Wat zijn de veranderende consumentengedragingen, nieuwe technologieën en trends die de marketing in 2020 zullen verstoren? Google-medewerkers delen hun voorspellingen om aan het begin van dit nieuwe decennium je een concurrentievoordeel te geven op het gebied van marketing. 1. Snackable videocontent De enorme groei van video-sharing apps onthult nieuwe manieren waarop consumenten omgaan met content…Lees meer
Zoekmachine marketing
Op studiereis naar Dublin met RED online marketing en RMC Travel
Op uitnodiging van RED online marketing en RMC Travel mocht Richard Otten namens Glamping.nl mee op studiereis naar Dublin om een bezoek te brengen aan drie grote techneuzen waar we in deze branche zoveel mee te maken hebben: Microsoft, Facebook en Google. We maken een korte balans op van deze studiereis. Roy Platje (eigenaar RED…Lees meer
Indrukwekkende groei van zoekopdrachten voor Rusland, Kenia en Brazilië
Waar willen Nederlanders het liefst hun vakantie doorbrengen, en wat zijn de huidige reistrends? Google publiceert elke zes maanden de Google Travel Monitor. Dit is een analyse van het online zoekgedrag van Nederlandse gebruikers op het gebied van reizen en vakanties. Google selecteerde de zeven meest relevante categorieën aan de hand van de snelst groeiende…Lees meer
Generatie Z staat op het punt Millennials te overtreffen
In 2019 zal 32 procent van de wereldbevolking vallen onder Generatie Z en daarmee de Millennials overtreffen die 31,5 procent voor hun rekening nemen. Dat blijkt uit de gegevens van Bloomberg. Mensen die in 2001 geboren zijn, worden volgend jaar 18, wat betekent dat velen naar de hogescholen gaan, mogen stemmen en, afhankelijk van hun staatsburgerschap,…Lees meer
Glamping.nl: contentmarketing in een nichemarkt
Glamperen in een safaritent in Nederland, overnachten in een Skylodge in Peru of toch naar de sterren kunnen kijken vanuit je airlodge in Toscane? Het is allemaal mogelijk, want Glamping (wat staat voor Glamorous Kamperen) is een trend die in 2017 definitief is doorgebroken. Niet gek dus dat de website Glamping.nl inmiddels meer dan 250…Lees meer
Het Vakantiepark van de Toekomst: Trends, ontwikkelingen én 5 learnings voor travel marketeers
De Vakdag “Het Vakantiepark van de Toekomst” vond 8 juni plaats in De Efteling. Tijdens deze eerste editie van dit evenement kwamen de trends en ontwikkelingen in de vakantieparken en leisure branche uitgebreid voorbij. Het bleek een inspirerende dag vorige week donderdag. In het Efteling Theater lieten bijna 400 ondernemers en marketeers zich bijpraten over…Lees meer
Direct hotelkamers reserveren met Google: OTA’s worden in theorie buitenspel geplaatst
In de OTA Update van juli 2015 op TravelNext gaf ik aan dat Google experimenteert met mogelijkheden om hotelgasten via Google te laten boeken. Met het Hotel Ads programma zet Google nu vol in op de hotelbranche. Binnen de zoekmachine zelf toont Google hotelinformatie inclusief afbeeldingen, reviews, een overzicht van de faciliteiten én prijsvermeldingen van…Lees meer
Google Search introduceert professional reviews
Google heeft in de VS een handige nieuwe feature geïntroduceerd: bij Google Search zie je nu ook beoordelingen en reviews van gerenommeerde recensenten en publishers. Handig als je wilt weten wat een Michelin-sterren-beoordelaar van het restaurant vindt dat je in gedachten hebt voor dat huwelijksaanzoek. Maar Google gaat net een stapje verder.
5 bruikbare video’s met marketingstrategie en tips door experts in travel & hospitality
Travel en hospitality overlappen elkaar wanneer het op marketingstrategie aankomt. In een serie voor hotelmarketeers die Leonardo heeft ontwikkeld (ieder duurt 5-10 minuten), zijn er diverse inzichten belicht die een succesvolle (hotel) marketing strategie stimuleren. Wie de experts zijn loopt sterk uiteen, van Kayak, tot aan TripAdvisor en van onderzoekers tot trendwatchers. Dat zorgt in onderstaande…Lees meer
Google’s micro moments: Sta jij op elk moment klaar voor de reiziger?
Het is op en top zomer, eindelijk wordt het echt zomerweer. De afgelopen weken was daar wel wat anders over te zeggen. Regen, wolken en kou, niet echt het zomerweer. Vandaar ook Nederlanders massaal last-minutes gaan boeken, dat ze op elk moment van de dag kunnen zeggen dat ze direct een vakantie willen boeken of…Lees meer