Het coronavirus raakt ons allemaal. Zeker de reisbranche wordt niet gespaard. Boekingen lopen terug, online bezoeken blijven uit. Goed in contact blijven met je klanten is essentieel. Maar hoe blijf je in tijden van crisis goed communiceren? Wat deel je wel en wat deel je niet? We geven je 7 tips om met een heldere…Lees meer
YouTube
Adverteren via YouTube: bereik is niet de sleutel, het gaat om de intentie
Voorheen werd video met name gebruikt voor branding en om zoveel mogelijk mensen te bereiken en te inspireren. Tegenwoordig zijn we in staat om video meer in te zetten als een performance-kanaal en dat zal de komende jaren doorgroeien, dat liet Omid Yazdanpanah van Google weten tijdens de Travel & Leisure Summit van RMC en…Lees meer
Op studiereis naar Dublin met RED online marketing en RMC Travel
Op uitnodiging van RED online marketing en RMC Travel mocht Richard Otten namens Glamping.nl mee op studiereis naar Dublin om een bezoek te brengen aan drie grote techneuzen waar we in deze branche zoveel mee te maken hebben: Microsoft, Facebook en Google. We maken een korte balans op van deze studiereis. Roy Platje (eigenaar RED…Lees meer
Hoe word je (weer) dé expert in je vakgebied: 6 learnings
Door: Laurens Taekema (Parkvakanties) Hoe geef je jouw website een boost en zorg je dat jouw merk top of mind is bij jouw doelgroep? In de afgelopen twee jaar verviervoudigde Parkvakanties haar omzet én kreeg er tienduizenden fans bij op Facebook. In dit artikel deel ik zes tips op basis van onze ervaringen. Anno 2019…Lees meer
Generatie Z staat op het punt Millennials te overtreffen
In 2019 zal 32 procent van de wereldbevolking vallen onder Generatie Z en daarmee de Millennials overtreffen die 31,5 procent voor hun rekening nemen. Dat blijkt uit de gegevens van Bloomberg. Mensen die in 2001 geboren zijn, worden volgend jaar 18, wat betekent dat velen naar de hogescholen gaan, mogen stemmen en, afhankelijk van hun staatsburgerschap,…Lees meer
Case: doorontwikkeling van de Tilburgse Kermis met hulp van een instameet in de lucht
Credits afbeelding: Jeroen van Dam Afgelopen 26 juli hebben een aantal bekende Nederlandse Instagrammers en influencers een aanbod om de Tilburgse Kermis van grote hoogte te beleven, met genoegen geaccepteerd. De instameet is geïnitieerd door de Tilburgse Kermis en de Gemeente Tilburg vanuit de visie om met het diverse aanbod van zo’n 230 attracties die…Lees meer
De psychologie van jouw content op YouTube! / De psychologie van the Watch Journey
Dit weekend barstte VidCon Europe los in Amsterdam. Het hele weekend staat in het teken van video, YouTube, content en nog veel meer, gericht op de industrie, de creators en de community samen. In deze blog antwoord op de brandende vraag: ‘waarom werkt mijn videocontent op YouTube niet?’. De expert die het antwoord geeft is Matthew…Lees meer
Bloggen in het toeristisch onderwijs. Case: NHTV en DFDS Seaways (deel 2)
De kracht van influencers, bloggers en vloggers in de reiswereld is onverminderd groot. In deze longread wil ik jullie meenemen hoe de NHTV in Breda, toerisme studenten goed probeert voor te bereiden op hun toekomstige werkveld. Vorig jaar heb ik ook een blog geschreven over de samenwerking tussen TravelNext, NHTV en DFDS Seaways en wat de resultaten…Lees meer
De data journey als video in de contentmarketing strategie? Srprs.me doet t gewoon
Een kijkje achter de schermen, wat gebeurt er eigenlijk als je een boeking hebt gemaakt. Srprs.me lanceerde gisteren een ‘kijkje achter de schermen’ video van een boeking. Met nu al ruim 2K likes en bijna 60 shares. Het ‘disruptieve’ reisbureau uit Amsterdam is al een tijdje bezig op YouTube. Er staan op hun kanaal allerlei video’s in…Lees meer
Wander Network: Hoe gaat het daar mee?
Op 1 februari lanceerde EndemolShine Beyond haar nieuwe online reisvideoplatform genaamd Wander Network. Tijdens het bloggersevent op de Vakantiebeurs gaf Joost Geurtsen, Creatief Strateeg bij Endemol, al de eerste primeur over het online reisvideoplatform. Inmiddels is Wander Network ruim drie maanden onderweg en waren wij weleens benieuwd naar de eerste insights van dit concept en…Lees meer