Het Four Seasons hotel heeft een leuke crossmediale, online campagne gelanceerd die ik graag even met jullie wil delen. Met The Spark wil The Four Seasons online content creëren dat de liefde op doet bloeien bij koppels. De campagne bevat onder andere een Facebook app, content in de Four Seasons Magazine, en de hashtag #IgniteTheSpark voor Twitter, Instagram en Pinterest.

Facebook app

De Facebook app ‘Countdown to Romance’ is sinds lancering, begin oktober inmiddels 4.000 keer bezocht en laat koppels aftellen naar het moment dat ze samen een op hun volgende romantische getaway gaan.

Na enkele details te hebben ingevuld, zoals de datum, plaats en medereiziger krijgt het koppel enkele reminders en romantische tips van de plaats van bestemming van app. Ook kunnen de koppels een live countdown krijgen naar het moment van vertrek, dat ge-embed kan worden op een persoonlijk blog.

Crossmediaal

De campagne is crossmediaal opgezet en bevat alle kanalen die de hotelketen inzet voor communicatie.

Het Four Seasons Magazine in het teken van de liefde. Bijvoorbeeld een artikel over afrodisiaca van over de wereld, voorbeeld vragen die je aan je geliefde kunt stellen of een korte quiz die de nieuwe ideale destinatie voor een liefdeskoppel tevoorschijn tovert.

Instagrammers worden gestimuleerd om foto’s te posten met de hashtag #IngiteTheSpark. Om hen te belonen heeft Four Seasons 14 gebruikers verrast met een gift card van $ 200. Het twitteraccount van @FourSeasons kent 52.000 volgers en wordt ook veelvuldig ingezet om de campagne te promoten. En Pinterest gebruikers kunnen genieten van een liefdes-board van Four Seasons, vol met tips en foto’s waar de liefde vanaf straalt van overal van het web.

Bindt de klant aan je merk

Deze campagne heeft niet per se heel veel voeten in aarde, maar is een simpele manier om je bestaande klant te verrassen en met leuke tips te informeren. Elke klant wil verrast worden en net dat kleine beetje extra aandacht van het hotel krijgen, dat wordt gewaardeerd aan de comments en reacties te zien.

Bron: Clickz