Vorige week lanceerde Google zijn nieuwste cloud based product, Inbox. Google Inbox werd gepresenteerd als de her-uitvinding van email. Het is geen nieuwe vorm van email, maar het werkt bovenop, of naast je huidige Gmail box. Maar is het echt zo revolutionair anders en waar moet je als marketeer nu rekening mee houden in je…Lees meer
E-mailmarketing
D-reizen: 4 maanden na de fusie worden de plannen duidelijk
De Telegraaf staat bekend om de sensationele koppen. Maar jammer dat ze hiermee de reisbranche onnodig in een verkeerd daglicht zetten. De Telegraaf kopt “D-reizen in de problemen”. D-reizen gaat de komende drie jaar reisbureaus sluiten. Nee dus, ze gaan bezig met revenue, want dat is nodig in de reisbranche!
Groupon NL & Expedia: duizenden nieuwe hotels
Groupon NL werkt samen met Expedia en kan daardoor duizenden nieuwe hotels toevoegen aan haar aanbod. Dat aanbod kun je vanaf vandaag ook via de Nederlandse website boeken. De website bezoeker krijgt altijd een actueel aanbod tegen de marktprijs die aansluit op de zoekvraag, ook als Groupon op dat moment geen deal heeft! Naast de reguliere…Lees meer
E-mailmarketing in de reisbranche – wat zijn de laatste cijfers & ontwikkelingen?
De reisbranche staat over het algemeen niet bekend als de branche waar de meest opvallende resultaten op e-mailmarketing gebied worden behaald. En de engagement van de ontvangers, die zich uit in lage open- en doorklikratio’s, blijft een punt van menig discussie tussen travel marketeers. Maar is het allemaal wel zo slecht als wordt beweerd? Of…Lees meer
Disruptive zijn online: conversie-optimalisatie tijdens het boekingsproces
Een hot topic momenteel: Hoe kunnen we de klant zo persoonlijk mogelijk benaderen? Alle (big) data die verzameld wordt, kan gebruikt worden om de ervaring voor de klant zo persoonlijk en relevant mogelijk te maken. Hypothese, analyse, conclusie, optimalisatie, dat is toch vaak het proces waarmee een adverteerder te maken krijgt zodra hij aan conversie-optimalisatie…Lees meer
Do’s & Don’ts bij het reageren op positieve reviews
Dat reviews hotelboekingen beïnvloeden staat buiten kijf. Interessant is dat 77% van de reviewlezers zijn perceptie van een hotel laat beïnvloeden door een hotelreactie. Hierdoor de reviewlezers vooral het gevoel dat het hotel meer voor de gasten zorgt (en dat geeft dus een verhoogde kans op bookings). Slechts ¼ van de reviews op TripAdvisor krijgt…Lees meer
Trends to watch volgens het Marketingfacts jaarboek 2014/2015
TravelNext’s ‘grote broer’ heeft weer een prachtig boek uitgebracht: Marketingfacts komt met het Marketingfacts Jaarboek 2014/2015. Speciaal voor TravelNext wilde Danny Oosterveer (binnen de Marketingfacts community verantwoordelijk voor onderzoek, editing, social en het boek) alvast wat tipjes van de sluier oplichten. Wat kun je van het boek verwachten, welke cases van travel komen er aan bod…Lees meer
KRAS: De senior traveler en het online zoek- en boekgedrag
”Senioren van nu” kunnen hun weg op het internet steeds beter vinden. Ze luisteren naar meningen van andere internetgebruikers, vergelijken prijzen en waarderen de keuzevrijheid. Om als organisatie goed in te kunnen spelen op het veranderende mediagedrag van de senior traveler heeft Kras onderzoek gedaan naar de online informatiebehoefte- en consumptie van de 50-plusser (n=406)….Lees meer
Hoe maak je succesvol gebruik van je customer lifecycle met e-mailmarketing?
Het klinkt op zichzelf best eenvoudig, “een customer lifecycle implementeren”. Toch komt er veel bij kijken, zeker als e-mailmarketing een grote motor is binnen je bedrijf. International Travel Group (ITG) heeft zelf een uitgebreide customer lifecycle, waarbij e-mailmarketing een belangrijke rol speelt. In deze case lees je hoe zij succesvol omgaan met de verschillende fasen waarin…Lees meer
Een kijkje in het leven van Matthijs van Bloem, Online Marketeer bij Oad Reizen
Wij vinden het reuze-interessant om te weten wat een social media manager zoal doet door de dag heen? Wij volgen in de rubriek ‘een kijkje in het leven van…’ online marketeers van verschillende bedrijven zodat we eindelijk eens te weten komen wat ze doen, wat hen goed maakt, waar ze trots op zijn en wat…Lees meer