• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

TravelNext

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche.

  • Nieuws
  • Duurzaam
  • Tech
    • Mobiel
    • Apps
    • Video
    • Virtual reality
  • Social
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Pinterest
    • Snapchat
    • YouTube
    • Reviews
  • Marketing
    • Affiliate marketing
    • Destinatiemarketing
    • E-mailmarketing
    • Online advertising
    • Online PR en branding
    • Zoekmachine marketing
  • E-commerce
    • Customer service
    • Sharing Economy
    • Usability & design
    • Webanalytics
  • Events
    • ANVR Congres
    • Travel Congress
    • Reiswerk Studentenchallenge
    • Emerce eTravel 2016
    • Vakantiebeurs Vakdagen Jaarbeurs Utrecht
    • ITB Berlijn
    • Digital Tourism Innovation Campus Barcelona
    • Eye For Travel Amsterdam
    • TravelNext Congres
  • Specials
    • International Year of Sustainability in Tourism (2017)
    • Trends
    • Startups
    • Interviews
    • Opleiding en ontwikkeling
  • Partners
    • RED Online Marketing
    • EURAM
    • Samenwerken?
  • Bloggers
  • Vacatures
  • Contact

Instagram wordt steeds meer de User Generated Google voor reizen, bestemmingen en locaties

3 augustus 2015 door Lobke Elbers

Social media kanaal Instagram speelt steeds meer in op de wensen van de reiziger; de ontdekker, de explorer, de vakantieganger. Het medium snapt haarfijn welke features de gebruiksoptimalisatie van de app nog verder kunnen verbeteren door het element ’travel’ nog verder uit te breiden.

Zoeken op Instagram

Natuurlijk was Instagram al erg ‘appealing’ voor de reisindustrie, maar met recente uitbreidingen, met name in de explore functie, omarmt Instagram travel al helemaal. Met de feature Places Search, kun je iedere locatie op de wereld tappen en zien wat er ter plekke gebeurt via een fotostream op die betreffende plek. Leuk om mee te experimenteren voor touroperators en hotels. In de laatste plaats om op de hoogte te zijn van alles waar foto’s van gemaakt worden en dus waar de leuke plekken in de buurt of regio. Deze informatie (al is het enkel door de foto’s en de gebruikte hashtags) kunnen voldoende informatie bieden om er als reismerk zelf weer content over te schrijven, en te linken tussen diverse media kanalen.

insta places

On the spot User Generated Content

Met places kun je niet alleen zoeken naar bepaalde (vakantie)gebieden, maar ook naar specifieke hotels en restaurants. De User Generated Content die op deze plekken gemaakt is, laat Instagram automatisch zien. Die content is unieke input om op andere social media kanalen te verspreiden, zoals bijvoorbeeld Tourism Australia dat perfect doet (uiteraard met credits van de fotograaf). Je kunt als Nederlandse organisatie zoeken in Nederland, op jouw regio of jouw hotel, maar voor touroperators met veel bestemmingen in het buitenland kun je ook global zoeken! De hele wereld wordt via Instagram Places in kaart gebracht door haar gebruikers.

Live de wereld zien vanuit een bepaald thema

Ook kun je via places ‘live’ inschakelen op bepaalde (Fashion)events en festivals en zien wat er ter plekke gebeurt. Afgelopen weekend was er Reggae Geel in België, doorgaans is Geel niet echt een spannende plaats. Nu vulde de Instastream zich met uitzinnige plaatjes van blije mensen die in Geel een fantastisch weekend beleefden.

image1 (1)

Projecten op Instagram en ‘afluisteren’ van gebruikers

Waar veel bedrijven op Twitter ‘luisterden’ naar gesprekken waar zij op konden inhaken, is nu Instagram de plek voor gesprek en interactie. In het bijzonder voor de travel industrie. Het vult zich gratis met de mooiste plaatjes, er wordt weinig tot niet geklaagd en bijna alles (omdat het visueel is) gaat om het delen van fijne en bijzondere ervaringen en momenten van gasten, reizigers en toeristen die zoveel mogelijk tags gebruiken omdat ze daarmee zoveel mogelijk loves genereren.

Daarnaast zie je dat gebruikers, en vooral reizende gebruikers meedoen aan speciale tag-projecten over de hele wereld waarmee ze een regram van hun foto kunnen krijgen. Hieronder een paar voorbeelden. Accounts zoals @happyfeetofholland laat zien waar Nederlandse voeten zich deze zomer bevinden om anderen te inspireren om meer te gaan reizen. Iedereen maakt de herkenbare voetenselfies, en nu worden ze op 1 plek verzameld. Een ander (uit Nederland afkomstig) account is @ihavethisthingwithfloors en dit account laat de meest vrolijke vloeren/tegels ter wereld zien (in hotels, nabij toeristische plaatsen, in restaurants), als het even kan met een tag van de locatie waar de foto is genomen. Gouden materiaal voor toeristische bedrijven om bijvoorbeeld blogs met 10 tips voor de mooiste vloeren in een stad over te schrijven!

image1 (2)

image1 (3)image2 (2)

Places maakt trending places en bucketlist materiaal

Met meer dan 300 miljoen Instagram gebruikers over de hele wereld, zijn er talloze mensen die ieder event, iedere bijzondere zonsondergang en ieder bijzonder foodmoment vastleggen en daarmee onbewust voor andere gebruikers een ultieme bucketlist formuleren met plaatsen die ze ooit zouden moeten zien. Monitor dat als reismerk! Instagram Places is een rijke bron van visuele content en door deze feature Instagram de app die gebruikers laat zien welke locaties en individuele plekken trending zijn en waarom!

Dit moet het communitymanagement van bedrijven in de toeristische sector aanzienlijk makkelijker gaan maken.

Gerelateerde Berichten

  • Travel 2.0 & User Generated Content

    Het kanaal Internet ontwikkelt zich steeds meer van éénrichtingsverkeer naar een interactief platform. Bij Travel…

  • How to curate user generated content? Praktijkvoorbeelden van #SoMeT15

    Dat er actief wordt samengewerkt met bloggers, Instagrammers, vloggers, bezoekers en ambassadeurs werd in iedere…

  • De ultieme social media strategie in travel

    Australië was in 2012 volgens Tourism Australia de meest besproken globale bestemming op Facebook, Google+…

  • Travel 2.0 & User Generated Content

    Het kanaal Internet ontwikkelt zich steeds meer van éénrichtingsverkeer naar een interactief platform. Bij Travel…

  • How to curate user generated content? Praktijkvoorbeelden van #SoMeT15

    Dat er actief wordt samengewerkt met bloggers, Instagrammers, vloggers, bezoekers en ambassadeurs werd in iedere…

  • De ultieme social media strategie in travel

    Australië was in 2012 volgens Tourism Australia de meest besproken globale bestemming op Facebook, Google+…

Categorie: Destinatiemarketing, Social media, Trends Tags: Explore functie, instagram, Instagram features, Instagram places

Over Lobke Elbers

Als industry expert in digital en innovatie binnen travel, toerisme en hospitality deelt Lobke haar kennis en inzichten met professionals en business gerelateerd aan de industrie. Als Executive Editor en Director of Community Relations van 2014 – september 2017 bij TravelNext, ontwikkelde zij een Nederlands netwerk van Travel Professionals. In enkele jaren groeide TravelNext van een Nederlandse travelmarketing community naar een gerenommeerd merk en industry platform in travel onder haar supervisie.

Lees Interacties

Trackbacks

  1. De grootste (en snelste) online travelbedrijven: de Travel30 uit de Twinkle100 2015 - TravelNext schreef:
    7 oktober 2015 om 09:03

    […] het rapport van Twinkle blijkt dat de communities van Travel30 nog niet zo omvangrijk zijn. De user generated content wordt veelal gemist bij de Nederlandse bedrijven. Toch is er 1 merk dat zelfs 2 x voorkomt in het lijstje en dat is […]

  2. TravelNext.nl 2015: top 10 meest gelezen blogs | TravelNext schreef:
    31 december 2015 om 09:25

    […] Google,mobile, succesvolle apps, ‘nieuwe’ social media kanalen zoals Snapchat, Periscope,Instagram en inspirerende communities. Maar aan alle eerder verschenen blogs met verwachtingen en trends […]

  3. Marketing met prachtplaatjes: een interview met Instagram influencer Eelco Roos | TravelNext schreef:
    12 januari 2016 om 08:00

    […] opdrachten goed bij me, zeker qua travel, de marketeers van vandaag de dag zijn slimme mensen die snappen wat Instagram is en wat voor soort influencer er bij hun verhaal past, wat ook weer een voordeel is van Instagram, […]

  4. Nieuwe feature: Google Trip Planner brengt een eerlijke concurrentiestrijd voor hotels | TravelNext schreef:
    28 januari 2016 om 14:05

    […] is neergezet en vice versa. Eerder vergeleek ik Instagram al met Google, en beweerde ik dat Instagram steeds meer de User Generated Google wordt van de reisindustrie. Met deze stap lijkt van Google lijkt het bedrijf de relevantie weer terug op te pakken, en zelf […]

  5. Een blog vol tips om je Instagram strategie te fine-tunen: maandelijkse checklist | TravelNext schreef:
    26 februari 2016 om 00:54

    […] of juist met bestemmingen. Zij weten als geen ander Instagram slim in te zetten. Kijk vooral in dit blog even voor goede leerzame cases met betrekking tot user generated content. En in dit blog tips van […]

  6. Instagram in de dierentuin als succes case: het verhaal van Burgers’ Zoo | TravelNext schreef:
    31 maart 2016 om 07:30

    […] #burgerszoo en de locatie Burgers’ Zoo. Zoals het ook al eerder op TravelNext is benoemd: ‘on the spot user generated content’. Ik selecteer daar de mooiste en meest bijzondere foto’s uit en deel deze via ons account. […]

  7. Doelgroep millennials: instagrammability belangrijke factor bij kiezen bestemming | TravelNext schreef:
    29 maart 2017 om 10:49

    […] wordt steeds meer de User Generated Google voor reizen, bestemmingen en locaties. Vorig jaar onderzocht Chute, een social media marketing bureau, dat er ruim 98,5 miljoen […]

Primaire Sidebar

Nieuwsbrief

Mis niets en schrijf je in voor de nieuwsbrief!

TravelNext is onderdeel van vakblad TravelPro

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Twitter
  • YouTube

Knowledge Partners

Breda University
Reiswerk
Reiswerk
EURAM
Vakantiebeurs
Travel Congress

Recente vacatures

Vacatures powered by Reiswerk.nl


General Manager Huis Huren Ibiza
Red Online Marketing zoekt online marketeers
Vakantiestunt zoekt zelfstandig reisspecialisten
Display & Paid Social Marketeer bij Thomas Cook
Junior SEO Specialist bij TUI
Online marketeer bij Sunweb Group

Zelf een vacature plaatsen als werkgever?

Dat kan! Je maakt eenmalig een werkgeversprofiel aan op Reiswerk.nl en vervolgens kun je er alle vacatures in uploaden, die getoond worden aan een database bestaande uit meer dan 10.000 geregistreerden.

Recente reacties

  • Nelly wolter op TUI lanceert nieuw concept: eerlijk op vakantie met TUI Fair Travel
  • Sandra Mathijssen op Succesvol digitaal Travel Congress 2021: vooruitkijken naar de nieuwe werkelijkheid
  • Georg op Ierse technologie biedt grensverleggende en veilige reisoplossingen 

Tagcloud

Expedia reviews technologie Facebook instagram reizen TUI Booking.com Google TripAdvisor mobiel travel Airbnb KLM onderzoek Social Media hotels NHTV destinatiemarketing Vakantiebeurs

Footer

Founding partners

Meer weten over ons Privacy beleid?

Privacy en Cookiebeleid

Copyright © 2023 · TravelNext