Big Data. Je hoort en leest er overal over. Maar wat is big data eigenlijk, hoe kun je er in de reis- en gastvrijheidsbranche je voordeel mee doen en is het voor kleine bedrijven te gebruiken? In deze blogpost komt het allemaal aan bod en leg ik tevens uit waarom het niet de vraag is…Lees meer
E-mailmarketing
Help TravelNext verbeteren, vul de enquête in
Wacht je al maanden op dat ene blog over jouw favoriete onderwerp? Of bloggen we überhaupt niet over het onderwerp waar je meer over wilt lezen? Dit is je kans om het ons te laten weten en TravelNext in tien minuten te verbeteren! Vul de online enquête in, help mij met mijn afstudeerproject en maak ook nog eens kans…Lees meer
E-mailmarketing, hoe haal je het maximale er uit: de nieuwsbrief
Wordt er wel het maximale uit e-mailmarketing gehaald? Met deze vraag in gedachte schreef ik mij in voor de nieuwsbrief van verschillende bedrijven in de reis- en gastvrijheidsbranche. Eerder schreef ik al over het inschrijven voor de nieuwsbrief bij de verschillende partijen. In deze blogpost bekijk ik de nieuwsbrieven zelf. In volgende blogposting zal ik de…Lees meer
E-mailmarketing, hoe haal je het maximale er uit: de inschrijfprocedure
Volgens Femke Marcar loopt e-mailmarketing tegen de grenzen van het glazen plafond aan en Sanne Bakker vroeg zich al af of ze bij Delft Marketing nog extra moeten investeren in e-mailmarketing of beter op een ander kanaal over kunnen stappen. Persoonlijk vraag ik me af of er op dit moment wel het maximale uit e-mailmarketing…Lees meer
Stoot Facebook direct mail definitief van de troon in de marketingmix?
Uit onderzoek, uitgevoerd door o.a. DDMA en NIMA, blijkt dat direct mail in 2013 zijn plek behoudt in de marketingmix. Wel verwacht de marketeer meer op online in te gaan zetten en ziet hij kansen op het gebied van social media. Slechts 10% van de marketeers verwacht echter dat direct mail binnenkort tot het verleden zal…Lees meer
Investeren in je e-mailnieuwsbrief?
De bovenstaande vraag houdt mij al enige maanden bezig. Gaan wij bij Delft Marketing extra investeren in onze e-mailnieuwsbrief of kunnen we beter inzetten op andere kanalen? Ik zet mijn overpeinzingen op een rij ben benieuwd wat jullie Delft Marketing aanraden.
Troy Thompson – Hoe bereik je als merk de veranderde reiziger?
De reiziger verandert, voor altijd en in al haar facetten. Hun verwachtingen, behoeften en wensen zijn veranderd door de opkomst van technologieën, door communicatie, globalisering en economie. Troy Thompson van Travel 2.0 Consulting Group vertelt op eTravel hoe merken op deze veranderende consument moeten reageren, wat ze fout en goed doen en stelt daarbij de…Lees meer
Emailmarketing in travel … het kan beter
Iedere organisatie wil graag vooruit. Meer klanten (behouden), betere conversies, hogere omzetten behalen. En onderzoeken hoe je het doet ten opzichte van de concurrentie. In het onlangs uitgebrachte rapport emailmarketing in Travel is de emailmarketing in reisbranche onder de loep gehouden. Wat onder andere opvalt is het beperkte gebruik van ontvangersprofielen. Klant aankoop cyclus De…Lees meer
Seizoen heeft nauwelijks invloed op e-mailmarketing in travel
Uit het rapport ‘E-mailmarketing in Travel’ blijkt dat het seizoen nauwelijks invloed heeft op het aantal mailings dat verstuurd wordt. Pieter Stroop van DM Interface en Marketingfacts blogger Jordie van Rijn van EmailMonday deden een jaar lang onderzoek naar de e-mailmarketing in travel. Tot zo’n 50% van de boekingen voor het hoogseizoen worden traditioneel al in januari en februari gedaan….Lees meer
Travel 3.0: Email & zoekmachine marketing voor de reisbranche
In een eerdere blog over het congres Travel 3.0 beschreef ik welke invloed het veranderende online medialandschap heeft op de reisbranche, en welke kansen dit biedt. De essentie van de sprekers Stephan Fellinger, Ben van der Burg en Richard Lamb was dat aandacht, zichtbaarheid, relevantie, relatie, service de belangrijkste kernwaarde voor Travel 3.0 zijn. We…Lees meer