• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

TravelNext

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche.

  • Nieuws
  • Duurzaam
  • Tech
    • Mobiel
    • Apps
    • Video
    • Virtual reality
  • Social
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Pinterest
    • Snapchat
    • YouTube
    • Reviews
  • Marketing
    • Affiliate marketing
    • Destinatiemarketing
    • E-mailmarketing
    • Online advertising
    • Online PR en branding
    • Zoekmachine marketing
  • E-commerce
    • Customer service
    • Sharing Economy
    • Usability & design
    • Webanalytics
  • Events
    • ANVR Congres
    • Travel Congress
    • Reiswerk Studentenchallenge
    • Emerce eTravel 2016
    • Vakantiebeurs Vakdagen Jaarbeurs Utrecht
    • ITB Berlijn
    • Digital Tourism Innovation Campus Barcelona
    • Eye For Travel Amsterdam
    • TravelNext Congres
  • Specials
    • International Year of Sustainability in Tourism (2017)
    • Trends
    • Startups
    • Interviews
    • Opleiding en ontwikkeling
  • Partners
    • RED Online Marketing
    • EURAM
    • Samenwerken?
  • Bloggers
  • Vacatures
  • Contact

TravelNieuws: KLM gaat stapje verder in AI met customer service via social

30 september 2016 door Lobke Elbers

KLM neemt de volgende stap in social service, waarbij getest wordt met Artificial Intelligence om consumentenvragen te beantwoorden. Meer dan 60.000 KLM gerichte vragen en antwoorden zijn nu opgenomen in het AI systeem. Wanneer een social media agent een vraag binnenkrijgt, wordt het antwoord via AI voorgesteld. Uiteindelijk kiest de agent of het voorgestelde antwoord het juiste antwoord is, past het zo nodig aan en verzend het via het social media kanaal.

Artificial intelligence en social media agents

Op dit moment is er sprake van een AI implementatie waarbij de menselijke handeling de doorslag geeft; het systeem leert van de handelingen van de agent, en AI wordt slimmer door deze aanpassingen.

Een mooi voorbeeld is hierbij te zien, waarbij onderscheid gemaakt kan worden tussen simpele vragen (99% automated) en complexe vragen (76% automated en controlled bij de agent).

agents-and-artificial-intelligence

KLM ontvangt zo’n 100.000 meldingen per week via social media, dit aantal is nog steeds groeiende en haar social media agenten (235 om precies te zijn) voeren zo’n 15.000 gesprekken in diezelfde periode.

KLM kiest voor DigitalGenius

Het AI systeem dat geïntegreerd is biedt een diepere laag van real time learning tussen artificial intelligence en social media agents. KLM heeft voor een samenwerking gekozen met DigitalGenius, een tech bedrijf uit San Fransisco. Het brengt applicaties op de markt voor deep learning artificial intelligence gerelateerd aan customer service. Het Human+AI customer service platform brengt human & machine learning samen om aan toenemende klantbehoeften (service) te voldoen.

Door AI zegt Tjalling Smit ( Senior Vice President Digital Air France KLM) aan de grote volumes van klantvragen te kunnen voldoen, waarbij een persoonlijke benadering gewaarborgd blijft.

KLM was als eerste airline op Messenger waarbij mensen via dit chatkanaal konden inchecken. Ondertussen zullen reisbedrijven moeten blijven toezien op hoe artificial intelligence en het converseren met bots in travel zal opschalen.

Gerelateerde Berichten

  • In de reiswereld communiceren op social media: human voice of AI & chatbots?| longread

    Naast monitoren van de doelgroep en de kanalen waarop zij (en bedrijven zelf actief zijn),…

  • Whatsapp lanceert status Updates a la Snapchat: nog meer opties voor engagement

    Voor wie als reisorganisatie nog niet met WhatsApp is begonnen, sinds gisteren is er een…

  • stripfiguren en de reisindustrie
    Stripfiguren en de reisindustrie

    Stripfiguren lijken een aantrekkelijk medium om reisbestemmingen onder de aandacht te brengen. Al in 2003…

Categorie: Customer service, Technologie Tags: Artificial intelligence, KLM

Over Lobke Elbers

Als industry expert in digital en innovatie binnen travel, toerisme en hospitality deelt Lobke haar kennis en inzichten met professionals en business gerelateerd aan de industrie. Als Executive Editor en Director of Community Relations van 2014 – september 2017 bij TravelNext, ontwikkelde zij een Nederlands netwerk van Travel Professionals. In enkele jaren groeide TravelNext van een Nederlandse travelmarketing community naar een gerenommeerd merk en industry platform in travel onder haar supervisie.

Lees Interacties

Trackbacks

  1. Onderzoek naar klantenservice: digitale service heeft zo zijn beperkingen | TravelNext schreef:
    28 oktober 2016 om 17:10

    […] online travel organisaties (OTA’s en search websites) in de reisbranche experimenteren nu met Artificial Intelligence, messenger en […]

  2. Whatsapp lanceert status Updates a la Snapchat: nog meer opties voor engagement | TravelNext schreef:
    21 februari 2017 om 13:15

    […] tijd bezig met communicatie via messenger en slingert dit ook aan door middel van chatbots. Met artificial intelligence werd getest in hoeverre bots in staat zijn antwoord te kunnen geven op de meeste consumentenvragen. Dat […]

  3. In de reiswereld communiceren op social media: human voice of AI & chatbots?| longread | TravelNext schreef:
    9 maart 2017 om 09:24

    […] Ondank dat KLM momenteel ook experimenteert met chatbots en klantenservice via een geautomatiseerd systeem is de human interface tot nu toe, met name in het geval van specifieke vragen, onverminderd nodig. […]

Primaire Sidebar

Nieuwsbrief

Mis niets en schrijf je in voor de nieuwsbrief!

TravelNext is onderdeel van vakblad TravelPro

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Twitter
  • YouTube

Knowledge Partners

Breda University
Reiswerk
Reiswerk
EURAM
Vakantiebeurs
Travel Congress

Recente vacatures

Vacatures powered by Reiswerk.nl


General Manager Huis Huren Ibiza
Red Online Marketing zoekt online marketeers
Vakantiestunt zoekt zelfstandig reisspecialisten
Display & Paid Social Marketeer bij Thomas Cook
Junior SEO Specialist bij TUI
Online marketeer bij Sunweb Group

Zelf een vacature plaatsen als werkgever?

Dat kan! Je maakt eenmalig een werkgeversprofiel aan op Reiswerk.nl en vervolgens kun je er alle vacatures in uploaden, die getoond worden aan een database bestaande uit meer dan 10.000 geregistreerden.

Recente reacties

  • Nelly wolter op TUI lanceert nieuw concept: eerlijk op vakantie met TUI Fair Travel
  • Sandra Mathijssen op Succesvol digitaal Travel Congress 2021: vooruitkijken naar de nieuwe werkelijkheid
  • Georg op Ierse technologie biedt grensverleggende en veilige reisoplossingen 

Tagcloud

mobiel reizen reviews Social Media NHTV Google hotels destinatiemarketing instagram onderzoek Expedia Airbnb TUI TripAdvisor Vakantiebeurs KLM Facebook travel Booking.com technologie

Footer

Founding partners

Meer weten over ons Privacy beleid?

Privacy en Cookiebeleid

Copyright © 2023 · TravelNext