• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

TravelNext

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche.

  • Nieuws
  • Duurzaam
  • Tech
    • Mobiel
    • Apps
    • Video
    • Virtual reality
  • Social
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Pinterest
    • Snapchat
    • YouTube
    • Reviews
  • Marketing
    • Affiliate marketing
    • Destinatiemarketing
    • E-mailmarketing
    • Online advertising
    • Online PR en branding
    • Zoekmachine marketing
  • E-commerce
    • Customer service
    • Sharing Economy
    • Usability & design
    • Webanalytics
  • Events
    • ANVR Congres
    • Travel Congress
    • Reiswerk Studentenchallenge
    • Emerce eTravel 2016
    • Vakantiebeurs Vakdagen Jaarbeurs Utrecht
    • ITB Berlijn
    • Digital Tourism Innovation Campus Barcelona
    • Eye For Travel Amsterdam
    • TravelNext Congres
  • Specials
    • International Year of Sustainability in Tourism (2017)
    • Trends
    • Startups
    • Interviews
    • Opleiding en ontwikkeling
  • Partners
    • RED Online Marketing
    • EURAM
    • Samenwerken?
  • Bloggers
  • Vacatures
  • Contact

Herstel hotelmarkt gedragen door Amsterdam

21 september 2011 door Sasja Winters

Herstel van de hotelmarkt in Nederland in 2010 werd voornamelijk gedragen door Regio Amsterdam.

Bezettingsgraad % Kamerprijs EUR
2010 2009 2010 2009
Nederland 65,1 62,1 93 93
Regio Amsterdam 75,1 67,5 109 108
Regio Den Haag 59,1 63,8 92 95
Regio Rotterdam 62,3 61,6 91 93

Bron: Hosta 2011 , Horwath HTL

Amsterdam doet het met haar 370 hotels vooral goed door de aantrekkingskracht op toeristen uit binnen- en buitenland. Daarnaast dragen de 3,5 mln. zakelijke overnachtingen in Amsterdam (ongeveer 25% van het Nederlandse totaal) bij aan het succes van de Amsterdamse hoteliers.

De groei hotellerie komt voornamelijk door groei overnachtingen van gasten uit het buitenland. Vooral de landen als Duitsland en Engeland, waarvandaan meer dan de helft van het totaal aantal buitenlandse overnachtingen worden geboekt, zijn van belang. Naar verwachting zullen de bestedingen van consumenten uit deze landen in 2011 en 2012 toenemen, dus de hotelsector kan verder profiteren.

Het aantal overnachtingen zal in 2011 waarschijnlijk het precrisis niveau gaan bereiken. Het omzetniveau zal nog niet op het oude niveau van 2007 terecht komen. Het aantal diners, drankjes en congressen, dat een belangrijk onderdeel is van de omzet, blijft achter. Doordat de reisbudgetten wereldwijd gemiddeld met zo’n 20% gereduceerd zijn sinds 2009, blijven het aantal zakelijke overnachtingen nog onder druk staan.

De complete publicatie “Geringe groei horeca na opleving” is te verkrijgen via: http://www.ing.nl/businessbanking/sectoren/leisure/index.aspx

Credits headerafbeelding: Nicolas Henderson (CC)

Gerelateerde Berichten

  • SES Amsterdam en Steve Jobs

    Vandaag vindt het event Search Engine Strategies plaats in Amsterdam. Dit wordt de meest gedenkwaardige…

  • 17 en 18 maart SES Amsterdam

    Search Engine Strategies Amsterdam vindt dit jaar plaats op 17 en 18 maart in Grand…

  • Verslag Search Engine Strategies Amsterdam 2009

    Vanochtend de trein gepakt naar Amsterdam, hotel Krasnapolsky. Een volle zaal met ruim 200 mensen.…

Categorie: E-commerce Tags: herstel hotelmarkt, ING rapport hotelmarkt, Trends hotelbranche

Over Sasja Winters

Sasja Winters werkt als Senior Sectormanager Zakelijke Dienstverlening voor ING. Zij spreekt dagelijks met belangrijke en onderscheidende spelers die in de reis-, online- en kennisintensieve sectoren actief zijn. Aan de hand van deze gesprekken en de kennis beschikbaar bij het ING economisch bureau, brengt zij sectorvisies uit. Zij heeft in 2009 de belangrijkste trends voor de Reissector vastgelegd in de “ Hoe reizen wij verder?” publicaties. In 2010 zijn er visies uitgebracht over de mogelijkheden van sociale media kanalen voor de hotellerie en zakelijke dienstverlening. In 2012 bracht zij #Travel2020 uit die in samenwerking met TravelNext gepresenteerd is. Zij wordt daarnaast veelal gevraagd als spreker tijdens congressen en ondernemersbijeenkomsten.

Lees Interacties

Reacties

  1. Alexander zegt

    22 september 2011 om 16:13

    Interessant artikel! Leuk ook om te lezen dat het aandeel Duitse hotelgasten stijgt!

Primaire Sidebar

Nieuwsbrief

Mis niets en schrijf je in voor de nieuwsbrief!

TravelNext is onderdeel van vakblad TravelPro

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Twitter
  • YouTube

Knowledge Partners

Breda University
Reiswerk
Reiswerk
EURAM
RED Online Marketing
Vakantiebeurs
Travel Congress

Recente vacatures

Vacatures powered by Reiswerk.nl


General Manager Huis Huren Ibiza
Red Online Marketing zoekt online marketeers
Vakantiestunt zoekt zelfstandig reisspecialisten
Display & Paid Social Marketeer bij Thomas Cook
Junior SEO Specialist bij TUI
Online marketeer bij Sunweb Group

Zelf een vacature plaatsen als werkgever?

Dat kan! Je maakt eenmalig een werkgeversprofiel aan op Reiswerk.nl en vervolgens kun je er alle vacatures in uploaden, die getoond worden aan een database bestaande uit meer dan 10.000 geregistreerden.

Recente reacties

  • Nelly wolter op TUI lanceert nieuw concept: eerlijk op vakantie met TUI Fair Travel
  • Sandra Mathijssen op Succesvol digitaal Travel Congress 2021: vooruitkijken naar de nieuwe werkelijkheid
  • Georg op Ierse technologie biedt grensverleggende en veilige reisoplossingen 

Tagcloud

Google instagram KLM Airbnb travel Social Media NHTV reizen technologie Facebook reviews TripAdvisor Expedia mobiel destinatiemarketing Booking.com Vakantiebeurs hotels onderzoek TUI

Footer

Founding partners

Meer weten over ons Privacy beleid?

Privacy en Cookiebeleid

Copyright © 2022 TravelNext