In Reiswerk‘s serie specials over de medewerkerstypes in de reisbranche staat in het laatste webmagazine de travelplanner, oftewel de reisadviseur of reisverkoper centraal. De duizenden enthousiaste en betrokken winkelmedewerkers die elke dag weer vol passie de mooiste reizen en vakanties samenstellen voor hun klanten. Ze voelen zich een beetje miskend door het imago dat het reisbureau…Lees meer
Customer service
Oproep: leg nu een onderzoekscase neer binnen e-commerce in travel
Eerder werd al bekend dat de inzet van Instagram in travel zeer chaotisch georganiseerd is. Ook bleek uit het longitudinale onderzoek dat de responstijd op Twitter schokkend is voor het derde jaar op rij. Studenten NHTV van de vierdejaars minor e-travel zullen ook dit jaar weer onderzoek verrichten binnen de Nederlandse reisbranche en jij mag…Lees meer
TravelNieuws: KLM gaat stapje verder in AI met customer service via social
KLM neemt de volgende stap in social service, waarbij getest wordt met Artificial Intelligence om consumentenvragen te beantwoorden. Meer dan 60.000 KLM gerichte vragen en antwoorden zijn nu opgenomen in het AI systeem. Wanneer een social media agent een vraag binnenkrijgt, wordt het antwoord via AI voorgesteld. Uiteindelijk kiest de agent of het voorgestelde antwoord het juiste…Lees meer
Experttalk: Steven van der Heijden (Corendon) over product innovaties en de veranderde reiswereld
Steven van der Heijden is 56, woont in Amsterdam en is zijn hele loopbaan werkzaam geweest in toerisme. Na de NHTV (toen nog NWIT) is hij in de reisbranche terecht gekomen en blijven hangen. Inmiddels werkt hij al 30 jaar in de branche en hij heeft gewerkt bij alle grote reisorganisaties. OAD en Neckermann (Thomas Cook)….Lees meer
De veranderende rol van de reisaanbieder; van faciliteren naar digitaal informeren
Elke dag bereiken nieuwe verhalen over wereldwijde incidenten ons via de media. Via diverse kanalen worden we over van alles direct op de hoogte gehouden. Er zijn zelfs applicaties ontwikkeld die specifiek voor dit soort incidenten zijn bedoeld, zoals de Facebook veiligheidscheck voor contact met dierbaren tijdens een ramp. Deze ontwikkelingen hebben impact op ons…Lees meer
Consumententrends in travel, de achtergrond van beslissingen
Ook al zijn consumenten er nog niet aan toe om een specifieke reis of verblijf te boeken, merken kunnen de perceptie en de kans op een boeking in de toekomst positief beïnvloeden. Door de juiste content aan te bieden bijvoorbeeld, op momenten waarop de consument er daadwerkelijk mee bezig is. Het is een strijd om…Lees meer
5 bruikbare video’s met marketingstrategie en tips door experts in travel & hospitality
Travel en hospitality overlappen elkaar wanneer het op marketingstrategie aankomt. In een serie voor hotelmarketeers die Leonardo heeft ontwikkeld (ieder duurt 5-10 minuten), zijn er diverse inzichten belicht die een succesvolle (hotel) marketing strategie stimuleren. Wie de experts zijn loopt sterk uiteen, van Kayak, tot aan TripAdvisor en van onderzoekers tot trendwatchers. Dat zorgt in onderstaande…Lees meer
Online verbonden of online veiligheid: reizigers kiezen voor het eerste
Een van de eerste zaken die reizigers meteen doen als ze op plaats van bestemming zijn aangekomen, is online gaan. Zowel met beveiligde, als onbeveiligde netwerken. Cybersecurity is een interessant topic voor de reisindustrie en hier is recent onderzoek naar gedaan. Online net als thuis Uit onderzoek blijkt dat reizigers gewend zijn aan het altijd…Lees meer
TravelNieuws: loyaliteit wordt beloond met directe reductie bij Expedia
Expedia.nl kondigt een nieuwe functionaliteit aan die Expedia+ leden (onderdeel van het loyaliteitsprogramma) in staat stelt punten in te wisselen voor het boeken van hotelovernachtingen. Loyaliteit voor een lagere prijs Expedia+ is het loyaliteitsprogramma van Expedia, waarmee reizigers punten kunnen verzamelen voor korting op hun volgende reis. Deze punten werden voorheen omgezet in een voucher…Lees meer