TravelBird ontvangt elk jaar 900.000 inkomende vragen van reizigers, die vervolgens beantwoord worden in 11 landen per e-mail, telefoon, sociale media en SMS. Om het stijgend aantal vragen te verwerken en tegelijkertijd de klanttevredenheid te verhogen, heeft TravelBird gekeken naar nieuwe computertechnologieën om te doen waar ze het best in zijn: repetitieve taken volbrengen, zoals…Lees meer
Customer service
Whatsapp als onderdeel van webcare: hoe werkt het? 9 vragen aan D-reizen
Whatsapp is niet meer weg te denken uit de hedendaagse communicatie. Uit onderzoek van onderzoeksbureau Newcom blijkt dat Whatsapp qua gebruikers het grootste social media platform van Nederland is: in 2016 telde het maar liefst 9,8 miljoen gebruikers. Het is dan ook niet zo gek dat steeds meer reisbedrijven Whatsapp toevoegen als onderdeel van hun webcare systeem….Lees meer
Loyaliteit in travel kent geen tijd, wel beperkingen n groeikansen
Snel groeien en toch persoonlijk blijven. Â Liefde geven in een tijd van zoveel keuze is voornamelijk iets waar airlines en hotels onder leiden, maar blijkt ook voor touroperators en andere organisaties wel een uitdaging. Wat natuurlijk niet zegt dat het een onmogelijke uitdaging is. Hoe kunnen we loyaliteit anders gaan vormgeven. We kijken naar een…Lees meer
Conversational interfaces: mega technologie trend in travel #2
Communicatie met digitale apparaten is altijd gericht op het bereiken van maar 1 doel; het nabootsen van een gesprek met mens en met gesproken tekst te kunnen communiceren met smartphones en apparaten. Relationele interfaces. Wanneer reisorganisaties dit goed aanpakken, kan de verbondenheid verhoogd worden, zijn er lage barrières om via technologie in contact te treden met…Lees meer
Het succes van Vakantiepiraten (HolidayPirates): ‘omnichannel en in het bijzonder e-mailmarketing’
De Duitse HolidayPirates Group (in Nederland actief als VakantiePiraten.nl) is in korte tijd uitgegroeid tot een bijzonder populaire prijsvergelijkingsportal voor vluchten en vakanties. De website wordt ongeveer twintig miljoen keer per maand bezocht en de mobiele app is al ruim vijf miljoen keer gedownload. Ook de sociale kanalen van HolidayPirates zijn zeer succesvol. Op Facebook heeft…Lees meer
Mobiele informatievoorziening key bij service significantie luchtvaartmaatschappijen
57% van de consumenten wil via e-mail en op zijn mobiel op de hoogte gesteld worden van wachttijden bij check-in balies en security checks. Dat blijkt uit een onderzoek van Relay42 en kennisplatform EyeforTravel. Bijna 40 procent van de respondenten hecht grote waarde aan de kwaliteit van de service en de ervaring tijdens de vlucht. Uit…Lees meer
Loyaliteit in travel: wat Facebook vertelt over klantrelaties met airlines en hotels
‘Liefde in een tijd van zoveel keuze’ is de titel die bovenaan het rapport staat dat door Facebook is gepubliceerd. Merkloyaliteit is hot topic in travel, aan de ene kant zou het er niet meer toe doen, aan de andere kant ligt er juist een kans om waardevolle communities op te bouwen. Recente voorbeelden van bedrijven…Lees meer
TripBarometer: Trends van reizigers en motieven om op reis te gaan [infographic]
De TripBarometer van TripAdvisor is weer gepubliceerd. En wat blijkt? Mannen besteden minder tijd aan het boeken van reizen dan vrouwen. Jongere reizigers hebben de neiging om hun reisplannen later te beginnen. En 59% van de reizigers begint met het uitzoeken van hun volgende reis tussen één en drie maanden voor vertrek. Samen met het onafhankelijke…Lees meer
Onderzoek naar klantenservice: digitale service heeft zo zijn beperkingen
Om met een aantal feiten te beginnen; vier op de vijf respondenten geven er de voorkeur aan dat persoonlijk contact onderdeel blijft van klantenservice. Voor bijna een kwart (24 procent) van de consumenten is de telefoon het meest favoriete middel om contact op te nemen met organisaties. Vier van de vijf (83 procent) respondenten denken dat…Lees meer
Het glimlach denken voor de reisbranche
Tessa en Toon vertrokken begin augustus voor een vakantie naar Kreta. Aangezien ik al jaren werkzaam ben in de reisbranche is één van mijn favoriete vragen die ik vaak stel op verjaardagen of bij dit soort gesprekken bij de koffie automaat: met welke touroperator? In dit geval was het antwoord: ik geloof met Easyjet maar…Lees meer