Het zomerseizoen is ten einde dus het is tijd voor de tweede editie van de Social Travel Top 30. Buzzcapture heeft onderzocht welke Nederlandse reismerken in de periode juli tot en met september het beste presteerden op het gebied van online berichtgeving. Sinds de eerste editie is er uitgebreid naar zestig merken die worden gemonitord. Hoeveel…Lees meer
Welke budgetmaatschappijen leveren de beste service volgens social media?
De zomer is weer voorbij en veel Nederlanders hebben genoten van een vakantie in het buitenland. Favoriet vervoermiddel is het vliegtuig, het liefst zo goedkoop mogelijk. Budgetmaatschappijen zijn ongekend populair, maar zijn deze ook beter op het gebied van service? Uit de gegevens van de Brand Monitor van Buzzcapture blijkt dat passagiers niet altijd even tevreden…Lees meer
Case: doorontwikkeling van de Tilburgse Kermis met hulp van een instameet in de lucht
Credits afbeelding: Jeroen van Dam Afgelopen 26 juli hebben een aantal bekende Nederlandse Instagrammers en influencers een aanbod om de Tilburgse Kermis van grote hoogte te beleven, met genoegen geaccepteerd. De instameet is geïnitieerd door de Tilburgse Kermis en de Gemeente Tilburg vanuit de visie om met het diverse aanbod van zo’n 230 attracties die…Lees meer
Twitter update; welke kansen liggen er nog?
Twitter, ja Twitter. Het social media kanaal waar nauwelijks nog over wordt geschreven. Door sommige wordt het social media kanaal zelfs al ‘dood’ genoemd. Waar het kanaal enige jaren geleden nog in de top 3 stond van de meest gebruikte social media kanalen, staat het kanaal nu op nummer 6 onder kanalen als YouTube en…Lees meer
The Tweet Experience van Melia Hotels #EyeforTravel2015
Tijdens het Eye for Travel congres nam Marco Fanton, de social media director van Melia Hotels ons mee op het social media avontuur dat Melia Hotels heeft beleefd. Met vele voorbeelden verteld hij hoe Melia Hotels en de gasten dit avontuur, The Tweet Experience, hebben beleefd. Hij begon met de volgende quote: YOU’VE GOT TO…Lees meer
Het Twitteraccount van @sweden, slimme zet of niet?
Zweden staat er al een tijdje om bekend dat zij hun nationale twitteraccount wekelijks door geven aan een inwoner van Zweden. Zij krijgen de schone taak om het land te vertegenwoordigen tegenover de meer dan 41.000 volgers die het account op dit moment telt. Deze week zit er echter een bijzondere dame achter de knoppen…Lees meer
TourPRess Twittercafe
Eerste TourPRess Twittercafe: kennis delen Gisteren vond in de Winkel van Sinkel in Utrecht het eerste TourPRess Twittercafé plaats. Zowel TourPRess leden als niet-leden waren welkom. Een goed initiatief om met vakmensen uit de reisbranche te spreken over de mogelijkheden en de struikelblokken van ‘nieuwe’ media. Twaalf nieuwsgierigen kwamen ervaringen, vragen en kennis delen, onder…Lees meer
Air Arabia Maroc komt met nieuwe Twitter actie
Op maandag 31 oktober start Air Arabia Maroc een digitale ‘Treasure hunt’ op Twitter en Foursquare. De hoofdprijs is een vliegticket naar Nador of Tanger. In totaal heeft de low cost airline vijf vliegtickets digitaal verstopt in vijf verschillende steden in Nederland. Actie op Twitter en Foursquare Van maandag 31 oktober tot en met vrijdag…Lees meer
ARAG zet Twitter in voor vluchtcompensatie
ARAG heeft deze week het Twitteraccount Flight Claim Scan (@flightclaimscan) gelanceerd. Het doel is om hiermee luchtvaartpassagiers via Twitter live op de hoogte gehouden van vertraagde en geannuleerde vluchten die in aanmerking komen voor een compensatieregeling variërend van €125,- tot €600,- per persoon. Marc van Erven, CEO van ARAG: ‘Na de succesvolle lancering van de…Lees meer
to Tweet or not to Tweet – Social media & locatie Amersfoort
Om het imago van Amersfoort als zakelijke bestemming te versterken heeft Stichting Citymarketing Regio Amersfoort niet lang geleden de campagne “Locatie Amersfoort, where minds meet” gestart. Omdat social media zoals Twitter niet meer weg te denken zijn uit het bedrijfsleven heeft men het Twitterhandboek “to Tweet or not to Tweet – Social media & locatie Amersfoort”…Lees meer