• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

TravelNext

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche.

  • Nieuws
  • Duurzaam
  • Tech
    • Mobiel
    • Apps
    • Video
    • Virtual reality
  • Social
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Pinterest
    • Snapchat
    • YouTube
    • Reviews
  • Marketing
    • Affiliate marketing
    • Destinatiemarketing
    • E-mailmarketing
    • Online advertising
    • Online PR en branding
    • Zoekmachine marketing
  • E-commerce
    • Customer service
    • Sharing Economy
    • Usability & design
    • Webanalytics
  • Events
    • ANVR Congres
    • Travel Congress
    • Reiswerk Studentenchallenge
    • Emerce eTravel 2016
    • Vakantiebeurs Vakdagen Jaarbeurs Utrecht
    • ITB Berlijn
    • Digital Tourism Innovation Campus Barcelona
    • Eye For Travel Amsterdam
    • TravelNext Congres
  • Specials
    • International Year of Sustainability in Tourism (2017)
    • Trends
    • Startups
    • Interviews
    • Opleiding en ontwikkeling
  • Partners
    • RED Online Marketing
    • EURAM
    • Samenwerken?
  • Bloggers
  • Vacatures
  • Contact

Hoe boeken we een reis in de toekomst?

3 december 2007 door Martin van Kranenburg

Op het weblog van Max Management stond onlangs een post over de toekomst van de reisbranche en de vier fasen van online travel. Het artikel is van Tim Hughes, commercieel directeur van Orbitz  en Hotelclub.com. Tim Hughes heeft de geschiedenis en de toekomst van “online travel” opgedeeld in vier periodes.

1. Eerste fase
De eerste fase was van 1995 tot 2003 waarin de consument goed wist waarheen hij wilde en op internet de goedkoopste prijs opzocht. Vooral prijs was het zoekcriterium bij uitstek. Ofwel dit was de tijd van “massa is kassa”.

2. Tweede fase
In de tweede fase, van 2000 tot 2006, begint de reiziger een beperkt advies van de reisverkoper in te winnen. De klant stelt zich open voor suggesties om een voordelige vakantie te boeken.

3. Derde fase
In de derde periode, van 2005 tot nu, stelt de reiziger zich voor alles open. Hij laat zich adviseren en beïnvloeden door “inhoud”. Voor het eerst speelt prijs niet meer de hoofdrol, maar wel wat andere reizigers van een bestemming of hotel vonden, wat er te beleven valt, etc. De Travel 2.0 fase waar er de laatste tijd zoveel over wordt gepraat.

4. Vierde fase
Volgens Tim Hughes komt de vierde fase er vanaf 2009. Een fase waarin de reiziger een beetje verloren loopt in het overaanbod van informatie en aanbiedingen. Websites met duizenden hotels, sociale netwerken met honderden vrienden en duizenden aanbevelingen, een constante stroom van aanbiedingen via e-mail, rss en sms, … maken het de consument onmogelijk om een relaxte keuze te maken. In dit tijdperk keert de consument terug naar vaste waarden, naar merken die zijn vertrouwen op lange termijn genieten.

Ik deel in deze zeker zijn mening. Op marketingfacts heb ik bijna al een jaar geleden de opkomst van de Personal Travel Agent besproken en dit is zeker een groeimarkt. Door alle nieuwe initiatieven ziet de consument echt de bomen door het bos niet meer en is het zoeken en vergelijken een ondoenlijke zaak aan het worden. De consument zal zoekmoe worden en zal voor zijn tijdswinst zeker toegevoegde waarde vinden bij een Personal Travel Agent die zijn wensen en persoonlijke situatie kent en de reizen voor hem zoekt of boekt.

Gerelateerde Berichten

  • Zakelijke reiziger gaat voor snelheid en prijs

    Een ruime meerheid van de zakelijke reizigers kiest bij een buitenlandse zakenreis voor snelheid en…

  • Amerikanen boeken tussen de 8 en 29 dagen voor de reis

    Sojern houdt alle reizigersdata bij en deelt die met ons. Daarom heeft Sojern alle huidige…

  • The Travel Shopping Journey van een reiziger

    VFM Leonardo kwam met een interessant onderzoek [pdf] over de Travel Shopping Journey van de reiziger.…

Categorie: E-commerce Tags: Hoe boeken we een reis in de toekomst, Personal Travel Agent

Over Martin van Kranenburg

In 2007 heeft Martin het marketingblog Reismanagers.nl opgericht. In mei 2012 is Reismanagers.nl overgegaan naar TravelNext. Martin van Kranenburg is sinds 1998 werkzaam in de online marketing (@sinds1998). Hij heeft aan de wieg gestaan van de websites van D-reizen en Micazu (winnaar Thuiswinkel Awards 2011 - 2014). Naast het ontwikkelen van online platformen in de reisbranche is Martin een gepassioneerd spreker, dagvoorzitter en trainer en heeft hij zich gespecialiseerd op het gebied van persuasive design en conversie. Martin is de schrijver van de populaire Marketingfacts whitepaper ‘online beïnvloeden’, waarin hij de principes van Robert B. Cialdini heeft vertaald naar een online omgeving. Cialdini is hoogleraar Psychologie en Marketing en bekend van zijn gezaghebbende boek ‘Influence‘. Ook is Martin de bedenker van het ConversionFriday model, waarmee hij bedrijven helpt met structurele focus snel de online omzet te verhogen.

Primaire Sidebar

Nieuwsbrief

Mis niets en schrijf je in voor de nieuwsbrief!

TravelNext is onderdeel van vakblad TravelPro

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Twitter
  • YouTube

Knowledge Partners

Breda University
Reiswerk
Reiswerk
EURAM
Vakantiebeurs
Travel Congress

Recente vacatures

Vacatures powered by Reiswerk.nl


General Manager Huis Huren Ibiza
Red Online Marketing zoekt online marketeers
Vakantiestunt zoekt zelfstandig reisspecialisten
Display & Paid Social Marketeer bij Thomas Cook
Junior SEO Specialist bij TUI
Online marketeer bij Sunweb Group

Zelf een vacature plaatsen als werkgever?

Dat kan! Je maakt eenmalig een werkgeversprofiel aan op Reiswerk.nl en vervolgens kun je er alle vacatures in uploaden, die getoond worden aan een database bestaande uit meer dan 10.000 geregistreerden.

Recente reacties

  • Nelly wolter op TUI lanceert nieuw concept: eerlijk op vakantie met TUI Fair Travel
  • Sandra Mathijssen op Succesvol digitaal Travel Congress 2021: vooruitkijken naar de nieuwe werkelijkheid
  • Georg op Ierse technologie biedt grensverleggende en veilige reisoplossingen 

Tagcloud

destinatiemarketing TUI Google Expedia onderzoek hotels instagram mobiel Facebook Airbnb travel reizen NHTV reviews TripAdvisor KLM Social Media Booking.com Vakantiebeurs technologie

Footer

Founding partners

Meer weten over ons Privacy beleid?

Privacy en Cookiebeleid

Copyright © 2023 | TravelNext | Cookieverklaring