• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

TravelNext

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche.

  • Nieuws
  • Duurzaam
  • Tech
    • Mobiel
    • Apps
    • Video
    • Virtual reality
  • Social
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Pinterest
    • Snapchat
    • YouTube
    • Reviews
  • Marketing
    • Affiliate marketing
    • Destinatiemarketing
    • E-mailmarketing
    • Online advertising
    • Online PR en branding
    • Zoekmachine marketing
  • E-commerce
    • Customer service
    • Sharing Economy
    • Usability & design
    • Webanalytics
  • Events
    • ANVR Congres
    • Travel Congress
    • Reiswerk Studentenchallenge
    • Emerce eTravel 2016
    • Vakantiebeurs Vakdagen Jaarbeurs Utrecht
    • ITB Berlijn
    • Digital Tourism Innovation Campus Barcelona
    • Eye For Travel Amsterdam
    • TravelNext Congres
  • Specials
    • International Year of Sustainability in Tourism (2017)
    • Trends
    • Startups
    • Interviews
    • Opleiding en ontwikkeling
  • Partners
    • RED Online Marketing
    • EURAM
    • Samenwerken?
  • Bloggers
  • Vacatures
  • Contact

Online PR en branding

Wat heb ik geleerd van 2,5 jaar samenwerken met bloggers in de reiswereld?

13 september 2016 door Sanne Bakker

In januari 2015 schreef ik de veelgelezen blogpost op TravelNext ‘ Wat heb ik geleerd van een jaar samenwerken met bloggers?’ Anderhalf jaar en vele samenwerkingen verder heb ik nog veel meer geleerd en die inzichten deel ik graag met je. Samenwerkingsvormen met bloggers Samenwerken kun je natuurlijk op allerlei verschillende vormen. Zelf heb ik…Lees meer

Categorie: Marketing, Online PR en branding Tags: bloggers

De rol van visuele media voor jouw merk: uitdagingen en oplossingen

17 augustus 2016 door Tessa Irani - de Rouw

De CMO Council heeft een onderzoek gedaan naar de rol van visuele media in de storytelling van merken. Hieruit kwam onder anders dat de creativiteit van content één van de belangrijkste onderdelen van visuele media is. Het onderzoek laat onder andere een duidelijk beeld zien hoe marketeers denken over visuals, waarom deze van groot belang zijn en…Lees meer

Categorie: Marketing, Online PR en branding Tags: Media, visuals, visuele media

5 bruikbare video’s met marketingstrategie en tips door experts in travel & hospitality

5 augustus 2016 door Lobke Elbers

Travel en hospitality overlappen elkaar wanneer het op marketingstrategie aankomt. In een serie voor hotelmarketeers die Leonardo heeft ontwikkeld (ieder duurt 5-10 minuten), zijn er diverse inzichten belicht die een succesvolle (hotel) marketing strategie stimuleren. Wie de experts zijn loopt sterk uiteen, van Kayak, tot aan TripAdvisor en van onderzoekers tot trendwatchers. Dat zorgt in onderstaande…Lees meer

Categorie: Customer service, Destinatiemarketing, E-commerce, Marketing, Mobiel, Online PR en branding, Social media, Specials, Trends, Usability & design, Video, Zoekmachine marketing

Campagne preview: zo ontwikkelt VisitBrabant een toeristische bestemming voor de toekomst

7 juli 2016 door Lobke Elbers

VisitBrabant lanceerde vanmiddag de splinternieuwe campagne waarvoor zo’n 100 influencers worden ingezet, getarget wordt op zo’n 10 miljoen online campagne impressies via Facebook en Instagram en waar via de website op internationale exposure ingezet gaat worden in onder andere steden als Antwerpen en Keulen. BrabantNacht is een grootschalig initiatief van VisitBrabant in samenwerking met de Efteling, Safaripark…Lees meer

Categorie: Destinatiemarketing, Online PR en branding Tags: Visit Brabant

Persaandacht voor ‘bijzonder overnachten’ gratis af te halen bij Airbnb

6 juli 2016 door Redactie TravelNext

Naast dat dus bewuste samenwerkingen worden opgestart met Airbnb, zoals bijvoorbeeld KLM dat in 2014 deed, is er blijkbaar een gigantische markt voor aantrekkelijke overnachtingen & activiteiten uit elke hoek, waarmee – ook voor de toeristische branche- via dit platform eenvoudig goede PR te behalen is. PR gratis af te halen bij Airbnb Monumentaal slapen…Lees meer

Categorie: Marketing, Online advertising, Online PR en branding Tags: Airbnb, online pr, overnachten

De data journey als video in de contentmarketing strategie? Srprs.me doet t gewoon

20 juni 2016 door Lobke Elbers

Een kijkje achter de schermen, wat gebeurt er eigenlijk als je een boeking hebt gemaakt. Srprs.me lanceerde gisteren een ‘kijkje achter de schermen’ video van een boeking. Met nu al ruim 2K likes en bijna 60 shares. Het ‘disruptieve’ reisbureau uit Amsterdam is al een tijdje bezig op YouTube. Er staan op hun kanaal allerlei video’s in…Lees meer

Categorie: Online PR en branding, Social media, YouTube Tags: contentmarketing, Srprs.me

Instagram in de dierentuin als succes case: het verhaal van Burgers’ Zoo

31 maart 2016 door Lobke Elbers

Instagram is hot. Ook in de reiswereld. Want juist als mensen reizen delen ze veel foto’s & video’s. Desalniettemin loopt de reisbranche achter. Veel merken staan nog aan het begin. Dan is het wel zo interessant dat we van elkaar kunnen leren. Het Arnhemse dierenpark Burgers’ Zoo deelt sinds enkele maanden ook het wel en wee…Lees meer

Categorie: Instagram, Online PR en branding, Social media Tags: Burgers Zoo, contentmarketing, engagement, fans

Passagiers als contentmakers, de airport als belangrijke facilitator

30 maart 2016 door Tessa Irani - de Rouw

Vliegvelden zijn niet meer alleen een plek om van A naar B te komen en dat proberen verschillende airports over de hele wereld goed duidelijk te maken. Airports zijn een standaard plek waar veel travelcontent gemaakt wordt. Denk aan de selfies in front of a plane, of Instagram shots van de laatste kopjes koffie, muffins en…Lees meer

Categorie: Customer service, Online PR en branding, Social media Tags: airports, Cairo Airport, Changi airport, customer experience, eindhoven airport, experience, personalisatie, Schiphol, traveler

Hoe bouw je online een niet-succesvol travelmerk terwijl je tevreden consumenten wilt?

4 maart 2016 door Lobke Elbers

Travel - DTCC niet-succesvol travelmerk

Tijdens de eerste Digital Tourism Content Campus (georganiseerd door Digital Tourism Think Tank) warden de beste cases in digitalisering van content voor travel gedeeld. Gedurende de conferentie op 1 en 2 maart lag de focus op het stroomlijnen van communicatie, interactie en engagement via diverse kanalen. Maar dat kan ook op een niet-succesvolle manier. Tine Thygesen is ‘digital entrepeneur’…Lees meer

Categorie: Online PR en branding, Social media Tags: webcare

Bloggen in het toeristisch onderwijs. Case: NHTV en DFDS Seaways (longread)

18 februari 2016 door Richard Otten

Reisinfluencers zijn hot, zoveel is zeker. Het is dan ook mooi om te zien dat de NHTV en TravelNext hebben samengewerkt met DFDS Seaways om een leertraject op te zetten binnen de functiegerichte bachelor waarin de kracht van de reisinfluencer centraal stond. De NHTV-studenten moesten een blog en vlog maken over de bestemming van de studiereis:…Lees meer

Categorie: Featured, Online PR en branding, Social media Tags: blog, content marketing, DFDS Seaways, NHTV, Toerisme, Vlog

  • « Ga naar Vorige pagina
  • Ga naar pagina 1
  • Ga naar pagina 2
  • Ga naar pagina 3
  • Ga naar pagina 4
  • Ga naar pagina 5
  • Ga naar pagina 6
  • Interim pagina's zijn weggelaten …
  • Ga naar pagina 28
  • Ga naar Volgende pagina »

Primaire Sidebar

Nieuwsbrief

Mis niets en schrijf je in voor de nieuwsbrief!

TravelNext is onderdeel van vakblad TravelPro

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Twitter
  • YouTube

Knowledge Partners

Breda University
Reiswerk
Reiswerk
EURAM
Vakantiebeurs
Travel Congress

Recente vacatures

Vacatures powered by Reiswerk.nl


General Manager Huis Huren Ibiza
Red Online Marketing zoekt online marketeers
Vakantiestunt zoekt zelfstandig reisspecialisten
Display & Paid Social Marketeer bij Thomas Cook
Junior SEO Specialist bij TUI
Online marketeer bij Sunweb Group

Zelf een vacature plaatsen als werkgever?

Dat kan! Je maakt eenmalig een werkgeversprofiel aan op Reiswerk.nl en vervolgens kun je er alle vacatures in uploaden, die getoond worden aan een database bestaande uit meer dan 10.000 geregistreerden.

Recente reacties

  • Nelly wolter op TUI lanceert nieuw concept: eerlijk op vakantie met TUI Fair Travel
  • Sandra Mathijssen op Succesvol digitaal Travel Congress 2021: vooruitkijken naar de nieuwe werkelijkheid
  • Georg op Ierse technologie biedt grensverleggende en veilige reisoplossingen 

Tagcloud

reviews hotels Booking.com Airbnb Expedia Facebook TUI reizen Social Media Vakantiebeurs onderzoek travel TripAdvisor KLM mobiel Google technologie destinatiemarketing NHTV instagram

Footer

Founding partners

Meer weten over ons Privacy beleid?

Privacy en Cookiebeleid

Copyright © 2023 · TravelNext