• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

TravelNext

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche.

  • Nieuws
  • Duurzaam
  • Tech
    • Mobiel
    • Apps
    • Video
    • Virtual reality
  • Social
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Pinterest
    • Snapchat
    • YouTube
    • Reviews
  • Marketing
    • Affiliate marketing
    • Destinatiemarketing
    • E-mailmarketing
    • Online advertising
    • Online PR en branding
    • Zoekmachine marketing
  • E-commerce
    • Customer service
    • Sharing Economy
    • Usability & design
    • Webanalytics
  • Events
    • ANVR Congres
    • Travel Congress
    • Reiswerk Studentenchallenge
    • Emerce eTravel 2016
    • Vakantiebeurs Vakdagen Jaarbeurs Utrecht
    • ITB Berlijn
    • Digital Tourism Innovation Campus Barcelona
    • Eye For Travel Amsterdam
    • TravelNext Congres
  • Specials
    • International Year of Sustainability in Tourism (2017)
    • Trends
    • Startups
    • Interviews
    • Opleiding en ontwikkeling
  • Partners
    • RED Online Marketing
    • EURAM
    • Samenwerken?
  • Bloggers
  • Vacatures
  • Contact

Succesvol online verkopen – best practice #itb14: beauty24.de

9 maart 2014 door Alexander Lamprecht

Op de tweede vakdag van de #itb14 stonden een aantal lezingen op het gebied van wellness centraal. Roland Fricke als managing director van beauty24.de heeft in zijn presentatie toegelicht wat de 10 belangrijkste ingrediënten zijn om (wellness) reizen succesvol online te verkopen aan de hand van beauty24.de.

De 10 belangrijkste factoren voor online succes: 

1. Bereik

77% van de Duitsers zijn online en besteden per dag circa 169 minuten online. Tot de meest bezochte travel websites in Duitsland behoren o.a. Holidaycheck, Tripadvisor en Ab-in-den-Urlaub.de. Veel van de top 10 sites creëren hun bereik met televisie. Maak een plan van aanpak met welke kanalen je welke doelgroep wilt aanspreken!

2. Prijs

Het gemiddelde bedrag voor een wellness weekend bedraagt circa 400 euro. Pas een relevante prijsstelling toe en maak de prijzen transparant, iedereen vergelijkt!

3. Doelgroep

Wie is de klant die een wellness reis boekt? Op beauty24.de zijn dat 65 % vrouwen met een gemiddelde leeftijd van 41 jaar, die de reis online boeken, samen met de partner reizen, al wellness ervaring hebben en daarom ook veeleisend zijn. Breng de doelgroep in kaart en spreek ze op maat aan!

4. Individualiteit

Soms heb je meerdere doelgroepen die je wilt aanspreken. Spreek deze individueel aan!

5. Samenwerkingen

Als voorbeeld: Beauty24.de is een samenwerking aangegaan met de shopping site vente-privee.com. Ga op zoek naar sites die relevant zijn voor jouw core business. In plaats van concurreren focus op samenwerkingen om je bereik te verbreden.

6. Keep it simple

De usability van je website is key! De website bezoeker moet binnen elke seconden terecht komen op je website. Laat hier geen steek vallen. Optimaliseer de site voor SEO en mobiel en zorg ervoor dat men eenvoudig kan boeken op je site. De visuele communicatie wordt steeds belangrijker. In de hospitality branche draait het om emoties en men wil de klant enthousiast maken. Creëer indrukwekkende emoties met de juiste media!

7. Reputatie

Uiteindelijk draait het om vertrouwen in de organisatie. Stel je medewerkers/het team voor op de website. Een keurmerk kan ook een goede stap zijn om betrouwbaar over te komen. Trusted Shops is een keurmerk in Duitsland. Binnen de Duitse wellness doelgroep vinden 60% een trust element op een website belangrijk. Referenties en online recensies zijn eveneens belangrijk voor beauty24.de. Op basis van voornamelijk aanbevelingen van vrienden en online recensies boekt een Duitser zijn reis.

8. De kleine letters

Pas duidelijke prijsvermeldingen toe. 64% van de Duitsers lezen de AGB’s. Zorg ervoor dat je website aan de wettelijke eisen voldoet.

9. Klantenservice

Verleen op locatie een top service! Laat geen steek vallen bij de service, speel optimaal in op de behoeftes/wensen van de klant en wees snel on- en offline. Dit onthoudt men!

10. Meten is weten

Meet met behulp van key performance indicatoren (KPIs). Dit kunnen zijn: conversion rate of cost per lead. Haal relevante traffic naar de site, zet meerdere kanalen in om de doelgroepen te bereiken. Niet één kanaal alleen zorgt voor succes, het is de mix. Multichannel is key! Optimaliseer deze mix met behulp van de data!

Leuke opsomming van invloedrijke factoren. Welke punten nemen jullie mee voor de eigen website? 

Gerelateerde Berichten

  • Online Marketing Success Story: The San Giorgio Hotel Mykonos #itb14

    Gedurende de lezing op vrijdag 7 maart 2014 op de #itb14 van Anna-Lena Radünz (oprichter van…

  • Het online marketingplan: focus op traffic en conversie

    Het online marketingplan beschrijft in grote lijnen hoe je meer gerichte bezoekers naar je website…

  • Waarbenjij.nu lanceert vernieuwde site

    London Voodoo movie download Sinds vorige week is de nieuwe versie van WaarBenJij.Nu online. De…

Categorie: E-commerce, Usability & design, Zoekmachine marketing Tags: beauty24.de, best practice, E-commerce, itb14

Over Alexander Lamprecht

Alexander Lamprecht is sinds 2011 werkzaam in de online marketing en blogger voor TravelNext. Alexander werkt als online marketeer bij TMI, dé detacheerder in de Zorg en daarnaast is hij werkzaam als docent Technopreneurship en Duits bij de Saxion Hospitality Business School. Verder is Alexander ZZP’er met het bedrijf: ALectury, gespecialiseerd in vertalingen, Duitse taalcursussen voor Nederlandse ondernemers en het geven van advies voor toeristische bedrijven bij (online) marketing vraagstukken. Met zijn Duitse roots, zijn passie voor toerisme en e-marketing wil Alexander bijdragen zijn kennis via de TravelNext blog te delen.

Primaire Sidebar

Nieuwsbrief

Mis niets en schrijf je in voor de nieuwsbrief!

TravelNext is onderdeel van vakblad TravelPro

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Twitter
  • YouTube

Knowledge Partners

Breda University
Reiswerk
Reiswerk
EURAM
Vakantiebeurs
Travel Congress

Recente vacatures

Vacatures powered by Reiswerk.nl


General Manager Huis Huren Ibiza
Red Online Marketing zoekt online marketeers
Vakantiestunt zoekt zelfstandig reisspecialisten
Display & Paid Social Marketeer bij Thomas Cook
Junior SEO Specialist bij TUI
Online marketeer bij Sunweb Group

Zelf een vacature plaatsen als werkgever?

Dat kan! Je maakt eenmalig een werkgeversprofiel aan op Reiswerk.nl en vervolgens kun je er alle vacatures in uploaden, die getoond worden aan een database bestaande uit meer dan 10.000 geregistreerden.

Recente reacties

  • Nelly wolter op TUI lanceert nieuw concept: eerlijk op vakantie met TUI Fair Travel
  • Sandra Mathijssen op Succesvol digitaal Travel Congress 2021: vooruitkijken naar de nieuwe werkelijkheid
  • Georg op Ierse technologie biedt grensverleggende en veilige reisoplossingen 

Tagcloud

mobiel onderzoek destinatiemarketing TripAdvisor reviews Vakantiebeurs Google technologie Facebook travel NHTV reizen instagram Social Media Booking.com Airbnb TUI KLM Expedia hotels

Footer

Founding partners

Meer weten over ons Privacy beleid?

Privacy en Cookiebeleid

Copyright © 2023 | TravelNext | Cookieverklaring