In januari 2015 schreef ik de veelgelezen blogpost op TravelNext ‘ Wat heb ik geleerd van een jaar samenwerken met bloggers?’ Anderhalf jaar en vele samenwerkingen verder heb ik nog veel meer geleerd en die inzichten deel ik graag met je. Samenwerkingsvormen met bloggers Samenwerken kun je natuurlijk op allerlei verschillende vormen. Zelf heb ik…Lees meer
Online PR en branding
De rol van visuele media voor jouw merk: uitdagingen en oplossingen
De CMO Council heeft een onderzoek gedaan naar de rol van visuele media in de storytelling van merken. Hieruit kwam onder anders dat de creativiteit van content één van de belangrijkste onderdelen van visuele media is. Het onderzoek laat onder andere een duidelijk beeld zien hoe marketeers denken over visuals, waarom deze van groot belang zijn en…Lees meer
5 bruikbare video’s met marketingstrategie en tips door experts in travel & hospitality
Travel en hospitality overlappen elkaar wanneer het op marketingstrategie aankomt. In een serie voor hotelmarketeers die Leonardo heeft ontwikkeld (ieder duurt 5-10 minuten), zijn er diverse inzichten belicht die een succesvolle (hotel) marketing strategie stimuleren. Wie de experts zijn loopt sterk uiteen, van Kayak, tot aan TripAdvisor en van onderzoekers tot trendwatchers. Dat zorgt in onderstaande…Lees meer
Campagne preview: zo ontwikkelt VisitBrabant een toeristische bestemming voor de toekomst
VisitBrabant lanceerde vanmiddag de splinternieuwe campagne waarvoor zo’n 100 influencers worden ingezet, getarget wordt op zo’n 10 miljoen online campagne impressies via Facebook en Instagram en waar via de website op internationale exposure ingezet gaat worden in onder andere steden als Antwerpen en Keulen. BrabantNacht is een grootschalig initiatief van VisitBrabant in samenwerking met de Efteling, Safaripark…Lees meer
Persaandacht voor ‘bijzonder overnachten’ gratis af te halen bij Airbnb
Naast dat dus bewuste samenwerkingen worden opgestart met Airbnb, zoals bijvoorbeeld KLM dat in 2014 deed, is er blijkbaar een gigantische markt voor aantrekkelijke overnachtingen & activiteiten uit elke hoek, waarmee – ook voor de toeristische branche- via dit platform eenvoudig goede PR te behalen is. PR gratis af te halen bij Airbnb Monumentaal slapen…Lees meer
De data journey als video in de contentmarketing strategie? Srprs.me doet t gewoon
Een kijkje achter de schermen, wat gebeurt er eigenlijk als je een boeking hebt gemaakt. Srprs.me lanceerde gisteren een ‘kijkje achter de schermen’ video van een boeking. Met nu al ruim 2K likes en bijna 60 shares. Het ‘disruptieve’ reisbureau uit Amsterdam is al een tijdje bezig op YouTube. Er staan op hun kanaal allerlei video’s in…Lees meer
Instagram in de dierentuin als succes case: het verhaal van Burgers’ Zoo
Instagram is hot. Ook in de reiswereld. Want juist als mensen reizen delen ze veel foto’s & video’s. Desalniettemin loopt de reisbranche achter. Veel merken staan nog aan het begin. Dan is het wel zo interessant dat we van elkaar kunnen leren. Het Arnhemse dierenpark Burgers’ Zoo deelt sinds enkele maanden ook het wel en wee…Lees meer
Passagiers als contentmakers, de airport als belangrijke facilitator
Vliegvelden zijn niet meer alleen een plek om van A naar B te komen en dat proberen verschillende airports over de hele wereld goed duidelijk te maken. Airports zijn een standaard plek waar veel travelcontent gemaakt wordt. Denk aan de selfies in front of a plane, of Instagram shots van de laatste kopjes koffie, muffins en…Lees meer
Hoe bouw je online een niet-succesvol travelmerk terwijl je tevreden consumenten wilt?
Tijdens de eerste Digital Tourism Content Campus (georganiseerd door Digital Tourism Think Tank) warden de beste cases in digitalisering van content voor travel gedeeld. Gedurende de conferentie op 1 en 2 maart lag de focus op het stroomlijnen van communicatie, interactie en engagement via diverse kanalen. Maar dat kan ook op een niet-succesvolle manier. Tine Thygesen is ‘digital entrepeneur’…Lees meer
Bloggen in het toeristisch onderwijs. Case: NHTV en DFDS Seaways (longread)
Reisinfluencers zijn hot, zoveel is zeker. Het is dan ook mooi om te zien dat de NHTV en TravelNext hebben samengewerkt met DFDS Seaways om een leertraject op te zetten binnen de functiegerichte bachelor waarin de kracht van de reisinfluencer centraal stond. De NHTV-studenten moesten een blog en vlog maken over de bestemming van de studiereis:…Lees meer