• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

TravelNext

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche.

  • Nieuws
  • Duurzaam
  • Tech
    • Mobiel
    • Apps
    • Video
    • Virtual reality
  • Social
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Pinterest
    • Snapchat
    • YouTube
    • Reviews
  • Marketing
    • Affiliate marketing
    • Destinatiemarketing
    • E-mailmarketing
    • Online advertising
    • Online PR en branding
    • Zoekmachine marketing
  • E-commerce
    • Customer service
    • Sharing Economy
    • Usability & design
    • Webanalytics
  • Events
    • ANVR Congres
    • Travel Congress
    • Reiswerk Studentenchallenge
    • Emerce eTravel 2016
    • Vakantiebeurs Vakdagen Jaarbeurs Utrecht
    • ITB Berlijn
    • Digital Tourism Innovation Campus Barcelona
    • Eye For Travel Amsterdam
    • TravelNext Congres
  • Specials
    • International Year of Sustainability in Tourism (2017)
    • Trends
    • Startups
    • Interviews
    • Opleiding en ontwikkeling
  • Partners
    • RED Online Marketing
    • EURAM
    • Samenwerken?
  • Bloggers
  • Vacatures
  • Contact

Travel trends in België (Travel2010)

23 november 2010 door Roy Platje

Rik De Keyser van onderzoeksbureau WES gaat op Travel2010.be dieper in op het beslissingsproces van de vakantieganger.

Het model ziet er voor elke vakantieganger als volgt uit, zowel online als offline:
1. Keuze bestemming, wat wil ik doen of waarheen wil ik gaan.
2. Shopping, met wie kan ik gaan en wat wordt er aangeboden.
3. Boeken, de vakantie vastleggen.
4. Ervaren, de ervaring en evaluatie van de vakantie, doe ik dit nog eens en beveel ik het aan?

De Keyser presenteerde een aantal opvallende cijfers uit het Belgische reisgedrag onderzoek (uit 2008!).

  • 60% gebruikt internet bij de oriëntatie, dit gaat ten kosten van print media (brochures).
  • Voor buitenlandse vakanties blijft print belangrijker dan binnenlandse.
  • Alleen de groep 65+ maakt minder gebruik van internet, in alle andere leeftijdscategorieën is internet het dominantie informatie kanaal

Uit een ander onderzoek, de WES Reisomnibus (2010) blijkt het volgende:

  • 1 op de 3 laat de beslissing afhangen van de meningen uit sociale media
  • Hoe vaker men op vakantie gaat per jaar, hoe meer men de keuze laat afhangen van sociale media.
  • De touroperator klanten hechten meer waarde aan sociale media dan de niet TO-klanten.
  • Twitter, Facebook en Netlog worden niet gebruikt voor de keuze, Zoover en Tripadvisor des te meer.

Gerelateerde Berichten

  • Gespot: Travel Trends 2014

    Voor het vierde jaar op rij geeft onze Belgische collega Travelmedia een trendrapport uit over…

  • Volg Travel 2010 in België via Twitter

    Dinsdag 23 november wordt in België het eerste dag vullende congres over online Travel gehouden.…

  • Samenwerken, zakelijk en prive (Travel2010)

    De dagvoorzitter van Travel2010.be William Visterin nam ons mee door de online wereld. William is…

Categorie: Trends Tags: Travel2010.be

Over Roy Platje

Sinds vele jaren is Roy actief in de online wereld. Bij bedrijven als Terberg Leasing en Bol.com als operationeel verantwoordelijke. En later bij Peter Langhout Reizen en Europeesche Verzekeringen in E-business Management functies.
Sinds 2008 houdt Roy zich full time bezig met RED Online Marketing, een marketing bureau bureau wat zich volledig focust op de reisbranche. Strategie, Email en Google AdWords campagnes vormen de kernactiviteit. Roy was tevens eigenaar van BoekVandaag.nl welke in 2013 verkocht is aan Travelbird.
Zie ook mijn Google+ profiel.

Lees Interacties

Reacties

  1. Hans Smellinckx zegt

    23 november 2010 om 16:42

    dit zijn cijfer trends, om echt te weten wat begie te wachten staat, kijk maar eens naar deze presentatie:

    http://www.slideshare.net/Hans1604/travel-leisure-industry-social-media-and-the-evolution-of-the-travel-industry

    voor dagelijkse updates over digital media, mobile marketing, social media: connect at: http://www.twitter.com/hanssmellinckx

Primaire Sidebar

Nieuwsbrief

Mis niets en schrijf je in voor de nieuwsbrief!

TravelNext is onderdeel van vakblad TravelPro

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Twitter
  • YouTube

Knowledge Partners

Breda University
Reiswerk
Reiswerk
EURAM
Vakantiebeurs
Travel Congress

Recente vacatures

Vacatures powered by Reiswerk.nl


General Manager Huis Huren Ibiza
Red Online Marketing zoekt online marketeers
Vakantiestunt zoekt zelfstandig reisspecialisten
Display & Paid Social Marketeer bij Thomas Cook
Junior SEO Specialist bij TUI
Online marketeer bij Sunweb Group

Zelf een vacature plaatsen als werkgever?

Dat kan! Je maakt eenmalig een werkgeversprofiel aan op Reiswerk.nl en vervolgens kun je er alle vacatures in uploaden, die getoond worden aan een database bestaande uit meer dan 10.000 geregistreerden.

Recente reacties

  • Nelly wolter op TUI lanceert nieuw concept: eerlijk op vakantie met TUI Fair Travel
  • Sandra Mathijssen op Succesvol digitaal Travel Congress 2021: vooruitkijken naar de nieuwe werkelijkheid
  • Georg op Ierse technologie biedt grensverleggende en veilige reisoplossingen 

Tagcloud

onderzoek hotels Google destinatiemarketing KLM travel mobiel NHTV technologie reviews reizen Vakantiebeurs Expedia Booking.com TripAdvisor Social Media TUI instagram Airbnb Facebook

Footer

Founding partners

Meer weten over ons Privacy beleid?

Privacy en Cookiebeleid

Copyright © 2023 | TravelNext | Cookieverklaring