• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

TravelNext

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche.

  • Nieuws
  • Duurzaam
  • Tech
    • Mobiel
    • Apps
    • Video
    • Virtual reality
  • Social
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Pinterest
    • Snapchat
    • YouTube
    • Reviews
  • Marketing
    • Affiliate marketing
    • Destinatiemarketing
    • E-mailmarketing
    • Online advertising
    • Online PR en branding
    • Zoekmachine marketing
  • E-commerce
    • Customer service
    • Sharing Economy
    • Usability & design
    • Webanalytics
  • Events
    • ANVR Congres
    • Travel Congress
    • Reiswerk Studentenchallenge
    • Emerce eTravel 2016
    • Vakantiebeurs Vakdagen Jaarbeurs Utrecht
    • ITB Berlijn
    • Digital Tourism Innovation Campus Barcelona
    • Eye For Travel Amsterdam
    • TravelNext Congres
  • Specials
    • International Year of Sustainability in Tourism (2017)
    • Trends
    • Startups
    • Interviews
    • Opleiding en ontwikkeling
  • Partners
    • RED Online Marketing
    • EURAM
    • Samenwerken?
  • Bloggers
  • Vacatures
  • Contact

E-mailmarketing

Google Inbox: Lessen voor de travel e-mail marketeer?

4 november 2014 door Roy Platje

Vorige week lanceerde Google zijn nieuwste cloud based product, Inbox. Google Inbox werd gepresenteerd als de her-uitvinding van email. Het is geen nieuwe vorm van email, maar het werkt bovenop, of naast je huidige Gmail box. Maar is het echt zo revolutionair anders en waar moet je als marketeer nu rekening mee houden in je…Lees meer

Categorie: E-mailmarketing Tags: Gmail, Google Inbox

D-reizen: 4 maanden na de fusie worden de plannen duidelijk

7 oktober 2014 door Lobke Elbers

De Telegraaf staat bekend om de sensationele koppen. Maar jammer dat ze hiermee de reisbranche onnodig in een verkeerd daglicht zetten. De Telegraaf kopt “D-reizen in de problemen”. D-reizen gaat de komende drie jaar reisbureaus sluiten. Nee dus, ze gaan bezig met revenue, want dat is nodig in de reisbranche!

Categorie: Customer service, E-mailmarketing, Mobiel, Social media

Groupon NL & Expedia: duizenden nieuwe hotels

25 augustus 2014 door Redactie TravelNext

Groupon NL werkt samen met Expedia en kan daardoor duizenden nieuwe hotels toevoegen aan haar aanbod. Dat aanbod kun je vanaf vandaag ook via de Nederlandse website boeken. De website bezoeker krijgt altijd een actueel aanbod tegen de marktprijs die aansluit op de zoekvraag, ook als Groupon op dat moment geen deal heeft! Naast de reguliere…Lees meer

Categorie: Affiliate marketing, E-commerce, E-mailmarketing Tags: Expedia, Groupon

E-mailmarketing in de reisbranche – wat zijn de laatste cijfers & ontwikkelingen?

10 juli 2014 door Gastblogger

De reisbranche staat over het algemeen niet bekend als de branche waar de meest opvallende resultaten op e-mailmarketing gebied worden behaald. En de engagement van de ontvangers, die zich uit in lage open- en doorklikratio’s, blijft een punt van menig discussie tussen travel marketeers. Maar is het allemaal wel zo slecht als wordt beweerd? Of…Lees meer

Categorie: E-mailmarketing Tags: E-mail benchmark

Disruptive zijn online: conversie-optimalisatie tijdens het boekingsproces

26 juni 2014 door Cyril Westerhof

Een hot topic momenteel: Hoe kunnen we de klant zo persoonlijk mogelijk benaderen? Alle (big) data die verzameld wordt, kan gebruikt worden om de ervaring voor de klant zo persoonlijk en relevant mogelijk te maken. Hypothese, analyse, conclusie, optimalisatie, dat is toch vaak het proces waarmee een adverteerder te maken krijgt zodra hij aan conversie-optimalisatie…Lees meer

Categorie: Customer service, Destinatiemarketing, E-commerce, E-mailmarketing, Social media, Usability & design Tags: apps, conversie, Cyril Westerhof, personalisatie, retargeting

Do’s & Don’ts bij het reageren op positieve reviews

19 juni 2014 door Sanne Bakker

Dat reviews hotelboekingen beïnvloeden staat buiten kijf. Interessant is dat 77% van de reviewlezers zijn perceptie van een hotel laat beïnvloeden door een hotelreactie. Hierdoor de reviewlezers vooral het gevoel dat het hotel meer voor de gasten zorgt (en dat geeft dus een verhoogde kans op bookings). Slechts ¼ van de reviews op TripAdvisor krijgt…Lees meer

Categorie: Customer service, E-mailmarketing, Online PR en branding Tags: positieve reviews, review

Trends to watch volgens het Marketingfacts jaarboek 2014/2015

17 juni 2014 door Gastblogger

TravelNext’s ‘grote broer’ heeft weer een prachtig boek uitgebracht: Marketingfacts komt met het Marketingfacts Jaarboek 2014/2015. Speciaal voor TravelNext wilde Danny Oosterveer (binnen de Marketingfacts community verantwoordelijk voor onderzoek, editing, social en het boek) alvast wat tipjes van de sluier oplichten. Wat kun je van het boek verwachten, welke cases van travel komen er aan bod…Lees meer

Categorie: Affiliate marketing, Customer service, Destinatiemarketing, E-commerce, E-mailmarketing, Mobiel, Online advertising, Online PR en branding, Social media, Usability & design, Webanalytics, Zoekmachine marketing Tags: Danny Oosterveer, Marketingfacts

KRAS: De senior traveler en het online zoek- en boekgedrag

29 mei 2014 door Gijs van Puijenbroek

”Senioren van nu” kunnen hun weg op het internet steeds beter vinden. Ze luisteren naar meningen van andere internetgebruikers, vergelijken prijzen en waarderen de keuzevrijheid. Om als organisatie goed in te kunnen spelen op het veranderende mediagedrag van de senior traveler heeft Kras onderzoek gedaan naar de online informatiebehoefte- en consumptie van de 50-plusser (n=406)….Lees meer

Categorie: E-commerce, E-mailmarketing, Mobiel, Social media, Usability & design Tags: Gijs van Puijenbroek, Kras, online boekingsgedrag, senioren

Hoe maak je succesvol gebruik van je customer lifecycle met e-mailmarketing?

11 april 2014 door Gastblogger

Het klinkt op zichzelf best eenvoudig, “een customer lifecycle implementeren”. Toch komt er veel bij kijken, zeker als e-mailmarketing een grote motor is binnen je bedrijf. International Travel Group (ITG) heeft zelf een uitgebreide customer lifecycle, waarbij e-mailmarketing een belangrijke rol speelt. In deze case lees je hoe zij succesvol omgaan met de verschillende fasen waarin…Lees meer

Categorie: Customer service, E-commerce, E-mailmarketing Tags: ITG, Travelworld

Een kijkje in het leven van Matthijs van Bloem, Online Marketeer bij Oad Reizen

25 april 2013 door Annelies Hulshof

Wij vinden het reuze-interessant om te weten wat een social media manager zoal doet door de dag heen? Wij volgen in de rubriek ‘een kijkje in het leven van…’ online marketeers van verschillende bedrijven zodat we eindelijk eens te weten komen wat ze doen, wat hen goed maakt, waar ze trots op zijn en wat…Lees meer

Categorie: E-mailmarketing, Online PR en branding, Social media Tags: een kijkje in het leven van, matthijs van bloem, OAD, Online Marketeer, Online Marketing

  • « Ga naar Vorige pagina
  • Ga naar pagina 1
  • Ga naar pagina 2
  • Ga naar pagina 3
  • Ga naar pagina 4
  • Ga naar pagina 5
  • Ga naar Volgende pagina »

Primaire Sidebar

Nieuwsbrief

Mis niets en schrijf je in voor de nieuwsbrief!

TravelNext is onderdeel van vakblad TravelPro

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Twitter
  • YouTube

Knowledge Partners

Breda University
Reiswerk
Reiswerk
EURAM
RED Online Marketing
Vakantiebeurs
Travel Congress

Recente vacatures

Vacatures powered by Reiswerk.nl


General Manager Huis Huren Ibiza
Red Online Marketing zoekt online marketeers
Vakantiestunt zoekt zelfstandig reisspecialisten
Display & Paid Social Marketeer bij Thomas Cook
Junior SEO Specialist bij TUI
Online marketeer bij Sunweb Group

Zelf een vacature plaatsen als werkgever?

Dat kan! Je maakt eenmalig een werkgeversprofiel aan op Reiswerk.nl en vervolgens kun je er alle vacatures in uploaden, die getoond worden aan een database bestaande uit meer dan 10.000 geregistreerden.

Recente reacties

  • Nelly wolter op TUI lanceert nieuw concept: eerlijk op vakantie met TUI Fair Travel
  • Sandra Mathijssen op Succesvol digitaal Travel Congress 2021: vooruitkijken naar de nieuwe werkelijkheid
  • Georg op Ierse technologie biedt grensverleggende en veilige reisoplossingen 

Tagcloud

Vakantiebeurs Facebook instagram technologie hotels Social Media Expedia NHTV travel mobiel reviews reizen KLM destinatiemarketing TripAdvisor Booking.com Google TUI Airbnb onderzoek

Footer

Founding partners

Meer weten over ons Privacy beleid?

Privacy en Cookiebeleid

Copyright © 2022 TravelNext