• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

TravelNext

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche.

  • Nieuws
  • Duurzaam
  • Tech
    • Mobiel
    • Apps
    • Video
    • Virtual reality
  • Social
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Pinterest
    • Snapchat
    • YouTube
    • Reviews
  • Marketing
    • Affiliate marketing
    • Destinatiemarketing
    • E-mailmarketing
    • Online advertising
    • Online PR en branding
    • Zoekmachine marketing
  • E-commerce
    • Customer service
    • Sharing Economy
    • Usability & design
    • Webanalytics
  • Events
    • ANVR Congres
    • Travel Congress
    • Reiswerk Studentenchallenge
    • Emerce eTravel 2016
    • Vakantiebeurs Vakdagen Jaarbeurs Utrecht
    • ITB Berlijn
    • Digital Tourism Innovation Campus Barcelona
    • Eye For Travel Amsterdam
    • TravelNext Congres
  • Specials
    • International Year of Sustainability in Tourism (2017)
    • Trends
    • Startups
    • Interviews
    • Opleiding en ontwikkeling
  • Partners
    • RED Online Marketing
    • EURAM
    • Samenwerken?
  • Bloggers
  • Vacatures
  • Contact

De learnings van de on- en offline reisbranche samengevoegd tot de perfecte mix #etravel13

7 juni 2013 door Alexander Lamprecht

Naar aanleiding van een mooi artikel op TravelNext heeft Marenna van Reijsen op #etravel13 in haar presentatie uitgelegd wat de online reisbranche van de traditionele reisbranche kan leren en andersom.

Offline en online travel trends

Als offline trend noemt Marenna de opkomst van de reisadviseur. De reiziger wil graag met de reisadviseur aan tafel zitten om alle onderdelen van de reis goed te bespreken. Een online travel trend is zeker de sociale reiziger. KLM speelt hier met de site travelpredictions slim op in. Op de site kun je met je facebook profiel inloggen en vervolgens biedt KLM jou inspiratie met wie en waar je naartoe zou kunnen reizen. Het is een soort van reisvoorspellingstool. De uitkomsten kun je vervolgens via social media kanalen met je vrienden delen.

Gastvrijheid (offline) = Usability (online)

Gastvrijheid in de hospitality branche kun je eigenlijk gelijkzetten met de usability op de travel website. Wie dit goed toepast is booking.com maar er wordt volgens Marenna nog te vaak vanuit de aanbod kant gedacht en er wordt te weinig gekeken naar de behoeftes van de reiziger.

De offline travel agent & de sociale reiziger

Wat zijn nu eigenlijk de kenmerken van de offline travel agent: Die helpt beslissen, geeft aandacht, biedt een betrouwbaar aanbod, gemak en oprechtheid. De sociale reiziger zoekt naar inspiratie, aandacht, een groots netwerk, gemak, vertrouwen en oprechtheid. De sociale reiziger haalt zijn of haar informatie dan ook voornamelijk uit het eigen netwerk.

Meer voorbeelden uit de praktijk

Zo zijn er nog wel meer voorbeelden te verzinnen waarbij de gebruiksvriendelijkheid iets beter zou kunnen. Bij Holland International kan bijvoorbeeld meer uitleg geboden worden wat nu de verschillende reiscategorieën betekenen, dit is niet meteen duidelijk. D-Reizen past dit al beter toe, Kras.nl die vraagt, waar vaar ik heen? Wat wil ik doen? OadXL scoort qua usability hoog, maar wie nu echt op een grappige manier de website bezoeker weet te inspireren is VakantieXperts.

Het optimale travelplatform

Maar een optimaal platform heeft nog geen enkele partij uit de reisbranche, zo zou die er volgens Marenna uit moeten zien:

  • persoonlijke pagina met persoonlijk advies
  • gemaakt voor de diverse doelgroepen
  • voldoen aan gemak, herkenning en oprechtheid
  • groots netwerk aan verbonden
  • optimaliseert voor mobiele apparaten

Een mooi voorbeeld uit de muziekbranche is bijvoorbeeld spotify. Alles is bereikbaar, persoonlijk en ook te koppelen aan social media.

Zien jullie hier punten terug die jullie wel in toekomst mee zullen nemen voor de eigen organisatie? 

Gerelateerde Berichten

  • KLM best practice Social Media

    Social Media zijn geen hype. Inmiddels is iedereen er van overtuigd dat we een nieuw…

  • Instagram: Online meets offline

    Reizen, trouwfeesten, muziekfestivals en allerlei andere events zijn zeer geschikt voor foto's door de enthousiaste mensen…

  • Simon Breakwell (Expedia): Trends en key issues in de huidige online reisbranche - #eTravel13

    Een icoon van de online reisbranche mocht Emerce eTravel 2013 openen als keynote spreker. Simon…

Categorie: E-commerce, Social media, Travel Events, Trends, Usability & design Tags: KLM best practice Social Media, online vs offline

Over Alexander Lamprecht

Alexander Lamprecht is sinds 2011 werkzaam in de online marketing en blogger voor TravelNext. Alexander werkt als online marketeer bij TMI, dé detacheerder in de Zorg en daarnaast is hij werkzaam als docent Technopreneurship en Duits bij de Saxion Hospitality Business School. Verder is Alexander ZZP’er met het bedrijf: ALectury, gespecialiseerd in vertalingen, Duitse taalcursussen voor Nederlandse ondernemers en het geven van advies voor toeristische bedrijven bij (online) marketing vraagstukken. Met zijn Duitse roots, zijn passie voor toerisme en e-marketing wil Alexander bijdragen zijn kennis via de TravelNext blog te delen.

Primaire Sidebar

Nieuwsbrief

Mis niets en schrijf je in voor de nieuwsbrief!

TravelNext is onderdeel van vakblad TravelPro

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Twitter
  • YouTube

Knowledge Partners

Breda University
Reiswerk
Reiswerk
EURAM
Vakantiebeurs
Travel Congress

Recente vacatures

Vacatures powered by Reiswerk.nl


General Manager Huis Huren Ibiza
Red Online Marketing zoekt online marketeers
Vakantiestunt zoekt zelfstandig reisspecialisten
Display & Paid Social Marketeer bij Thomas Cook
Junior SEO Specialist bij TUI
Online marketeer bij Sunweb Group

Zelf een vacature plaatsen als werkgever?

Dat kan! Je maakt eenmalig een werkgeversprofiel aan op Reiswerk.nl en vervolgens kun je er alle vacatures in uploaden, die getoond worden aan een database bestaande uit meer dan 10.000 geregistreerden.

Recente reacties

  • Nelly wolter op TUI lanceert nieuw concept: eerlijk op vakantie met TUI Fair Travel
  • Sandra Mathijssen op Succesvol digitaal Travel Congress 2021: vooruitkijken naar de nieuwe werkelijkheid
  • Georg op Ierse technologie biedt grensverleggende en veilige reisoplossingen 

Tagcloud

hotels technologie TripAdvisor TUI destinatiemarketing Booking.com onderzoek Vakantiebeurs reviews Social Media KLM mobiel Expedia NHTV Airbnb instagram Google travel reizen Facebook

Footer

Founding partners

Meer weten over ons Privacy beleid?

Privacy en Cookiebeleid

Copyright © 2023 | TravelNext | Cookieverklaring