De Nederlandse aanbieder van verrassingsreizen srprs.me zet haar volgende stappen in de online reiswereld. De volgende stappen van het bedrijf gaan gepaard met een CEO-wissel. Symen Jansma vervangt de huidige CEO en mede-oprichter Raymond Klompsma. Na een periode van groei, gaat het bedrijf vanaf volgend jaar haar activiteiten buiten Nederland in Europa verder uitbreiden. Daarnaast…Lees meer
E-commerce
Transavia en reisdagboektool Travel Diaries slaan de handen ineen
Transavia Ventures B.V. heeft een positie weten te bemachtigen binnen start-up Travel Diaries, een web-applicatie waarin reizigers online een dagboek kunnen ontwerpen, delen en bestellen als gedrukt boek. Naast de kapitaalinjectie van € 100.000, waarmee Travel Diaries dit jaar nog een mobiele app laat ontwikkelen, gaan de twee bedrijven een strategische samenwerking aan om elkaar…Lees meer
Adverteren via YouTube: bereik is niet de sleutel, het gaat om de intentie
Voorheen werd video met name gebruikt voor branding en om zoveel mogelijk mensen te bereiken en te inspireren. Tegenwoordig zijn we in staat om video meer in te zetten als een performance-kanaal en dat zal de komende jaren doorgroeien, dat liet Omid Yazdanpanah van Google weten tijdens de Travel & Leisure Summit van RMC en…Lees meer
Op studiereis naar Dublin met RED online marketing en RMC Travel
Op uitnodiging van RED online marketing en RMC Travel mocht Richard Otten namens Glamping.nl mee op studiereis naar Dublin om een bezoek te brengen aan drie grote techneuzen waar we in deze branche zoveel mee te maken hebben: Microsoft, Facebook en Google. We maken een korte balans op van deze studiereis. Roy Platje (eigenaar RED…Lees meer
OAK onderzocht: Deze Nederlandse reisbedrijven groeien online het hardst
Een groot deel van de Nederlanders boekt zijn of haar zomervakantie tegenwoordig online. Des te belangrijker voor de reisbranche om hun online marketingspel goed te spelen. Maar wie doet het nou echt goed online met zijn digital marketing inspanningen? Wie zijn er het hardst gegroeid online? OAK bekeek de Nederlandse reisbranche en dook in de…Lees meer
Interview Vakanties.nl: investeren in hyperpersoonlijke aanbevelingen
Eerder deze maand werd bekend dat Vakanties.nl een investering van vijf miljoen euro heeft ontvangen. TravelNext vroeg Judith Eyck, medeoprichter en directeur van vakanties.nl, naar haar ambities en toekomstplannen voor het bedrijf. Hoe is het idee van Vakanties.nl ontstaan? “De eerste keer dat ik en Joost Romeijn (medeoprichter) met elkaar hebben gesproken over Vakanties.nl is…Lees meer
Smartphone speelt grote rol in het boekingsproces en de beleving van quality time
De smartphone speelt in het boekingsproces en de beleving van quality time van de gast een steeds grotere rol. Zeker 70% van alle directe boekingen gebeuren online dus via smartphone, laptop of pc. Wanneer dat vlekkeloos verloopt, krijgt de vakantie de eerste positieve impuls. Praktische, gerichte en complete informatie op de smartphone geeft de gast…Lees meer
TravelHub biedt reisondernemingen meer dan 150 betaalmethoden
Ingenico Group lanceert TravelHub, een oplossing voor bedrijven uit de reisindustrie om te verbinden met Ingenico’s wereldwijde end-to-end-verwerkingsmogelijkheden voor betalingen en regionale gateways in Azië, Latijns-Amerika en Europa. TravelHub biedt reisondernemingen gemakkelijk toegang tot meer dan 150 betaalmethoden – inclusief creditcards en alternatieve betalingsoplossingen – en valutaopties. Het biedt slimme transactieroutingsmogelijkheden voor alle betaalplatforms, waardoor…Lees meer
KLM voegt Apple Pay toe aan KLM-app
Apple Pay is vanaf vandaag beschikbaar voor Nederlandse gebruikers van de iOS-app van KLM. Met Apple Pay kunnen klanten snel, gemakkelijk en veilig betalen voor vliegtickets en aanvullende diensten, zoals ruimbagage of stoelen met extra beenruimte. Klantcomfort staat voorop in de KLM-app: voor, tijdens en na de reis. Het toevoegen van de Apple Pay-optie aan…Lees meer
Transavia start nieuw initiatief met Transavia Ventures
Transavia is gestart met Transavia Ventures BV; een nieuw initiatief om innovatie te bevorderen en strategische samenwerkingen aan te gaan met bedrijven die vernieuwende technologieën hebben ontwikkeld. Met de start van Transavia Ventures biedt Transavia innovatieve bedrijven op het gebied van reizen, techniek, mobiliteit, logistiek, digital retail, hospitality en duurzaamheid de kans om kapitaal te…Lees meer