tiqets

TravelNext volgt graag Startups, en deze keer vertelt Christiaan Solcer over ‘het begin van Tiqets.  Een systeem waarmee ze de reiziger een overzicht kunnen aanbieden van entertainment over de hele wereld. Kijk hier om meer te lezen over deze rubriek of meld je aan als startup door te mailen naar annelies@travelnext.nl.

Hoe werkt Tiqets precies?

Wij geven reisorganisaties met behulp van een whitelabelintegratie of API toegang tot de grootste en meest intelligente entertainment database ter wereld, zodat zij gepaste evenementen gebaseerd op de interesses van een specifieke klant op specifieke momenten kunnen aanbieden.

Reizigers zelf bieden wij een completere reis door ze een accuraat, up-to-date en dynamisch overzicht te geven van direct te boeken entertainment (concerten, sportwedstrijden, tours en vele andere hoogtepunten) die zo’n reis onvergetelijk maakt.

Hoe is het idee voor Tiqets ontstaan?

Toen ik op vakantie was in Berlijn spendeerde ik veel van mijn tijd aan het zoeken naar leuke dingen om te doen. Ik las in standaard reisgidsen over algemene activiteiten, maar daar zat niks tussen wat echt een unieke ervaring zou zijn. Het was veel makkelijker en handiger geweest als ik voor vertrek (of tijdens mijn verblijf) een overzicht had van álles wat er te doen was. Hoe cool was het geweest als ik toen al had gezien dat één van mijn favoriete bands in Berlijn zou optreden en ik dat vooraf had kunnen boeken. Nu was het al uitverkocht..

Welke visie heeft Tiqets?

Tiqets wil mensen ervan verzekeren dat ze een fantastische reiservaring hebben door ze relevante, datum en niet-datumgerelateerd entertainment te laten zien, voor de periode waarin ze op reis zijn en de plek waar ze zijn. Tijdens de voorbereiding van hun trip en tijdens de trip zelf. Wij willen de wereld van entertainment en de manier waarop mensen die boeken, veranderen.

Klinkt als een mooie visie, hoe gaan jullie dat doen?

We laten de reiziger alle dingen zien die er te doen zijn ter wereld, en ze kunnen de events ook nog eens direct boeken. Reisorganisaties kunnen reizigers een extra bijzondere en complete reiservaring bieden, via alle touchpoints (zoals de website, een app, emails, frontoffice, etc) van hun organisatie, wat resulteert in meer betrokkenheid, meer omzet en meer “social” mogelijkheden.

Geen enkel ander bedrijf biedt een database voor entertainment die zo uitgebreid is (theater, cultuur, sport, muziek, tours, activiteiten, festivals, etc.). Wij werken op basis van commissies en zijn dus een erg aantrekkelijke partner om zo hoog mogelijke conversie te realiseren. Last but not least is onze technologie zeer makkelijk te integreren. Zowel onze whitelabel oplossing als onze API is zelfs voor de beursgenoteerde reisorganisatie binnen een paar dagen live!

Wat is het businessmodel?

Ons businessmodel is gebaseerd op een perfomance based verdienmodel waarbij we een commissie krijgen van het bedrijf waar we de kaarten voor verkopen. We delen deze commissie met reisorganisaties en gaan alleen perfomance based samenwerkingen aan omdat we oprecht geloven dat we een fantastische dienst te bieden hebben voor de consument, met hoge conversies. De strategie is vrij simpel: zoveel mogelijk reisorganisaties aan ons binden en de consument op de juiste momenten voorzien van relevante content.

Bestaan er al soortgelijke concepten?

Niemand doet exact hetzelfde als wat wij doen. De database van Tiqets heeft meer dan 15 miljoen tickets naar meer dan 1 miljoen evenementen in 2000 steden in de wereld.

Bedrijven als Viator (een van onze partners) bieden ook een oplossing voor reisorganisaties, maar deze is vooral gericht op tours en activiteiten en kent een beperkt aanbod.  Wij bieden, naast een aantal collega’s van Viator, ook honderdduizenden datumgerelateerde evenementen aan, zoals concerten, sportwedstrijden en theatervoorstellingen van vele tientallen wereldwijde partners.

Wat willen jullie met Tiqets over een jaar bereikt hebben?

Onze missie: Vele tienduizenden blije en tevreden reizigers die dankzij onze service een mooiere reiservaring hebben is voor ons het allerbelangrijkst.

De rest volgt dan. En ja, natuurlijk willen we zoveel mogelijk partners aansluiten en vele miljoenen kaartjes verkopen, maar onze missie staat voorop!

Even dromen, waar staat Tiqets over 5 jaar?

Over 5 jaar is Tiqets geïntegreerd in honderden bedrijven, zoals airlines, (online) reisorganisaties, hotels, navigatiesoftware en taxidiensten; ofwel alle “touch points” waar mensen die op reis zijn mee te maken hebben.

Tiqets is het bedrijf dat concerten “uitverkoopt”, door ze aan te bieden aan een hele nieuwe doelgroep: de reiziger. We weten dan ook de lokale duikshop op dat ene afgelegen eiland in de Pacifische Oceaan te vinden en maken ook zijn klanten blij met een superervaring!

Redactie: Tiqets.com biedt een mooie kans voor reisbedrijven en het entertainment in de hele wereld! Ik hoop dat jullie een enorm succes worden.