• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

TravelNext

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche.

  • Nieuws
  • Duurzaam
  • Tech
    • Mobiel
    • Apps
    • Video
    • Virtual reality
  • Social
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Pinterest
    • Snapchat
    • YouTube
    • Reviews
  • Marketing
    • Affiliate marketing
    • Destinatiemarketing
    • E-mailmarketing
    • Online advertising
    • Online PR en branding
    • Zoekmachine marketing
  • E-commerce
    • Customer service
    • Sharing Economy
    • Usability & design
    • Webanalytics
  • Events
    • ANVR Congres
    • Travel Congress
    • Reiswerk Studentenchallenge
    • Emerce eTravel 2016
    • Vakantiebeurs Vakdagen Jaarbeurs Utrecht
    • ITB Berlijn
    • Digital Tourism Innovation Campus Barcelona
    • Eye For Travel Amsterdam
    • TravelNext Congres
  • Specials
    • International Year of Sustainability in Tourism (2017)
    • Trends
    • Startups
    • Interviews
    • Opleiding en ontwikkeling
  • Partners
    • RED Online Marketing
    • EURAM
    • Samenwerken?
  • Bloggers
  • Vacatures
  • Contact

Customer service

Q&A: TravelBird’s Fiona Vanderbroeck over de implementatie van Artificial Intelligence bij TravelBird

4 mei 2017 door Lobke Elbers

TravelBird ontvangt elk jaar 900.000 inkomende vragen van reizigers, die vervolgens beantwoord worden in 11 landen per e-mail, telefoon, sociale media en SMS. Om het stijgend aantal vragen te verwerken en tegelijkertijd de klanttevredenheid te verhogen, heeft TravelBird gekeken naar nieuwe computertechnologieën om te doen waar ze het best in zijn: repetitieve taken volbrengen, zoals…Lees meer

Categorie: Customer service, Technologie Tags: Artificial intelligence, travelbird

Whatsapp als onderdeel van webcare: hoe werkt het? 9 vragen aan D-reizen

21 maart 2017 door Lynn Dekking

Whatsapp is niet meer weg te denken uit de hedendaagse communicatie. Uit onderzoek van onderzoeksbureau Newcom blijkt dat Whatsapp qua gebruikers het grootste social media platform van Nederland is: in 2016 telde het maar liefst 9,8 miljoen gebruikers. Het is dan ook niet zo gek dat steeds meer reisbedrijven Whatsapp toevoegen als onderdeel van hun webcare systeem….Lees meer

Categorie: Customer service Tags: D-reizen, Whatsapp

Loyaliteit in travel kent geen tijd, wel beperkingen n groeikansen

16 december 2016 door Lobke Elbers

Snel groeien en toch persoonlijk blijven.  Liefde geven in een tijd van zoveel keuze is voornamelijk iets waar airlines en hotels onder leiden, maar blijkt ook voor touroperators en andere organisaties wel een uitdaging. Wat natuurlijk niet zegt dat het een onmogelijke uitdaging is. Hoe kunnen we loyaliteit anders gaan vormgeven. We kijken naar een…Lees meer

Categorie: Customer service, Technologie Tags: design hotels, Expedia, loyaliteit, Srprs.me

Conversational interfaces: mega technologie trend in travel #2

12 december 2016 door Lobke Elbers

Communicatie met digitale apparaten is altijd gericht op het bereiken van maar 1 doel; het nabootsen van een gesprek met mens en met gesproken tekst te kunnen communiceren met smartphones en apparaten. Relationele interfaces. Wanneer reisorganisaties dit goed aanpakken, kan de verbondenheid verhoogd worden, zijn er lage barrières om via technologie in contact te treden met…Lees meer

Categorie: Customer service, Mobiel, Specials, Technologie Tags: chatbots, Communicatie I PR bureaus, conversational interface, digitalisering

Het succes van Vakantiepiraten (HolidayPirates): ‘omnichannel en in het bijzonder e-mailmarketing’

25 november 2016 door Gastblogger

De Duitse HolidayPirates Group (in Nederland actief als VakantiePiraten.nl) is in korte tijd uitgegroeid tot een bijzonder populaire prijsvergelijkingsportal voor vluchten en vakanties. De website wordt ongeveer twintig miljoen keer per maand bezocht en de mobiele app is al ruim vijf miljoen keer gedownload. Ook de sociale kanalen van HolidayPirates zijn zeer succesvol. Op Facebook heeft…Lees meer

Categorie: Customer service, E-mailmarketing, Interviews, Marketing, Social media, Specials Tags: HolidayPirates, omnichannel, Vakantiepiraten

Mobiele informatievoorziening key bij service significantie luchtvaartmaatschappijen

4 november 2016 door Redactie TravelNext

57% van de consumenten wil via e-mail en op zijn mobiel op de hoogte gesteld worden van wachttijden bij check-in balies en security checks. Dat blijkt uit een onderzoek van Relay42 en kennisplatform EyeforTravel. Bijna 40 procent van de respondenten hecht grote waarde aan de kwaliteit van de service en de ervaring tijdens de vlucht. Uit…Lees meer

Categorie: Customer service Tags: airlines, Eyefortravel, onderzoek

Loyaliteit in travel: wat Facebook vertelt over klantrelaties met airlines en hotels

2 november 2016 door Lobke Elbers

‘Liefde in een tijd van zoveel keuze’ is de titel die bovenaan het rapport staat dat door Facebook is gepubliceerd. Merkloyaliteit is hot topic in travel, aan de ene kant zou het er niet meer toe doen, aan de andere kant ligt er juist een kans om waardevolle communities op te bouwen. Recente voorbeelden van bedrijven…Lees meer

Categorie: Customer service, Trends Tags: airlines, hotels, loyaliteit, millennials

TripBarometer: Trends van reizigers en motieven om op reis te gaan [infographic]

31 oktober 2016 door Lobke Elbers

De TripBarometer van TripAdvisor is weer gepubliceerd. En wat blijkt? Mannen besteden minder tijd aan het boeken van reizen dan vrouwen. Jongere reizigers hebben de neiging om hun reisplannen later te beginnen. En 59% van de reizigers begint met het uitzoeken van hun volgende reis tussen één en drie maanden voor vertrek. Samen met het onafhankelijke…Lees meer

Categorie: Customer service, E-commerce, Marketing, Trends Tags: TripAdvisor, tripbarometer

Onderzoek naar klantenservice: digitale service heeft zo zijn beperkingen

28 oktober 2016 door Lobke Elbers

Om met een aantal feiten te beginnen; vier op de vijf respondenten geven er de voorkeur aan dat persoonlijk contact onderdeel blijft van klantenservice. Voor bijna een kwart (24 procent) van de consumenten is de telefoon het meest favoriete middel om contact op te nemen met organisaties. Vier van de vijf (83 procent) respondenten denken dat…Lees meer

Categorie: Customer service, E-commerce, Trends Tags: customer service

Het glimlach denken voor de reisbranche

13 oktober 2016 door Roy van Delft

Tessa en Toon vertrokken begin augustus voor een vakantie naar Kreta. Aangezien ik al jaren werkzaam ben in de reisbranche is één van mijn favoriete vragen die ik vaak stel op verjaardagen of bij dit soort gesprekken bij de koffie automaat: met welke touroperator? In dit geval was het antwoord: ik geloof met Easyjet maar…Lees meer

Categorie: Customer service Tags: Touroperators

  • « Ga naar Vorige pagina
  • Ga naar pagina 1
  • Ga naar pagina 2
  • Ga naar pagina 3
  • Ga naar pagina 4
  • Interim pagina's zijn weggelaten …
  • Ga naar pagina 19
  • Ga naar Volgende pagina »

Primaire Sidebar

Nieuwsbrief

Mis niets en schrijf je in voor de nieuwsbrief!

TravelNext is onderdeel van vakblad TravelPro

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Twitter
  • YouTube

Knowledge Partners

Breda University
Reiswerk
Reiswerk
EURAM
Vakantiebeurs
Travel Congress

Recente vacatures

Vacatures powered by Reiswerk.nl


General Manager Huis Huren Ibiza
Red Online Marketing zoekt online marketeers
Vakantiestunt zoekt zelfstandig reisspecialisten
Display & Paid Social Marketeer bij Thomas Cook
Junior SEO Specialist bij TUI
Online marketeer bij Sunweb Group

Zelf een vacature plaatsen als werkgever?

Dat kan! Je maakt eenmalig een werkgeversprofiel aan op Reiswerk.nl en vervolgens kun je er alle vacatures in uploaden, die getoond worden aan een database bestaande uit meer dan 10.000 geregistreerden.

Recente reacties

  • Nelly wolter op TUI lanceert nieuw concept: eerlijk op vakantie met TUI Fair Travel
  • Sandra Mathijssen op Succesvol digitaal Travel Congress 2021: vooruitkijken naar de nieuwe werkelijkheid
  • Georg op Ierse technologie biedt grensverleggende en veilige reisoplossingen 

Tagcloud

travel hotels Facebook TUI reviews Expedia technologie Vakantiebeurs TripAdvisor destinatiemarketing Social Media reizen Airbnb Booking.com mobiel onderzoek KLM NHTV Google instagram

Footer

Founding partners

Meer weten over ons Privacy beleid?

Privacy en Cookiebeleid

Copyright © 2023 · TravelNext