EURAM is de nieuwe knowledge parter van TravelNext. EURAM biedt de reisindustrie de best presterende technologische B2B tools, zodat de reiziger de best mogelijke op maat uitgewerkte reiservaringen kan beleven. De meermaals bekroonde technologische oplossingen van EURAM zijn gebruiksvriendelijk en werken efficiëntie verhogend door de hele customer journey. EURAM biedt twee essentiële oplossingen: Creative Packaging…Lees meer
Featured
KLM: persoonlijk advies via smart speaker Amazon Alexa
KLM lanceert als eerste luchtvaartmaatschappij ter wereld een inspiratieservice op de slimme speaker Amazon Alexa. In een gesprek met KLM’s bot krijgen klanten advies over toepasselijke reisbestemmingen. Hierbij worden beeld en gesproken tekst gecombineerd en krijgt de gebruiker ook direct de prijs van het vliegticket te horen. Met ingang van 26 juni kunnen alle Alexa-gebruikers…Lees meer
Travel Congress: nieuwe aftrap Vakantiebeurs
Verschillende trends en ontwikkelingen maken dat de reisbranche volop in beweging is. De Vakantiebeurs speelt hierop in door dit jaar op 8 januari, een dag voorafgaand aan de vakdag, een toonaangevend nieuw Travel Congress te lanceren. Dit betaalde reiscongres is hét onafhankelijke kennisevent voor specialisten in de reisbranche. Future Proof Travel Binnen het thema “Future…Lees meer
Wat social media met je doet…
Zit jij vaak op social media en vraag je je weleens af wat dit met je (gezondheid) doet? Facebook-medewerkers David Ginsberg (Director of Research) en Moira Burke (Research Scientist Facebook) schreven er een blog over op de dag dat Snooze (onopgemerkt ‘ontvolgen’) werd gelanceerd. Je denkt dat ze alleen maar positief hebben geschreven over de…Lees meer
Uitkomst design sprint TUI, Transavia & studenten ‘wachten aan de gate’ opgevolgd door Schiphol
Op 21 augustus begonnen TUI en Transavia met een vijfdaagse Design Sprint om het winnende concept van de Reiswerk Studenten Challenge, naar het volgende niveau te brengen. Dit gebeurt door het concept specifieker te maken, een MVP (Minimal Viable Product) te ontwikkelen en het valideren van het prototype met reizigers in een week. Dit project…Lees meer
TravelNext gaat verder onder de vlag van TravelPro
TravelNext is hét online kennisplatform voor professionals in de reiswereld waar ontwikkelingen op het gebied van digitalisering en innovatie met elkaar gedeeld worden. Het platform wil mensen die in travel werken, inspireren en uitdagen om de beste travelprofessionals te zijn. We gaan iets nieuws doen!
15 Travel startups die het in 2017 gaan maken
Het jaar 2017 is daar. Tijd om vooruit te blikken: Welke startups gaan het in 2017 écht maken in de travel industrie? 2016 stond in het teken van investeringen (hoewel minder dan in 2015), Airbnb-uitdagers, het nog altijd spraakmakende Uber en de toenemende invloed van Google (met o.a. de Google Flights uitbreidingen, waarbij prijzen voorspeld…Lees meer
3 redenen om klantenservice via Facebook Messenger in de gaten te houden
Facebook Messenger groeit in populariteit en is misschien wel bij uitstek het medium om klantenservice en marketing in te embedden.
Bloggen in het toeristisch onderwijs. Case: NHTV en DFDS Seaways (longread)
Reisinfluencers zijn hot, zoveel is zeker. Het is dan ook mooi om te zien dat de NHTV en TravelNext hebben samengewerkt met DFDS Seaways om een leertraject op te zetten binnen de functiegerichte bachelor waarin de kracht van de reisinfluencer centraal stond. De NHTV-studenten moesten een blog en vlog maken over de bestemming van de studiereis:…Lees meer
Hoe kunnen airlines en airports de klanttevredenheid verhogen via mobile?
Recentelijk heb ik op de World Travel Market in London het voorrecht gehad om te spreken met verschillende Marketing Managers van gerenommeerde luchtvaartmaatschappijen, zoals Turkish Airlines, Delta Airlines en TAP Portugal. Ook heb ik het geluk om van dichtbij mee te maken hoe luchtvaartmaatschappijen, zoals British Airways en Jet Airways continue hun communicatie processen richting…Lees meer