• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

TravelNext

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche.

  • Nieuws
  • Duurzaam
  • Tech
    • Mobiel
    • Apps
    • Video
    • Virtual reality
  • Social
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Pinterest
    • Snapchat
    • YouTube
    • Reviews
  • Marketing
    • Affiliate marketing
    • Destinatiemarketing
    • E-mailmarketing
    • Online advertising
    • Online PR en branding
    • Zoekmachine marketing
  • E-commerce
    • Customer service
    • Sharing Economy
    • Usability & design
    • Webanalytics
  • Events
    • ANVR Congres
    • Travel Congress
    • Reiswerk Studentenchallenge
    • Emerce eTravel 2016
    • Vakantiebeurs Vakdagen Jaarbeurs Utrecht
    • ITB Berlijn
    • Digital Tourism Innovation Campus Barcelona
    • Eye For Travel Amsterdam
    • TravelNext Congres
  • Specials
    • International Year of Sustainability in Tourism (2017)
    • Trends
    • Startups
    • Interviews
    • Opleiding en ontwikkeling
  • Partners
    • RED Online Marketing
    • EURAM
    • Samenwerken?
  • Bloggers
  • Vacatures
  • Contact

Zakelijke reiziger is eigenwijs

24 november 2011 door Sasja Winters

Tijdens de M!CE & Business Travel Fair vorige week donderdag werden Daan Lenderink (Schiphol Travel Group), Jan van Veen (Inkoopmanager Fugro Engineers) en Herman van Vliet (Mint Hotel) voor een publiek van inkopers, luchtvaartmaatschappijen, zakenreisorganisaties, diverse vragen voorgelegd over de zakelijke reiziger in een veranderende reisomgeving.

Zakelijke reizigers weten steeds meer direct de weg te vinden voor hun reisplan door de toegankelijkheid en de directe aanwezigheid van accommodatie- en vervoerverschaffers op internet. Zij zijn steeds meer controle over hun eigen reisplan en omzeilen veelal het stringente reisbeleid van hun bedrijf. Dit tot wanhoop van de travelmanager van grote bedrijven, die met een zakelijke reisorganisatie afspraken maakt en hiervoor beleid ontwikkelt. De zakelijke reizigers maakt niet altijd gebruik van de bookingstool die aanwezig is. Veelal denkt de reiziger goedkoper uit te zijn door zelf te zoeken. Een ander aspect is ook de loyaliteitsprogramma’s van luchtvaartmaatschappijen, die de reiziger liever benut dan kiezen voor de preferred supplier. Reizigers vergeten hierbij veelal een belangrijk aspect: Veiligheid. Tracking & Tracing is belangrijk om tijdens calamiteiten de medewerkers weer snel en veilig thuis te krijgen.  Dit punt zal meer belicht moeten worden bij de uitleg en de urgentie van de travelpolicy bij bedrijven.

De inkoopmanager en de zakenreisorganisatie opteren om deze reden voor een sturend element en begrenzing van deze vrijheden door zakelijke reizigers. Daarnaast is het plaatsen van inkoopmanagement onder finance afdeling een oplossing om controle te houden. Deze kan meer sturend werken.

De grote vraag is natuurlijk waarom die reiziger via internet boekt en niet via de bookingstool van de reisorganisatie. Daar zullen inkoopmanagers en reisorganisaties bij moeten stilstaan. Door reizigers meer gemak en flexibiliteit te bieden, waar zij toch het gevoel hebben enige verantwoording te krijgen, zal dit probleem zich waarschijnlijk op termijn oplossen.

http://www.ing.nl/Images/ING-Zakelijke-reiziger-vraagt-om-verandering-aanbod-mei-2011_tcm7-88215.pdf

 

Gerelateerde Berichten

  • Zakelijke reiziger gaat voor snelheid en prijs

    Een ruime meerheid van de zakelijke reizigers kiest bij een buitenlandse zakenreis voor snelheid en…

  • Facebook en de impact van de verbonden reiziger #etravel13

    Het finale panel op #etravel13 heeft Dorianne Richelle van Facebook verzorgd. Naast marketeer is zij…

  • The Travel Shopping Journey van een reiziger

    VFM Leonardo kwam met een interessant onderzoek [pdf] over de Travel Shopping Journey van de reiziger.…

Categorie: Travel Events Tags: http://www.ing.nl/Images/ING-Zakelijke-reiziger-vraagt-om-verandering-aanbod-mei-2011_tcm7-88215.pdf

Over Sasja Winters

Sasja Winters werkt als Senior Sectormanager Zakelijke Dienstverlening voor ING. Zij spreekt dagelijks met belangrijke en onderscheidende spelers die in de reis-, online- en kennisintensieve sectoren actief zijn. Aan de hand van deze gesprekken en de kennis beschikbaar bij het ING economisch bureau, brengt zij sectorvisies uit. Zij heeft in 2009 de belangrijkste trends voor de Reissector vastgelegd in de “ Hoe reizen wij verder?” publicaties. In 2010 zijn er visies uitgebracht over de mogelijkheden van sociale media kanalen voor de hotellerie en zakelijke dienstverlening. In 2012 bracht zij #Travel2020 uit die in samenwerking met TravelNext gepresenteerd is. Zij wordt daarnaast veelal gevraagd als spreker tijdens congressen en ondernemersbijeenkomsten.

Lees Interacties

Reacties

  1. Wouter Blok zegt

    25 november 2011 om 10:20

    Tracking en tracing is geen argument voor mij. Stort ik neer dan weet je op welke vlucht ik zat en anders ben ik altijd bereikbaar? Of mis ik iets?
    Usability vd tools tov online boeken zal minstens even goed moeten zijn om de loyalty mis te lopen.

  2. Patrick Mulder zegt

    25 november 2011 om 10:30

    Ik denk dat veel (zaken)reizigers vergeten te melden waar ze zitten, met welke maatschappij e.d. Via centrale inkoop is dat allemaal geregeld en is te tracken waar iemand zich bevindt. Het is niet voor niets dat TripIt.com zo groot wordt denk ik. Maar daar komt het wel op neer Wouter.

Primaire Sidebar

Nieuwsbrief

Mis niets en schrijf je in voor de nieuwsbrief!

TravelNext is onderdeel van vakblad TravelPro

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Twitter
  • YouTube

Knowledge Partners

Breda University
Reiswerk
Reiswerk
EURAM
Vakantiebeurs
Travel Congress

Recente vacatures

Vacatures powered by Reiswerk.nl


General Manager Huis Huren Ibiza
Red Online Marketing zoekt online marketeers
Vakantiestunt zoekt zelfstandig reisspecialisten
Display & Paid Social Marketeer bij Thomas Cook
Junior SEO Specialist bij TUI
Online marketeer bij Sunweb Group

Zelf een vacature plaatsen als werkgever?

Dat kan! Je maakt eenmalig een werkgeversprofiel aan op Reiswerk.nl en vervolgens kun je er alle vacatures in uploaden, die getoond worden aan een database bestaande uit meer dan 10.000 geregistreerden.

Recente reacties

  • Nelly wolter op TUI lanceert nieuw concept: eerlijk op vakantie met TUI Fair Travel
  • Sandra Mathijssen op Succesvol digitaal Travel Congress 2021: vooruitkijken naar de nieuwe werkelijkheid
  • Georg op Ierse technologie biedt grensverleggende en veilige reisoplossingen 

Tagcloud

TUI Google reizen Facebook technologie Airbnb hotels Social Media Expedia instagram Vakantiebeurs TripAdvisor mobiel Booking.com NHTV onderzoek destinatiemarketing travel KLM reviews

Footer

Founding partners

Meer weten over ons Privacy beleid?

Privacy en Cookiebeleid

Copyright © 2023 | TravelNext | Cookieverklaring