• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

TravelNext

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche.

  • Nieuws
  • Duurzaam
  • Tech
    • Mobiel
    • Apps
    • Video
    • Virtual reality
  • Social
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Pinterest
    • Snapchat
    • YouTube
    • Reviews
  • Marketing
    • Affiliate marketing
    • Destinatiemarketing
    • E-mailmarketing
    • Online advertising
    • Online PR en branding
    • Zoekmachine marketing
  • E-commerce
    • Customer service
    • Sharing Economy
    • Usability & design
    • Webanalytics
  • Events
    • ANVR Congres
    • Travel Congress
    • Reiswerk Studentenchallenge
    • Emerce eTravel 2016
    • Vakantiebeurs Vakdagen Jaarbeurs Utrecht
    • ITB Berlijn
    • Digital Tourism Innovation Campus Barcelona
    • Eye For Travel Amsterdam
    • TravelNext Congres
  • Specials
    • International Year of Sustainability in Tourism (2017)
    • Trends
    • Startups
    • Interviews
    • Opleiding en ontwikkeling
  • Partners
    • RED Online Marketing
    • EURAM
    • Samenwerken?
  • Bloggers
  • Vacatures
  • Contact

Four Seasons lanceert online campagne #IgniteTheSpark

2 november 2012 door Annelies Hulshof

Het Four Seasons hotel heeft een leuke crossmediale, online campagne gelanceerd die ik graag even met jullie wil delen. Met The Spark wil The Four Seasons online content creëren dat de liefde op doet bloeien bij koppels. De campagne bevat onder andere een Facebook app, content in de Four Seasons Magazine, en de hashtag #IgniteTheSpark voor Twitter, Instagram en Pinterest.

Facebook app

De Facebook app ‘Countdown to Romance’ is sinds lancering, begin oktober inmiddels 4.000 keer bezocht en laat koppels aftellen naar het moment dat ze samen een op hun volgende romantische getaway gaan.

Na enkele details te hebben ingevuld, zoals de datum, plaats en medereiziger krijgt het koppel enkele reminders en romantische tips van de plaats van bestemming van app. Ook kunnen de koppels een live countdown krijgen naar het moment van vertrek, dat ge-embed kan worden op een persoonlijk blog.

Crossmediaal

De campagne is crossmediaal opgezet en bevat alle kanalen die de hotelketen inzet voor communicatie.

Het Four Seasons Magazine in het teken van de liefde. Bijvoorbeeld een artikel over afrodisiaca van over de wereld, voorbeeld vragen die je aan je geliefde kunt stellen of een korte quiz die de nieuwe ideale destinatie voor een liefdeskoppel tevoorschijn tovert.

Instagrammers worden gestimuleerd om foto’s te posten met de hashtag #IngiteTheSpark. Om hen te belonen heeft Four Seasons 14 gebruikers verrast met een gift card van $ 200. Het twitteraccount van @FourSeasons kent 52.000 volgers en wordt ook veelvuldig ingezet om de campagne te promoten. En Pinterest gebruikers kunnen genieten van een liefdes-board van Four Seasons, vol met tips en foto’s waar de liefde vanaf straalt van overal van het web.

Bindt de klant aan je merk

Deze campagne heeft niet per se heel veel voeten in aarde, maar is een simpele manier om je bestaande klant te verrassen en met leuke tips te informeren. Elke klant wil verrast worden en net dat kleine beetje extra aandacht van het hotel krijgen, dat wordt gewaardeerd aan de comments en reacties te zien.

Bron: Clickz

Gerelateerde Berichten

  • Vechtdal lanceert online campagne om naamsbekendheid te vergroten

    Het Vechtdal positioneert zich als kinderparadijs en geeft een vakantie weg voor 12 personen via…

  • Four seasons hotel tipt gasten via Pinterest

    Pinterest, een tijdje heb ik er niet heel veel  meer over gehoord, maar Four Seasons…

  • Vechtdal Marketing vraagt Facebook fans een naam te geven aan hun wandelroute!

    Met een uitgebreid  Wandelnetwerk en Ommen als Wandelgemeente van het jaar 2013 is het Vechtdal…

Categorie: Social media Tags: crossmediaal, Four Seasons, hotels en resorts, ignitethespark, online campagne

Over Annelies Hulshof

Annelies heeft aan de wieg gestaan van TravelNext, en was de eerste communitymanager van dit kennisplatform. Na haar studie Communicatie met specialisatie 'nieuwe media' kwam in TravelNext haar passie voor online marketing en reizen samen! Annelies is zelf ook fervent reiziger en schrijft nu vanuit het Belgische Gent.

Primaire Sidebar

Nieuwsbrief

Mis niets en schrijf je in voor de nieuwsbrief!

TravelNext is onderdeel van vakblad TravelPro

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Twitter
  • YouTube

Knowledge Partners

Breda University
Reiswerk
Reiswerk
EURAM
Vakantiebeurs
Travel Congress

Recente vacatures

Vacatures powered by Reiswerk.nl


General Manager Huis Huren Ibiza
Red Online Marketing zoekt online marketeers
Vakantiestunt zoekt zelfstandig reisspecialisten
Display & Paid Social Marketeer bij Thomas Cook
Junior SEO Specialist bij TUI
Online marketeer bij Sunweb Group

Zelf een vacature plaatsen als werkgever?

Dat kan! Je maakt eenmalig een werkgeversprofiel aan op Reiswerk.nl en vervolgens kun je er alle vacatures in uploaden, die getoond worden aan een database bestaande uit meer dan 10.000 geregistreerden.

Recente reacties

  • Nelly wolter op TUI lanceert nieuw concept: eerlijk op vakantie met TUI Fair Travel
  • Sandra Mathijssen op Succesvol digitaal Travel Congress 2021: vooruitkijken naar de nieuwe werkelijkheid
  • Georg op Ierse technologie biedt grensverleggende en veilige reisoplossingen 

Tagcloud

destinatiemarketing Expedia onderzoek TripAdvisor KLM reizen travel TUI hotels Airbnb NHTV mobiel Booking.com Google Facebook technologie reviews instagram Vakantiebeurs Social Media

Footer

Founding partners

Meer weten over ons Privacy beleid?

Privacy en Cookiebeleid

Copyright © 2023 | TravelNext | Cookieverklaring