• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

TravelNext

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche.

  • Nieuws
  • Duurzaam
  • Tech
    • Mobiel
    • Apps
    • Video
    • Virtual reality
  • Social
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Pinterest
    • Snapchat
    • YouTube
    • Reviews
  • Marketing
    • Affiliate marketing
    • Destinatiemarketing
    • E-mailmarketing
    • Online advertising
    • Online PR en branding
    • Zoekmachine marketing
  • E-commerce
    • Customer service
    • Sharing Economy
    • Usability & design
    • Webanalytics
  • Events
    • ANVR Congres
    • Travel Congress
    • Reiswerk Studentenchallenge
    • Emerce eTravel 2016
    • Vakantiebeurs Vakdagen Jaarbeurs Utrecht
    • ITB Berlijn
    • Digital Tourism Innovation Campus Barcelona
    • Eye For Travel Amsterdam
    • TravelNext Congres
  • Specials
    • International Year of Sustainability in Tourism (2017)
    • Trends
    • Startups
    • Interviews
    • Opleiding en ontwikkeling
  • Partners
    • RED Online Marketing
    • EURAM
    • Samenwerken?
  • Bloggers
  • Vacatures
  • Contact

Startup: Tiqets, verrijkt de reis met entertainment

22 januari 2014 door Annelies Hulshof

tiqets

TravelNext volgt graag Startups, en deze keer vertelt Christiaan Solcer over ‘het begin van Tiqets‘.  Een systeem waarmee ze de reiziger een overzicht kunnen aanbieden van entertainment over de hele wereld. Kijk hier om meer te lezen over deze rubriek of meld je aan als startup door te mailen naar annelies@travelnext.nl.

Hoe werkt Tiqets precies?

Wij geven reisorganisaties met behulp van een whitelabelintegratie of API toegang tot de grootste en meest intelligente entertainment database ter wereld, zodat zij gepaste evenementen gebaseerd op de interesses van een specifieke klant op specifieke momenten kunnen aanbieden.

Reizigers zelf bieden wij een completere reis door ze een accuraat, up-to-date en dynamisch overzicht te geven van direct te boeken entertainment (concerten, sportwedstrijden, tours en vele andere hoogtepunten) die zo’n reis onvergetelijk maakt.

Hoe is het idee voor Tiqets ontstaan?

Toen ik op vakantie was in Berlijn spendeerde ik veel van mijn tijd aan het zoeken naar leuke dingen om te doen. Ik las in standaard reisgidsen over algemene activiteiten, maar daar zat niks tussen wat echt een unieke ervaring zou zijn. Het was veel makkelijker en handiger geweest als ik voor vertrek (of tijdens mijn verblijf) een overzicht had van álles wat er te doen was. Hoe cool was het geweest als ik toen al had gezien dat één van mijn favoriete bands in Berlijn zou optreden en ik dat vooraf had kunnen boeken. Nu was het al uitverkocht..

Welke visie heeft Tiqets?

Tiqets wil mensen ervan verzekeren dat ze een fantastische reiservaring hebben door ze relevante, datum en niet-datumgerelateerd entertainment te laten zien, voor de periode waarin ze op reis zijn en de plek waar ze zijn. Tijdens de voorbereiding van hun trip en tijdens de trip zelf. Wij willen de wereld van entertainment en de manier waarop mensen die boeken, veranderen.

Klinkt als een mooie visie, hoe gaan jullie dat doen?

We laten de reiziger alle dingen zien die er te doen zijn ter wereld, en ze kunnen de events ook nog eens direct boeken. Reisorganisaties kunnen reizigers een extra bijzondere en complete reiservaring bieden, via alle touchpoints (zoals de website, een app, emails, frontoffice, etc) van hun organisatie, wat resulteert in meer betrokkenheid, meer omzet en meer “social” mogelijkheden.

Geen enkel ander bedrijf biedt een database voor entertainment die zo uitgebreid is (theater, cultuur, sport, muziek, tours, activiteiten, festivals, etc.). Wij werken op basis van commissies en zijn dus een erg aantrekkelijke partner om zo hoog mogelijke conversie te realiseren. Last but not least is onze technologie zeer makkelijk te integreren. Zowel onze whitelabel oplossing als onze API is zelfs voor de beursgenoteerde reisorganisatie binnen een paar dagen live!

Wat is het businessmodel?

Ons businessmodel is gebaseerd op een perfomance based verdienmodel waarbij we een commissie krijgen van het bedrijf waar we de kaarten voor verkopen. We delen deze commissie met reisorganisaties en gaan alleen perfomance based samenwerkingen aan omdat we oprecht geloven dat we een fantastische dienst te bieden hebben voor de consument, met hoge conversies. De strategie is vrij simpel: zoveel mogelijk reisorganisaties aan ons binden en de consument op de juiste momenten voorzien van relevante content.

Bestaan er al soortgelijke concepten?

Niemand doet exact hetzelfde als wat wij doen. De database van Tiqets heeft meer dan 15 miljoen tickets naar meer dan 1 miljoen evenementen in 2000 steden in de wereld.

Bedrijven als Viator (een van onze partners) bieden ook een oplossing voor reisorganisaties, maar deze is vooral gericht op tours en activiteiten en kent een beperkt aanbod.  Wij bieden, naast een aantal collega’s van Viator, ook honderdduizenden datumgerelateerde evenementen aan, zoals concerten, sportwedstrijden en theatervoorstellingen van vele tientallen wereldwijde partners.

Wat willen jullie met Tiqets over een jaar bereikt hebben?

Onze missie: Vele tienduizenden blije en tevreden reizigers die dankzij onze service een mooiere reiservaring hebben is voor ons het allerbelangrijkst.

De rest volgt dan. En ja, natuurlijk willen we zoveel mogelijk partners aansluiten en vele miljoenen kaartjes verkopen, maar onze missie staat voorop!

Even dromen, waar staat Tiqets over 5 jaar?

Over 5 jaar is Tiqets geïntegreerd in honderden bedrijven, zoals airlines, (online) reisorganisaties, hotels, navigatiesoftware en taxidiensten; ofwel alle “touch points” waar mensen die op reis zijn mee te maken hebben.

Tiqets is het bedrijf dat concerten “uitverkoopt”, door ze aan te bieden aan een hele nieuwe doelgroep: de reiziger. We weten dan ook de lokale duikshop op dat ene afgelegen eiland in de Pacifische Oceaan te vinden en maken ook zijn klanten blij met een superervaring!

Redactie: Tiqets.com biedt een mooie kans voor reisbedrijven en het entertainment in de hele wereld! Ik hoop dat jullie een enorm succes worden. 

Gerelateerde Berichten

  • Snelst groeiende Nederlandse startup zit in travel: Tiqets over marketing en groei

    Voor het tweede jaar op rij is Tiqets de snelst groeiende startup van Nederland. Ze zijn…

  • D-reizen verrijkt customer experience met wereldwijd entertainment via Tiqets

    Voortaan kunnen klanten van D-reizen gebruik maken van lokaal entertainment aanbod op allerlei bestemmingen wereldwijd.…

  • Entertainment in 2017; vermaakt worden door reisorganisaties

    Ieder bedrijf heeft zijn eigen verantwoordelijkheid binnen de customer journey. Mooi gezegd, maar weten we…

Categorie: Destinatiemarketing Tags: entertainment, startup, tiqets

Over Annelies Hulshof

Annelies heeft aan de wieg gestaan van TravelNext, en was de eerste communitymanager van dit kennisplatform. Na haar studie Communicatie met specialisatie 'nieuwe media' kwam in TravelNext haar passie voor online marketing en reizen samen! Annelies is zelf ook fervent reiziger en schrijft nu vanuit het Belgische Gent.

Lees Interacties

Reacties

  1. Thing to do in Amsterdam zegt

    27 juli 2016 om 14:12

    Wij sinds kort samen met Tiqets.com en zijn benieuwd of mensen zij die hun ervaring met Tiqets.com willen delen!

Trackbacks

  1. ITB 2014: Know today what you need to know tomorrow! - TravelNext schreef:
    4 maart 2014 om 12:53

    […] gastblogger hebben we @Hannah_Ellens, pr en communicatiemanager van de startup Tiqets. Ook zij zal gedurende haar aanwezigheid op de ITB haar bevindingen delen. Dus vragen, of info? […]

  2. Succesvolle business modellen in travel (en de uitdagingen) #ITB2014 - TravelNext schreef:
    7 maart 2014 om 15:39

    […] Ellens is PR & communicatie manager bij Tiqets. Tiqets biedt travel bedrijven een API en whitelabel technologie en de grootste entertainment […]

  3. [Advertorial] Mobile first: maak het verschil op mobiel - AFD Performance Based Marketing - TravelNext schreef:
    14 mei 2014 om 12:02

    […] affiliate professional Christian Solcer van Tiqets vindt ook dat apps & mobile gaaf klinken. Maar wat zijn de ontwikkelingen op affiliate […]

  4. Snelst groeiende Nederlandse startup zit in travel: Tiqets over marketing en groei | TravelNext schreef:
    11 mei 2017 om 07:30

    […] Tiqets begon in 2013 met het aanbieden van tickets via de website/app voor entertainment, musea en landmarks wereldwijd, zodat reizigers niet meer in de rij hoeven te staan en direct met hun ticket op hun mobiel de rij kunnen skippen. Op dit moment heeft Tiqets ruim 70 mensen in dienst, met 6 kantoren verspreid in de wereld. In de grote steden waar Tiqets actief is werken accountmanagers die venues aansluiten. In de wat kleinere steden wordt gewerkt met regionale managers. […]

Primaire Sidebar

Nieuwsbrief

Mis niets en schrijf je in voor de nieuwsbrief!

TravelNext is onderdeel van vakblad TravelPro

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Twitter
  • YouTube

Knowledge Partners

Breda University
Reiswerk
Reiswerk
EURAM
Vakantiebeurs
Travel Congress

Recente vacatures

Vacatures powered by Reiswerk.nl


General Manager Huis Huren Ibiza
Red Online Marketing zoekt online marketeers
Vakantiestunt zoekt zelfstandig reisspecialisten
Display & Paid Social Marketeer bij Thomas Cook
Junior SEO Specialist bij TUI
Online marketeer bij Sunweb Group

Zelf een vacature plaatsen als werkgever?

Dat kan! Je maakt eenmalig een werkgeversprofiel aan op Reiswerk.nl en vervolgens kun je er alle vacatures in uploaden, die getoond worden aan een database bestaande uit meer dan 10.000 geregistreerden.

Recente reacties

  • Nelly wolter op TUI lanceert nieuw concept: eerlijk op vakantie met TUI Fair Travel
  • Sandra Mathijssen op Succesvol digitaal Travel Congress 2021: vooruitkijken naar de nieuwe werkelijkheid
  • Georg op Ierse technologie biedt grensverleggende en veilige reisoplossingen 

Tagcloud

NHTV technologie destinatiemarketing reizen Google hotels instagram Airbnb Facebook KLM Vakantiebeurs onderzoek travel Booking.com Expedia TripAdvisor mobiel Social Media reviews TUI

Footer

Founding partners

Meer weten over ons Privacy beleid?

Privacy en Cookiebeleid

Copyright © 2023 | TravelNext | Cookieverklaring