• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

TravelNext

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche.

  • Nieuws
  • Duurzaam
  • Tech
    • Mobiel
    • Apps
    • Video
    • Virtual reality
  • Social
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Pinterest
    • Snapchat
    • YouTube
    • Reviews
  • Marketing
    • Affiliate marketing
    • Destinatiemarketing
    • E-mailmarketing
    • Online advertising
    • Online PR en branding
    • Zoekmachine marketing
  • E-commerce
    • Customer service
    • Sharing Economy
    • Usability & design
    • Webanalytics
  • Events
    • ANVR Congres
    • Travel Congress
    • Reiswerk Studentenchallenge
    • Emerce eTravel 2016
    • Vakantiebeurs Vakdagen Jaarbeurs Utrecht
    • ITB Berlijn
    • Digital Tourism Innovation Campus Barcelona
    • Eye For Travel Amsterdam
    • TravelNext Congres
  • Specials
    • International Year of Sustainability in Tourism (2017)
    • Trends
    • Startups
    • Interviews
    • Opleiding en ontwikkeling
  • Partners
    • RED Online Marketing
    • EURAM
    • Samenwerken?
  • Bloggers
  • Vacatures
  • Contact

Maak kennis met Tessa de Jong: een realtime facebookcampagne van Reiswerk

1 september 2015 door Lobke Elbers

Reiswerk staat altijd klaar voor de reisprofessional, in welke fase van je leven je ook bevindt. Dat is de boodschap die deze ‘Facebook Travel Timeline’ campagne moet gaan uitstralen. Tessa de Jong is kind meisje en vrouw en je volgt haar haar hele ‘carrière binnen de reiswereld. Daarom richt het speciaal opgezette Facebook kanaal zich op scholieren, studenten, toekomstige reisprofessionals en professionals.

Over Tessa

Tessa komt tot leven op Facebook via haar eigen profiel. Door het jaar heen zal het leven van Tessa centraal staan in de communicatie van Reiswerk richting de reisprofessional. Je kunt, als je vrienden met haar wordt, al haar ontwikkelingen volgen aan de hand van bijvoorbeeld video’s en posts. Tessa (bedacht door Hammerfest) laat op een 3.0 wijze zien dat Reiswerk klaar staat voor de reisprofessional, van studie tot pensioen.

Reisprofessionals van het nieuwe type online reisbedrijf

Natuurlijk is de doelgroep die Reiswerk aanspreekt en Reiswerk aan wil spreken, enorm groot. Tevens wil Reiswerk met haar diensten en services onder de aandacht komen van reisprofessionals die werken voor de nieuwe type (online) reisbedrijven die vaak niet als traditioneel reisbedrijf worden gezien, maar wel degelijk bij de reisbranche horen. Daarnaast vormen onderstaande doelgroepen tot de campagne:

Scholieren
Scholieren die geïnteresseerd zijn in een studie en loopbaan in de reisbranche. Omdat deze groep relatief jong is en (nog) niet direct in contact staat met Reiswerk is het mogelijk om deze groep te bereiken via hun Facebook omgeving. Deze omgeving is werkzaam in de reisbranche en valt onder een van de overige doelgroepen.

Studenten
Studenten die een toeristische studie volgen (HTRO/MTRO). De kans is groot dat deze groep\ na afloop van hun studie kiest voor een carrière in de reisbranche.

Reisprofessional
De professionals werkzaam in de reisbranche. Voor hen is Reiswerk het informatieplatform gedurende hun carrière. Binnen de doelgroep van de reisprofessional is een onderscheid te maken in de reisprofessional die werkzaam is bij (meestal traditionele) bedrijven en reisprofessionals die werkzaam zijn bij (vaak online) bedrijven.

De potentiële reisprofessional
Dit zijn professionals die werkzaam zijn in overige branches maar graag in de reisbranche werkzaam willen zijn. Voor hen is voornamelijk de vacaturebank van Reiswerk erg interessant.

Hero content model

Voor de verdere verspreiding van de campagne en de content, wordt gebruikt gemaakt van het Hero Content Model, waar in dit blog al eerder over geschreven is.

Het eerste type content dat wordt vastgesteld binnen het model is de ‘hygiene content’. Hygiene content wordt gedefinieerd als content dat dagelijks relevant is voor de doelgroep. Deze content is altijd makkelijk, toegankelijk en up-to-date. Het tweede type content dat wordt gedefinieerd binnen het model is ‘hub content’. De hub content is content die relevant wordt beschouwd door de doelgroep, maar niet dagelijks noodzakelijk is. Deze content wordt op reguliere basis gecommuniceerd. Het derde type content dat wordt gedefinieerd in het Hero content model zijn de explosies binnen het communicatie traject. Deze hero momenten, ook wel de ‘Super Bowlmomenten’ genoemd, zijn schaars en vinden maar enkele keren in het jaar plaats. Deze uitingen zorgen voor veel interactie met de doelgroep en creëren een buzz voor de campagne door de verschillende kanalen op een samenhangende wijze in te zetten.

De uitingen die gedaan zullen worden gedurende campagne kunnen worden gedefinieerd als hub content en hero content. Binnen de campagne is de reguliere communicatie van Reiswerk op social media de hygiene content.

Blijf Tessa volgen op Facebook en via de Reiswerk Campagne pagina.

Gerelateerde Berichten

  • Reiswerk Studentencongres: Excellente studenten maken kennis met de reisbranche

    Op 30 mei jl. is het eerste Reiswerk Studentencongres van start gegaan. Ongeveer 50 tot 75…

  • 12 travelconsults en 30% meer studenten tijdens Reiswerk Studenten Congres 2015

    Reiswerk organiseert van 22 t/m 27 maart voor de vierde keer het Reiswerk Studentencongres voor de beste…

  • Reiswerk Studenten Challenge 2017: op zoek naar talent binnen HTRO en nieuwe expertises

    Reiswerk organiseert voor de zesde keer de Reiswerk Studenten Challenge voor derde of vierdejaars HBO-studenten…

Categorie: E-commerce Tags: campagne, Facebook Travel Timeline, Reiswerk, Tessa de Jong

Over Lobke Elbers

Als industry expert in digital en innovatie binnen travel, toerisme en hospitality deelt Lobke haar kennis en inzichten met professionals en business gerelateerd aan de industrie. Als Executive Editor en Director of Community Relations van 2014 – september 2017 bij TravelNext, ontwikkelde zij een Nederlands netwerk van Travel Professionals. In enkele jaren groeide TravelNext van een Nederlandse travelmarketing community naar een gerenommeerd merk en industry platform in travel onder haar supervisie.

Primaire Sidebar

Nieuwsbrief

Mis niets en schrijf je in voor de nieuwsbrief!

TravelNext is onderdeel van vakblad TravelPro

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Twitter
  • YouTube

Knowledge Partners

Breda University
Reiswerk
Reiswerk
EURAM
Vakantiebeurs
Travel Congress

Recente vacatures

Vacatures powered by Reiswerk.nl


General Manager Huis Huren Ibiza
Red Online Marketing zoekt online marketeers
Vakantiestunt zoekt zelfstandig reisspecialisten
Display & Paid Social Marketeer bij Thomas Cook
Junior SEO Specialist bij TUI
Online marketeer bij Sunweb Group

Zelf een vacature plaatsen als werkgever?

Dat kan! Je maakt eenmalig een werkgeversprofiel aan op Reiswerk.nl en vervolgens kun je er alle vacatures in uploaden, die getoond worden aan een database bestaande uit meer dan 10.000 geregistreerden.

Recente reacties

  • Nelly wolter op TUI lanceert nieuw concept: eerlijk op vakantie met TUI Fair Travel
  • Sandra Mathijssen op Succesvol digitaal Travel Congress 2021: vooruitkijken naar de nieuwe werkelijkheid
  • Georg op Ierse technologie biedt grensverleggende en veilige reisoplossingen 

Tagcloud

TUI Google reizen hotels TripAdvisor travel destinatiemarketing Facebook Vakantiebeurs instagram mobiel KLM Expedia NHTV onderzoek Airbnb reviews Booking.com technologie Social Media

Footer

Founding partners

Meer weten over ons Privacy beleid?

Privacy en Cookiebeleid

Copyright © 2023 | TravelNext | Cookieverklaring