• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

TravelNext

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche.

  • Nieuws
  • Duurzaam
  • Tech
    • Mobiel
    • Apps
    • Video
    • Virtual reality
  • Social
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Pinterest
    • Snapchat
    • YouTube
    • Reviews
  • Marketing
    • Affiliate marketing
    • Destinatiemarketing
    • E-mailmarketing
    • Online advertising
    • Online PR en branding
    • Zoekmachine marketing
  • E-commerce
    • Customer service
    • Sharing Economy
    • Usability & design
    • Webanalytics
  • Events
    • ANVR Congres
    • Travel Congress
    • Reiswerk Studentenchallenge
    • Emerce eTravel 2016
    • Vakantiebeurs Vakdagen Jaarbeurs Utrecht
    • ITB Berlijn
    • Digital Tourism Innovation Campus Barcelona
    • Eye For Travel Amsterdam
    • TravelNext Congres
  • Specials
    • International Year of Sustainability in Tourism (2017)
    • Trends
    • Startups
    • Interviews
    • Opleiding en ontwikkeling
  • Partners
    • RED Online Marketing
    • EURAM
    • Samenwerken?
  • Bloggers
  • Vacatures
  • Contact

New ways to promote destinations!

28 maart 2011 door Alexander Lamprecht

Een hoogtepunt op woensdag, 9 maart 2011 vormde de presentatie van Keith Bellows (Editor in chief, National Geographic Traveler) gedurende de ITB Future Days. In 45 minuten spreektijd deelde hij informatie hoe men de toerist kan verleiden om een bestemming te bezoeken. Het vertellen en delen van reisverhalen wordt sterk gewaardeerd en men moet zijn doelgroep duidelijk in kaart hebben gebracht. Daarnaast ligt de focus op nieuwe media. National Geographic is recent begonnen met foto layers te werken. Het overlappen van foto’s wat uiteindelijk een bewegend film creëert (voorbeeldfilmpje National Geographic van New York). Films en virtuele werelden raken de consument, dit maakt het zo bijzonder. Voor bestemmingen is het belangrijk niet alleen een vakantieplek te zijn maar ook een echt avontuur. Een bestemming moet daarnaast zijn eigen Unique Selling Point (USP) creëren om onderscheidend te zijn. “Sustainibility” speelt ook meer en meer een rol voor bestemmingen. Men moet laten zien dat men zijn rijke natuurschatten goed bewaard.

Keith wijst erop dat men van de grote speler in de industrie moet leren en ook soms ideeën stelen. Reisverhalen die de harten raken zijn uniek en worden een must binnen het travel journaalisme. “De locals” zijn ook een rijke inspiratiebron, toon deze mensen in jouw verhalen en leg de emoties van de mensen vast in beelden. Wees enorm social in huidige tijden van social media. Keith laat een voorbeeld zien van National Geographic waar de hoofdrolspeler van deze campagne, Andrew, op reis gaat in Australië en alle belevenissen zijn te volgen op de website http://travel.nationalgeographic.com/travel/wheres-andrew/. Mensen voelen zich betrokken bij deze verhalen en blijven hem volgen op deze blog. Tourism Australia is sinds kort ook met soortgelijk campagne van start gegaan (http://www.australia.com/campaigns/makingtracks/).

Na de aswolk had IJsland problemen toeristen naar hun bestemming te krijgen. Men besloot een YouTube campagne te starten met een film om IJsland weer op de kaart te brengen. Men ging grappig om met de ernstige gebeurtenissen en een aantal spots zijn te zien in dit video: http://www.youtube.com/watch?v=pERqvjkUmCI. Deze campagne booste toerisme met rond 20% in deze regio. Voornamelijk het worden aanbevolen door vrienden was het sterkst gewaardeerd. Dit bewijst, mensen luisteren graag naar hun vrienden. Keith heeft ook verteld dat men eerlijk met zichzelf moet zijn en dat men moet blijven innoveren in de huidige tijd. Men moet vooruit kijken, de volgende generatie gaat de bus rijden. Keith werkt zelf intensief samen met de jonge talenten binnen National Geographic om de krachten effectief te bundelen.

Concluderend wijst Keith erop dat men niet zo zeer van bestemmingen moet uitgaan, maar meer van verhalen. Het is belangrijk de lezers verhalen over menselijke relaties en behoeften aan te bieden. Het gaat om bestemmingen, “connectivity” en de belevenissen van mensen.

Gerelateerde Berichten

  • Vechtdal lanceert online campagne om naamsbekendheid te vergroten

    Het Vechtdal positioneert zich als kinderparadijs en geeft een vakantie weg voor 12 personen via…

  • Air New Zealand en geweldige destinatiemarketing in 'The Great Walker Competition'

    Hoe gaaf een land kan zijn? Zo gaaf dat je mond er regelmatig van open…

  • 10 Social media tips voor effectieve destinatie marketing #SoMeT14EU

    Vrijwel elke Destinatie Marketing Organisatie (DMO) zet één of meerdere social mediakanalen in om hun…

Categorie: Destinatiemarketing, Marketing, Online PR en branding Tags: Social Media

Over Alexander Lamprecht

Alexander Lamprecht is sinds 2011 werkzaam in de online marketing en blogger voor TravelNext. Alexander werkt als online marketeer bij TMI, dé detacheerder in de Zorg en daarnaast is hij werkzaam als docent Technopreneurship en Duits bij de Saxion Hospitality Business School. Verder is Alexander ZZP’er met het bedrijf: ALectury, gespecialiseerd in vertalingen, Duitse taalcursussen voor Nederlandse ondernemers en het geven van advies voor toeristische bedrijven bij (online) marketing vraagstukken. Met zijn Duitse roots, zijn passie voor toerisme en e-marketing wil Alexander bijdragen zijn kennis via de TravelNext blog te delen.

Primaire Sidebar

Nieuwsbrief

Mis niets en schrijf je in voor de nieuwsbrief!

TravelNext is onderdeel van vakblad TravelPro

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Twitter
  • YouTube

Knowledge Partners

Breda University
Reiswerk
Reiswerk
EURAM
Vakantiebeurs
Travel Congress

Recente vacatures

Vacatures powered by Reiswerk.nl


General Manager Huis Huren Ibiza
Red Online Marketing zoekt online marketeers
Vakantiestunt zoekt zelfstandig reisspecialisten
Display & Paid Social Marketeer bij Thomas Cook
Junior SEO Specialist bij TUI
Online marketeer bij Sunweb Group

Zelf een vacature plaatsen als werkgever?

Dat kan! Je maakt eenmalig een werkgeversprofiel aan op Reiswerk.nl en vervolgens kun je er alle vacatures in uploaden, die getoond worden aan een database bestaande uit meer dan 10.000 geregistreerden.

Recente reacties

  • Nelly wolter op TUI lanceert nieuw concept: eerlijk op vakantie met TUI Fair Travel
  • Sandra Mathijssen op Succesvol digitaal Travel Congress 2021: vooruitkijken naar de nieuwe werkelijkheid
  • Georg op Ierse technologie biedt grensverleggende en veilige reisoplossingen 

Tagcloud

Airbnb TUI reviews travel onderzoek hotels Social Media Google destinatiemarketing TripAdvisor technologie reizen mobiel Booking.com Vakantiebeurs Facebook KLM NHTV instagram Expedia

Footer

Founding partners

Meer weten over ons Privacy beleid?

Privacy en Cookiebeleid

Copyright © 2023 TravelNext