Het zal niemand ontgaan zijn, de nieuwe emoticons op Facebook. Naast de like- button, die vaak op de verkeerde manier gebruikt werd, hebben Facebook gebruikers nu ook de mogelijkheid om te reageren met een love-, hate-, yay-, wow-, sad-, en angry- emoticon. Ook bedrijven in de reis- en hospitality branche kregen te maken met de…Lees meer
Je klant gericht targeten met ads via verschillende devices (Facebook Travel)
Dorianne Richelle (Travel Lead EMEA) van Facebook heeft in haar presentatie op Eye for Travel technieken laten zien die Facebook te bieden heeft op het gebied van mobile advertising. Zo biedt Facebook allerlei tools om de consument ‘persoonlijk’ te blijven volgen en daar handig op in te spelen via verschillende devices. Geen data verzamelen met cookies, maar data van ‘real…Lees meer
Hot topics voor de online reiswereld volgens het marketingfacts jaarboek 2015/2016
TravelNext’s ‘grote broer’ heeft opnieuw een handzaam must-have marketing boek uitgebracht: Marketingfacts komt met het Marketingfacts Jaarboek 2015-2016. Een jubileum editie met hot topics voor iedere online marketeer. En uiteraard wilde Danny Oosterveer (binnen de Marketingfacts community verantwoordelijk voor onderzoek, editing, social en het boek), net als vorig jaar, voor TravelNext weer de highlights en niet te missen hot topics op…Lees meer
Hoe bereik je 440.000 Facebookfans – door Arke
Wat vier jaar geleden begon als een voorzichtige eerste post, groeide snel uit tot de grootste touroperator op Facebook. Maar hoe bereik je het publiek en wat is dat waard? Vandaag sprak ik over de 440.000 Facebookfans van Arke tijdens The Facebook Conference  in Amsterdam.
Facebook travel: near & now
Travel is belangrijk op Facebook. Maar welke rol speelt Facebook nu in de reiscyclus op de Europese markt? Hoe ervaart de gebruiker dit? En hoe kunnen reisorganisaties, luchtvaartmaatschappijen en bestemmingen, maar ook het MKB hier op inspelen? Een verkenning op basis van een onderzoek en een gesprek met Dorianne Richelle van Facebook.
Update Facebook veranderingen: gesplitste advertenties en de nieuwe bedrijfspagina’s
Zoals je wellicht gehoord (of al gezien) hebt, heeft Facebook afgelopen week de advertentie structuur geüpdatet. Daarnaast kondigde Facebook deze week ook aan dat het design van bedrijfspagina’s aangepast gaat worden de komende weken. Tijd voor een update over wat er veranderd is, welke veranderingen je kunt verwachten de komende periode en hoe je hier…Lees meer
Garuda Indonesia NL op Facebook deel 1
Founded in 1949 en sinds 30 maart 2010 actief op Facebook. De pagina van luchtvaartmaatschappij Garuda Indonesia doet het op haar Nederlandse pagina op Facebook goed met haar 66.024 likes (op 30 juli 2012), ze lijkt namelijk haar fans erg actief betrokken te houden bij het platform, en dat is waar het om draait.
VakantieVeilingen.nl zet Facebook in voor veilingen
VakantieVeilingen.nl biedt haar circa 175.000 Facebook fans de mogelijkheid om via het grootste social media netwerk in Nederland te bieden op kaarten voor ‘Toppers in Concert 2012, The Love Boat Edition’. Alle VakantieVeilingen.nl Facebook fans krijgen vandaag de mogelijkheid als eerste via de VakantieVeilingen.nl Facebook pagina te bieden op 2e-ringskaarten voor het Toppers concert op…Lees meer
Facebook marketing in de reisbranche
Nu het bereik van Facebook in Nederland bijna net zo groot is als dat van Hyves, is Facebook bij veel bedrijven nog hoger op de agenda komen te staan. Het blijft nog wel stoeien met alle vormen van social media. Twitter, Facebook, Hyves, Foursquare …. veel bedrijven vragen zich af wat ze er nu toch…Lees meer
Inchecken op Facebook bij Delta Airlines
Delta Airlines biedt passagiers voortaan de mogelijkheid in te checken voor hun vlucht op Facebook. De luchtvaartmaatschappij heeft de applicatie Ticket Counter geopend op het sociale netwerk, waar reizigers ook vluchten kunnen boeken en vluchtinformatie kunnen vinden. Delta Airlines was in augustus vorig jaar de eerste luchtvaartmaatschappij die het mogelijk maakte tickets te boeken op…Lees meer