest in verband gebracht met vertragingen. Ook TUI, Ryanair, Corendon en EasyJet worden regelmatig genoemd in combinatie met klachten over  vertragingen.

Norwegian

Een steeds groter wordende speler op de budgetmarkt is Norwegian Airlines. Deze maatschappij vliegt al voor prijzen rond de honderd euro naar New York. Norwegian Airlines bezit al vijf jaar de titel van beste low-cost ‘long-haul’ vliegmaatschappij. Deze titel wordt elk jaar uitgereikt door de SkyTrax World Airline Award.Ook op social media wordt de maatschappij veel besproken. Zo zien we dat meer dan de helft van de berichten op social media een positief sentiment heeft ten opzichte van de Noorse maatschappij.

Ryanair

In tegenstelling tot bovengenoemde merken doet Ryanair het niet goed op social media. Afgelopen weken werd bekend gemaakt dat Ryanair de aankomende weken 40 tot 50 vluchten per dag gaat cancellen in verband met vakantiedagen van personeel. BIjna driehonderdduizend passagiers zijn de dupe van het slechte management van de Ierse budgetmaatschappij. Buiten het bericht op Facebook om is er nauwelijks communicatie vanuit Ryanair. Er wordt niet gereageerd op social media berichten en ook voor commentaar is de budgetmaatschappij niet bereikbaar. Passagiers zijn woedend en reageren dat voornamelijk af op social media. Zo blijkt uit de data van de Brand Monitor dat meer dan de helft van de de passagiers nooit meer met Ryanair wil vliegen. Trending topics op social media zijn ‘slechte service’ en ‘wanbeleid’. In de media wordt zelfs gesproken over een imagoschade die niet meer te herstellen is.

Ryanair schaft vele vluchten af, naast ellende IN het vliegtuig nu ook ellende ZONDER vliegtuig. Bye bye Ryanair, nooit meer voor mij ! pic.twitter.com/8cmAlAoKXl

— Yoerie Devlieger (@Yoerie12) September 16, 2017

Is het verstandig om de online activiteit te negeren, of werkt dat alleen maar tegen? Ervaring leert ons dat het niet verstandig is om de social media berichten omtrent een crisis te negeren. Juist door goede social media monitoring kan er adequaat gereageerd worden op eventuele problemen en kan verdere imagoschade worden voorkomen. Door het gebruik van de Brand Monitor kan Ryanair precies zien wat er gezegd wordt op social media en ontevreden passagiers zo goed mogelijk op de hoogte brengen van de situatie.

Dit artikel verscheen eerder op Buzzcapture, en is geschreven door Mikki Hoogenboom, content & marketing department bij Buzzcapture.

Gerelateerde Berichten

  • De ultieme geïntegreerde social media en customer service: basis principes volgens Aer Lingus

    Geen KLM of Transavia, maar Paul Buckley (Head of Social Media bij airline Aer Lingus)…

  • Welke Nederlandse reismerken scoren het best op social media?

    Het zomerseizoen is ten einde dus het is tijd voor de tweede editie van de…

  • Social media (Youtube)

    Social media is een actueel onderwerp. Elke marketeer is op zoek naar interactie met zijn…

Categorie: Customer service, Facebook, Social media, Twitter

Over Gastblogger

Primaire Sidebar

Nieuwsbrief

Mis niets en schrijf je in voor de nieuwsbrief!

TravelNext is onderdeel van vakblad TravelPro

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Twitter
  • YouTube

Knowledge Partners

Breda University
Reiswerk
Reiswerk
EURAM
Vakantiebeurs
Travel Congress

Recente vacatures

Vacatures powered by Reiswerk.nl


General Manager Huis Huren Ibiza
Red Online Marketing zoekt online marketeers
Vakantiestunt zoekt zelfstandig reisspecialisten
Display & Paid Social Marketeer bij Thomas Cook
Junior SEO Specialist bij TUI
Online marketeer bij Sunweb Group

Zelf een vacature plaatsen als werkgever?

Dat kan! Je maakt eenmalig een werkgeversprofiel aan op Reiswerk.nl en vervolgens kun je er alle vacatures in uploaden, die getoond worden aan een database bestaande uit meer dan 10.000 geregistreerden.

Recente reacties

  • Nelly wolter op TUI lanceert nieuw concept: eerlijk op vakantie met TUI Fair Travel
  • Sandra Mathijssen op Succesvol digitaal Travel Congress 2021: vooruitkijken naar de nieuwe werkelijkheid
  • Georg op Ierse technologie biedt grensverleggende en veilige reisoplossingen 

Tagcloud

onderzoek reviews technologie Vakantiebeurs Google Social Media mobiel reizen hotels TUI Expedia instagram destinatiemarketing KLM Booking.com Facebook Airbnb NHTV TripAdvisor travel

Footer

Founding partners

Meer weten over ons Privacy beleid?

Privacy en Cookiebeleid

Copyright © 2023 | TravelNext | Cookieverklaring