Deze week verscheen het nieuws dat Uber elke app-ontwikkelaar, die dat wil, een Uber widget kan inbouwen, zodat ritten besteld kunnen worden in die betreffende app-omgeving. De ‘ride requests’ kosten maar enkele minuten om in te bouwen. De Uber experience kan op deze manier via iedere travel app geïntegreerd worden. En dat biedt kansen. Als is vooralsnog vooral Hilton enthousiast.
Ride request voor de hotellerie
Deze (uitgebreidere) optie biedt enorme potentie voor reizen en zakenreizen. Hilton heeft bijvoorbeeld al aangegeven om de functie routeplanner en citymapper in te gaan bouwen. De app van Hilton, hoeft nu niet meer verlaten te worden om naar de Uber app te gaan, om een rit te bestellen.
‘App-embedding’ of API?
In plaats van enkel de ‘bestelknop’ te integreren in de bestaande app, die doorverwijst naar de Uber app, kan het uiterlijk van de Uber app nu aangepast worden aan de stijl van de app waarin op de ‘Bestel’ knop is gedrukt. Mensen zien binnen de uber-app dan bijvoorbeeld het kamernummer van het hotel.
Seamless travel experience
Door deze toepassingen worden reiservaringen steeds meer seamless voor de gebruiker. Waarschijnlijk weet de gebruiker straks überhaupt nog maar weinig over wie welke data ontvangt. Hetzelfde als nu met bijvoorbeeld OTA’s aan de gang is. Bij wie zijn we nu eigenlijk klant? De verschuiving die daarin heeft plaatsgevonden op websites, kon niet uitblijven om zich ook mobiel verder door te ontwikkelen.
Echter wanneer de gebruikers van de Uber app-in app de gegevens laden, komen zij wel in de ‘vertrouwde’ Uber omgeving terecht. Compleet dus met product selectie, pick up time, & time to destination.
Wereldwijd is de widget voor alle app-ontwikkelaars toegangkelijk vanaf half april.
[…] steeds belangrijker onderdeel van de totale reisexperience dus het kan maar beter goed verlopen. De seamless reis-ervaring van Uber en de aangekondigde auto sharing dienst van Google die eraan komt, kunnen alleen maar roet in het […]