Wat zijn de veranderende consumentengedragingen, nieuwe technologieën en trends die de marketing in 2020 zullen verstoren? Google-medewerkers delen hun voorspellingen om aan het begin van dit nieuwe decennium je een concurrentievoordeel te geven op het gebied van marketing. 1. Snackable videocontent De enorme groei van video-sharing apps onthult nieuwe manieren waarop consumenten omgaan met content…Lees meer
Marketing
‘Nog maar 1 kamer over zoals deze op onze site…’: are you serious?
‘Nog maar 1 kamer over zoals deze op onze site’…. Er is (in het verleden) genoeg discussie (geweest) over de mededeling die menigeen weleens heeft gezien op websites als Booking.com. Het is dan ook niet verbazingwekkend dat deze terugkomt in de ‘Leidraad Bescherming online consument’ van de ACM. De waakhond laat weten dat ze extra…Lees meer
TeamAnimation introduceert marketingpakketten voor campings
Content is (nog steeds) key en bijna alle bedrijven lijken te investeren in contentcreatie. Ervoor zorgen dat je website op orde is door middel van blogs en landingspagina’s die SEO technisch in orde zijn, maar ook het beheren van je social media kanalen. Het zijn standaarden geworden waar je niet omheen kunt wanneer je je…Lees meer
RED Online Marketing en Holidayguru gaan samenwerking aan
RED Online Marketing gaat Holidayguru op weg helpen op de Nederlandse markt, dat laten beide bedrijven vandaag weten. “Trots zijn wij op de recente samenwerking met Holidayguru. Beiden zijn wij met onze kantoren in Utrecht gevestigd, wat al direct een band schept. Holidayguru heeft online ambities, die goed bij onze eigen uitgangspunten passen. Wij gaan…Lees meer
Destinatie betrekken bij je event: de stad als podium
Een internationaal event organiseren in Nederland.. vaak wordt er dan gekozen voor Amsterdam. Maar Nederland heeft uiteraard veel meer te bieden, zo bewijst Wisse Kommunikatie met het ‘Data Know Better’-event dat zij oktober dit jaar organiseerde. De organisatie besloot het over een andere boeg te gooien en het internationale gezelschap in Arnhem te ontvangen. Ik…Lees meer
Adverteren via YouTube: bereik is niet de sleutel, het gaat om de intentie
Voorheen werd video met name gebruikt voor branding en om zoveel mogelijk mensen te bereiken en te inspireren. Tegenwoordig zijn we in staat om video meer in te zetten als een performance-kanaal en dat zal de komende jaren doorgroeien, dat liet Omid Yazdanpanah van Google weten tijdens de Travel & Leisure Summit van RMC en…Lees meer
Op studiereis naar Dublin met RED online marketing en RMC Travel
Op uitnodiging van RED online marketing en RMC Travel mocht Richard Otten namens Glamping.nl mee op studiereis naar Dublin om een bezoek te brengen aan drie grote techneuzen waar we in deze branche zoveel mee te maken hebben: Microsoft, Facebook en Google. We maken een korte balans op van deze studiereis. Roy Platje (eigenaar RED…Lees meer
Transavia start nieuw initiatief met Transavia Ventures
Transavia is gestart met Transavia Ventures BV; een nieuw initiatief om innovatie te bevorderen en strategische samenwerkingen aan te gaan met bedrijven die vernieuwende technologieën hebben ontwikkeld. Met de start van Transavia Ventures biedt Transavia innovatieve bedrijven op het gebied van reizen, techniek, mobiliteit, logistiek, digital retail, hospitality en duurzaamheid de kans om kapitaal te…Lees meer
Indrukwekkende groei van zoekopdrachten voor Rusland, Kenia en Brazilië
Waar willen Nederlanders het liefst hun vakantie doorbrengen, en wat zijn de huidige reistrends? Google publiceert elke zes maanden de Google Travel Monitor. Dit is een analyse van het online zoekgedrag van Nederlandse gebruikers op het gebied van reizen en vakanties. Google selecteerde de zeven meest relevante categorieën aan de hand van de snelst groeiende…Lees meer
7 PR-tips voor de reisbranche om meer zichtbaarheid te creëren
Bedrijven uit de reisbranche zijn de mooiste bedrijven. Het zijn immers bedrijven die het mooiste mede mogelijk maken: reizen. Maar mooie bedrijven zijn helaas niet automatisch ook bekende bedrijven. Daar is actie voor nodig. Heeft jouw bedrijf een missie waar meer mensen van mogen weten? Neem dan deze PR-tips ter harte. Door Suzanne van Duijn…Lees meer