• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

TravelNext

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche.

  • Nieuws
  • Duurzaam
  • Tech
    • Mobiel
    • Apps
    • Video
    • Virtual reality
  • Social
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Pinterest
    • Snapchat
    • YouTube
    • Reviews
  • Marketing
    • Affiliate marketing
    • Destinatiemarketing
    • E-mailmarketing
    • Online advertising
    • Online PR en branding
    • Zoekmachine marketing
  • E-commerce
    • Customer service
    • Sharing Economy
    • Usability & design
    • Webanalytics
  • Events
    • ANVR Congres
    • Travel Congress
    • Reiswerk Studentenchallenge
    • Emerce eTravel 2016
    • Vakantiebeurs Vakdagen Jaarbeurs Utrecht
    • ITB Berlijn
    • Digital Tourism Innovation Campus Barcelona
    • Eye For Travel Amsterdam
    • TravelNext Congres
  • Specials
    • International Year of Sustainability in Tourism (2017)
    • Trends
    • Startups
    • Interviews
    • Opleiding en ontwikkeling
  • Partners
    • RED Online Marketing
    • EURAM
    • Samenwerken?
  • Bloggers
  • Vacatures
  • Contact

Schiphol stelt klant centraal met Chinese app (iPhone)

24 januari 2012 door Patrick Mulder

Luchthaven Schiphol is zich goed bewust van haar klanten. Gisteren stuurde de luchthaven een persbericht uit waarin Schiphol de launch van de nieuwe Schiphol app aankondigt. Met die nieuwe app kunnen bezoekers de borden in Chinees/Mandarijn lezen. De app navigeert de Chinese passagier door de luchthaven en vertaalt de bewegwijzering op Schiphol in het Mandarijn. Door goed te luisteren naar de behoefte van klanten kan Schiphol de service aan haar klanten verhogen en bovendien meer omzet maken in de rol van zowel arrival- als transit-airport! Ik vind het een goed voorbeeld van gedegen marktonderzoek en het verbinden van offline en online marketing met als doel meer omzet maken.

Ik ben heel benieuwd of ze ook in de app statistieken vastleggen van het gebruik in combinatie met GPS data zodat knelpunten opgelost kunnen worden in de routing op de luchthaven.

Hieronder het persbericht

Functionaliteiten Chinese app
De app biedt de Chinese passagier informatie over:

  • productaanbiedingen
  • vluchten
  • openbaar vervoer
  • bagage
  • medische services en
  • plattegronden van de lounges in het Mandarijn.

Daarnaast ‘vertaalt’ de app via de camera van de smartphone de bebording op de luchthaven direct in het Mandarijn. Nu al op Android-toestellen, op korte termijn is deze versie ook te downloaden op de iPhone. Otto Ambagtsheer, directeur Business Area Consumers van Amsterdam Airport Schiphol:

We hebben, samen met Aéroports de Paris, de app ontwikkeld en zijn hiermee de eerste luchthavens in Europa die Chinese passagiers op deze wijze in hun eigen taal aanspreken. Een groot percentage van de Chinese passagiers dat via Schiphol reist, spreekt en leest geen of beperkt Engels. Met deze app en de bijbehorende campagne verwachten we het groeiende aantal Chinese passagiers een hartelijk welkom en een prettige aankomst op Schiphol te bieden

Chinees Welkom
Vandaag wordt in China het Chinese Nieuwjaar gevierd; voor de Chinese gemeenschap een groot feest. Dat betekent ook dat in de maand januari veel Chinese passagiers op reis gaan om de nieuwjaarsperiode met hun familie te vieren. De hele maand januari worden alle Chinese passagiers bij aankomst op Schiphol bij de gate in het Mandarijn door hostessen welkom geheten. Ook ontvangen zij een overzicht met de vertaling van praktische Engelse en Nederlandse woorden in hun moedertaal. Deze medewerkers zijn te herkennen aan de ‘Ik spreek Mandarijn-button’.

Op de F-pier is tevens een speciale showroom ingericht met toeristische- en productinformatie voor de Chinese reizigers. In de horecagelegenheden achter de paspoortcontrole worden diverse Chinese maaltijden bereid.

Gezamenlijke ontwikkeling
De Chinese app is ontwikkeld door M2Mobi, in opdracht van Schiphol Group en Aéroports de Paris. De beide luchthavenondernemingen zijn op 1 december 2008 een langdurige samenwerking aangegaan om een leidende, wereldwijde luchthavenalliantie te vormen en hebben een wederzijds aandelenbelang in elkaar genomen van 8% om hun betrokkenheid bij de samenwerking te versterken. De ontwikkeling van de Chinese innovatieve app weerspiegelt de samenwerking tussen beide luchthavens.

Gerelateerde Berichten

  • Paul Geraeds - Center Parcs stelt haar klant centraal

    Dat digitale media en vooral de unieke klant zelf een belangrijke plaats zouden moeten innemen…

  • De impact van mobiele technologie in de reis- en hospitalitybranche

    De technologische evolutie binnen de hospitality branche biedt mogelijkheden om met de inzet van mobiele…

  • Een B2B app om werkgever en talent op de hospitality markt te verbinden

    Recent is er een nieuwe app gelanceerd die niet bestaat voor de B2C markt, maar…

Categorie: Apps, Technologie Tags: Schiphol Airport

Over Patrick Mulder

Patrick Mulder van AdFiliate bv uit Amsterdam is gespecialiseerd in online marketing voor travel. Jarenlange ervaring met klanten uit de travel en health sector. Door het inzetten van SEO, SEA, Social Media en conversie optimalisatie weet hij meer omzet te realiseren voor zijn klanten. Op zijn eigen blog patjem.nl en op TravelNext deelt Patrick zijn online marketing kennis en ervaringen van reizen. Ook is hij co-owner van Verkeersbureaus.info. Google+ profiel.

Primaire Sidebar

Nieuwsbrief

Mis niets en schrijf je in voor de nieuwsbrief!

TravelNext is onderdeel van vakblad TravelPro

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Twitter
  • YouTube

Knowledge Partners

Breda University
Reiswerk
Reiswerk
EURAM
Vakantiebeurs
Travel Congress

Recente vacatures

Vacatures powered by Reiswerk.nl


General Manager Huis Huren Ibiza
Red Online Marketing zoekt online marketeers
Vakantiestunt zoekt zelfstandig reisspecialisten
Display & Paid Social Marketeer bij Thomas Cook
Junior SEO Specialist bij TUI
Online marketeer bij Sunweb Group

Zelf een vacature plaatsen als werkgever?

Dat kan! Je maakt eenmalig een werkgeversprofiel aan op Reiswerk.nl en vervolgens kun je er alle vacatures in uploaden, die getoond worden aan een database bestaande uit meer dan 10.000 geregistreerden.

Recente reacties

  • Nelly wolter op TUI lanceert nieuw concept: eerlijk op vakantie met TUI Fair Travel
  • Sandra Mathijssen op Succesvol digitaal Travel Congress 2021: vooruitkijken naar de nieuwe werkelijkheid
  • Georg op Ierse technologie biedt grensverleggende en veilige reisoplossingen 

Tagcloud

TUI hotels KLM travel TripAdvisor Facebook Airbnb Vakantiebeurs Booking.com technologie Google mobiel Social Media onderzoek Expedia NHTV reizen reviews instagram destinatiemarketing

Footer

Founding partners

Meer weten over ons Privacy beleid?

Privacy en Cookiebeleid

Copyright © 2023 · TravelNext