Door: Laurens Taekema (Parkvakanties) Hoe geef je jouw website een boost en zorg je dat jouw merk top of mind is bij jouw doelgroep? In de afgelopen twee jaar verviervoudigde Parkvakanties haar omzet én kreeg er tienduizenden fans bij op Facebook. In dit artikel deel ik zes tips op basis van onze ervaringen. Anno 2019…Lees meer
E-commerce
Gastreviews steeds belangrijker tijdens het boeken van accommodatie
Reizigers nemen vakantiefoto’s en beschrijvingen van accommodaties niet langer voor lief. In plaats daarvan worden gastreviews van eerdere gasten steeds belangrijker voor boekers om mee te nemen in hun overweging om een accommodatie te boeken, vooral als ze in een unieke accommodatie willen verblijven. Voor dit soort reizigers ligt de kracht van de klantreview niet…Lees meer
SamBoat: ‘Airbnb’ concept voor bootverhuur
Op zoek naar een mooie boot om een paar weken langs de Middellandse Zeekust of de Adriatische Zee te varen? Of je wilt vanaf je vakantie-adres in het buitenland een dagje spelevaren met een jacht, een catamaran, een zeilboot of bijvoorbeeld een motorboot? Het online bootverhuurplatform SamBoat.nl brengt booteigenaren en consumenten die een boot willen…Lees meer
Doe mee aan de Travel Challenge 2019
Alleen door nieuwe dingen te ontdekken en je grenzen te verleggen, verbreed je je horizon. Benieuwd hoe de reiswereld je horizon kan verbreden? Doe dan mee aan de Travel Challenge 2019! De Travel Challenge is een vijfdaagse business course in het buitenland. Dit jaar ga je in Turkije met 80 andere talenten in teams aan…Lees meer
Breda University Talents: Hoe co-creatie leidt tot loyaliteit van je klanten
Door Isabel Tukker ”Een van de krachtigste manieren om klanten te betrekken en unieke waarde te leveren” (KnowledgeBrief, 2018): dat is waar co-creatie voor staat. Hoewel het niet zo eenvoudig is als het klinkt, kan effectief gebruik maken van co-creatie zeer nuttig en lonend zijn voor je bedrijf. Met een voorbeeld van Expedia zullen de…Lees meer
De vijf best gelezen blogs van 2018
De laatste dag van het jaar is aangebroken, hét moment om nog een keer terug te kijken op 2018 voordat we aan het nieuwe jaar beginnen. Ook in 2019 staat er alweer veel te gebeuren met de Vakantiebeurs en het nieuwe Travel Congress voor de deur. Maar eerst hieronder de vijf best gelezen blogs van…Lees meer
Travelport: wens naar nieuwe technologieën steeds groter
Reizigers zeggen dat mobiele apparaten net zo belangrijk zijn tijdens het reizen, als voor elk ander aspect van het dagelijks leven. De wens naar nieuwe technologieën, zoals voice search, e-betaling en digitale kamersleutels, wordt steeds groter om de reiservaringen te vereenvoudigen en te verbeteren. Dat blijkt uit de resultaten van de Travelport 2018 Global Digital…Lees meer
Interview nieuw platform Triptold: een Airbnb voor persoonlijke en unieke rondreizen
Triptold, een nieuw platform dat kan worden omschreven als een Airbnb voor persoonlijke en unieke rondreizen. Triptold is bedacht en opgericht door Steff Kap (27). Tijdens de studie Small Business & Retail Management kwam het idee om zelf een onderneming op te zetten. TravelNext is benieuwd hoe Triptold precies werkt en vroeg dat aan Steff. Wat…Lees meer
Al 22 reis-startups hebben hun weg naar het Travel Impact Lab gevonden
Sinds de oprichting halverwege dit jaar heeft het Travel Impact Lab al meer dan 22 leuke reis-startups gesproken. Deze startups geven de gevestigde reisorganisaties een eventuele buitenboordmotor om succesvol te innoveren met een positieve impact op de wereld. Een belangrijke drive om impactvol te willen innoveren is de behoefte van klanten en de wereld om…Lees meer
Is de vogel gevlogen? TravelBird stopt online verkoop
TravelBird heeft vandaag de verkoop van online reisaanbiedingen moeten stopzetten en uitstel van betaling moeten aanvragen, na het uitblijven van nieuwe financiële investeringen. TravelBird is lid van de SGR, wat betekent dat reizigers die een reis via TravelBird hebben geboekt, zijn gedekt onder de voorwaarden van de garantieregeling van de SGR. Reizigers die een reis geboekt…Lees meer