• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

TravelNext

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche.

  • Nieuws
  • Duurzaam
  • Tech
    • Mobiel
    • Apps
    • Video
    • Virtual reality
  • Social
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Pinterest
    • Snapchat
    • YouTube
    • Reviews
  • Marketing
    • Affiliate marketing
    • Destinatiemarketing
    • E-mailmarketing
    • Online advertising
    • Online PR en branding
    • Zoekmachine marketing
  • E-commerce
    • Customer service
    • Sharing Economy
    • Usability & design
    • Webanalytics
  • Events
    • ANVR Congres
    • Travel Congress
    • Reiswerk Studentenchallenge
    • Emerce eTravel 2016
    • Vakantiebeurs Vakdagen Jaarbeurs Utrecht
    • ITB Berlijn
    • Digital Tourism Innovation Campus Barcelona
    • Eye For Travel Amsterdam
    • TravelNext Congres
  • Specials
    • International Year of Sustainability in Tourism (2017)
    • Trends
    • Startups
    • Interviews
    • Opleiding en ontwikkeling
  • Partners
    • RED Online Marketing
    • EURAM
    • Samenwerken?
  • Bloggers
  • Vacatures
  • Contact

De nieuwste technologieën inzetten om de guest experience en boekings te verhogen

13 maart 2012 door Alexander Lamprecht

Op donderdag 8 maart 2012 heeft Kim van den Wijngaard (Olery) op de ITB Berlijn beschreven hoe hotels de nieuwste technologieën kunnen gebruiken om de gasttevredenheid en boekingen te verhogen.

Stappenplan hotelverblijf

Een hotelverblijf kan in drie fasen worden opgesplitst:
1. “Pre-Visit” (via zoekmachines, hotel sites en social media/review sites)
2. “During visit” (alle hotel faciliteiten)
3. “Post-Visit” (social media, reviewsites en e-mail)

Kim geeft aan dat het belangrijk is te weten wie men wil bereiken (doelgroepensegmentatie) en dat in Google ook de eigen hotel website in de top 10 lijst wordt getoond en niet sites zoals tripadvisor. Tripadvisor biedt wel de mogelijkheid informatie over het hotel te tonen, dat is wel handig. Goed werkende mobiele websites voor hotels zijn ook in opkomst.

E-concierge

Meer en meer hotels bieden ook een online conciërge service aan. Dit eigenlijk als vervanging van het ouderwetse personeel dat services aanbiedt voor de gast. Online kan de hotelgast ervaren, wat voor services het hotel biedt, zelf verzoeken indienen en ook kijken wat in de omgeving te beleven is. Daarnaast zijn hotels ook meer op social media zoals twitter en foursquare vertegenwoordigd.

Blijf verrassen

Maar Kim benadrukt dat men zich als hotelier niet alleen zal focussen op de drie fasen van bezoek, maar ook nog de gast met de kleine dingen verrassen kan, zoals KLM het ook met de Surprise campagne heeft gedaan.

Gerelateerde Berichten

  • Social media klachten en TripAdvisor

    TripAdvisor heeft sinds geruime tijd een optie voor bedrijven om te reageren op reviews en…

  • Social Media en Affiliate Marketing

    Vraag is niet of maar hoe we social media inzetten Alexander Willemsen beloofde ons meerwaarde…

  • Hotels en sociale media anno 2012

    In een onderzoek van Tripadvisor: ‘Tripadvisor Industry Index’ werden 9000 hoteliers wereldwijd ondervraagd over hun…

Categorie: Usability & design Tags: ITB Berlijn, KLM, olery, TripAdvisor

Over Alexander Lamprecht

Alexander Lamprecht is sinds 2011 werkzaam in de online marketing en blogger voor TravelNext. Alexander werkt als online marketeer bij TMI, dé detacheerder in de Zorg en daarnaast is hij werkzaam als docent Technopreneurship en Duits bij de Saxion Hospitality Business School. Verder is Alexander ZZP’er met het bedrijf: ALectury, gespecialiseerd in vertalingen, Duitse taalcursussen voor Nederlandse ondernemers en het geven van advies voor toeristische bedrijven bij (online) marketing vraagstukken. Met zijn Duitse roots, zijn passie voor toerisme en e-marketing wil Alexander bijdragen zijn kennis via de TravelNext blog te delen.

Lees Interacties

Reacties

  1. TravelNext.nl zegt

    14 maart 2012 om 10:15

    Ik merkte zelf op de ITB heel erg dat veel reisorganisaties en hotels ergens wel weten dat de mogelijkheden er zijn, maar er zelf nog niet echt van overtuigd zijn dat het wat toevoegt aan hun service richting de klant. Daar is nog een wereld te winnen denk ik!
    Annelies

Primaire Sidebar

Nieuwsbrief

Mis niets en schrijf je in voor de nieuwsbrief!

TravelNext is onderdeel van vakblad TravelPro

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Twitter
  • YouTube

Knowledge Partners

Breda University
Reiswerk
Reiswerk
EURAM
Vakantiebeurs
Travel Congress

Recente vacatures

Vacatures powered by Reiswerk.nl


General Manager Huis Huren Ibiza
Red Online Marketing zoekt online marketeers
Vakantiestunt zoekt zelfstandig reisspecialisten
Display & Paid Social Marketeer bij Thomas Cook
Junior SEO Specialist bij TUI
Online marketeer bij Sunweb Group

Zelf een vacature plaatsen als werkgever?

Dat kan! Je maakt eenmalig een werkgeversprofiel aan op Reiswerk.nl en vervolgens kun je er alle vacatures in uploaden, die getoond worden aan een database bestaande uit meer dan 10.000 geregistreerden.

Recente reacties

  • Nelly wolter op TUI lanceert nieuw concept: eerlijk op vakantie met TUI Fair Travel
  • Sandra Mathijssen op Succesvol digitaal Travel Congress 2021: vooruitkijken naar de nieuwe werkelijkheid
  • Georg op Ierse technologie biedt grensverleggende en veilige reisoplossingen 

Tagcloud

Facebook TripAdvisor Booking.com reviews instagram KLM travel NHTV technologie hotels onderzoek Social Media TUI Expedia Airbnb mobiel Vakantiebeurs Google destinatiemarketing reizen

Footer

Founding partners

Meer weten over ons Privacy beleid?

Privacy en Cookiebeleid

Copyright © 2023 TravelNext